مردم «سینما» را از سبد تفریحات نوروز حذف کردند
مردم «سینما» را از سبد تفریحات نوروز حذف کردند
جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد پیش‌بینی می‌کردند از این فیلم استقبال خوبی نشود، ولی نه در این حد!
 
تاريخ : يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
به گزارش هنرنیوز ، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی که این روزها روی پرده سینماست، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت نمایش این فیلم گفت: در شرایطی که قرار بود چند فیلم برای نوروز ۱۴۰۰ اکران شوند، «خون شد» هم در میان آثار اکران نوروزی قرار گرفت. البته با توجه به وضعیت کرونا ما پیش‌بینی می‌کردیم که استقبال چندانی از فیلم نشود ولی نه این‌قدر پایین!

وی ادامه داد: تمام فیلم‌ها به همین وضعیت دچار شدند، حتی مشاهده کردید که فیلمی مانند «شنای پروانه» ساخته محمد کارت موفقیتی در اکران سینمایی به دست نیاورد اما در اکران آنلاین در دو روز اتفاقات ویژه‌ای برای آن رقم خورد. بنابراین به نظرم مقداری قواعد بر هم ریخته است. برای مثال در حالی که فکر می‌کنیم اکران آنلاین بد است، چنین نمایشی روی یک فیلم جواب می‌دهد. باید یک کارشناسی و بررسی درستی صورت بگیرد تا سینما را نجات بدهیم و مخاطب دوباره به سینما بازگردد. چون عدم ورود مخاطب به سینما صدمات زیادی دارد.

وی افزود: آثاری که روی پرده هستند جزو فیلم‌های خوب سینمایی هستند. از سوی دیگر آثار آقای کیمیایی هم همواره در اکران موفق بوده، همیشه طرفداران خود را داشته و توانسته است مخاطبانی را به دست بیاورد. آقای مجیدی کارگردان «خورشید» هم همیشه جزو فیلمسازان موفق در اکران بوده است. اما اکران نوروزی امسال نشان داد که مردم در تعطیلات نوروزی تفریحی به نام سینما را از میان برنامه‌های خود حذف کرده بودند و به سمت سینما نرفتند، یعنی هرچند به تفریحات دیگر و مسافرت پرداختند اما سینما را در میان سبد تفریحی خود قرار ندادند از این رو باید وضعیت سینماها تقویت شود.

نوروزبیگی اظهار کرد: اگر تنها هدف ما اکران «خون شد» در ایام نوروز بود، که باید سال گذشته این فیلم را به نمایش می‌گذاشتیم اما شرایط فعلی ایجاب کرد که به همراه شورای صنفی چنین تصمیمی بگیریم. یعنی ما هم یکی از کسانی بودیم که با این تصمیم موافقت کردیم به هر حال فیلم‌های دیگری هم در این پکیج قرار دارند. بنابراین در شرایط فعلی «مسأله» این نیست که آیا «خون شد» مناسب اکران نوروزی بود یا نه چون شرایط سینما بسیار بغرنج شده است. البته این وضعیت برای تمام فیلم‌ها وجود دارد و من تنها درباره فیلم خودم حرف نمی‌زنم.

این تهیه‌کننده توضیح داد: گرچه تیزرهایی از فیلم‌ها از تلویزیون پخش شد اما رسانه ملی به آن اندازه‌ای که باید، به فیلم‌ها تبلیغات نداد. آثار همیشه چیزی حدود ۲۵۰ نوبت پخش تیزر تبلیغاتی دارند اما این اتفاق امسال رخ نداد و این مسأله هم به فیلم‌ها ضربه زد. ضمن اینکه این تعطیلاتی که گه‌گاه برای سینماها پیش می‌آید هم آسیب‌زننده است این اتفاق نه تنها به فیلم ما که به همه آثار روی پرده صدمه زد.

وی در پایان درباره اکران دیگر فیلم خود در مقام تهیه‌کننده یعنی «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی بیان کرد: ما هنوز هیچ تصمیمی برای اکران این فیلم نداریم.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس‌زاده و… در فیلم سینمایی «خون شد» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
کد خبر: 98567
Share/Save/Bookmark