موزه هنرهاي معاصر به بنياد تبديل شود
نائب رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر پيشنهاد كرد :
موزه هنرهاي معاصر به بنياد تبديل شود
نائب رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران خواستار تبديل موزه هنرهاي معاصر به بنياد هنرهاي معاصر تهران شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۸
به گزارش هنرنیوز؛احمد حكيمي پور با اشاره به اهميت و جايگاه موزه به عنوان گنجينه ميراثي و هنري گفت : موزه هنرهاي معاصر صرفا يك مكان جغرافيايي نيست بلکه یک گنجینه اي است كه از اعتبار هنري و ميراثي برخوردار است و مي توان گفت از نظر مالي نيز مي تواند بسيار داراي اهميت باشد.

رييس كميته گردشگري شوراي شهر تهران تصريح كرد: موزه‌ی هنرهای معاصر هر شهر، قلب، قطب و محل ارتباط شریان‌های متعدد هنر آن شهر است و یکی از چند مقصد گردشگری و یکی از نشانه‌های مدنی هستند ولي اين در حالي است كه در سالهاي گذشته اثار جديدي از هنر معاصر دنيا به اين موزه افزوده نشده است و همواره با ضعف مديريتي بر اين مجموعه فرهنگي مواجه بوده ايم و اين بي توجهي به حفظ و توسعه موزه موجب شد تا در سالهاي گذشته نتوانيم به درستي از پتانسيل فرهنگي و گردشگري ان بهره مند شويم.

حكيمي پور افزود: آنچه محرز است اينكه در سالهاي گذشته اين موزه به جای انكه نقش مهمي در جریان سازی عرصه هنر داشته باشد داراي كشمكش هاي مديريتي بوده است و اين موزه نتوانست از جايگاه و موقعيت خود براي ايجاد پايگاه هنري براي علاقه مندان به هنر استفاده كند.

حتي از ظرفيت موقعيت جغرافيايي اين موزه يعني زيبايي ساختمان و نزديكي اش به دانشگاه هنرهاي زيبا مي شد به عنوان ايجاد پاتوق فرهنگي براي شهروندان استفاده شود كه متاسفانه اين موضوع نيز مغفول ماند.

وي با تاكيد بر اهميت جايگاه فرهنگي موزه هنرهاي معاصر به تصميمات اخير جهت واگذاري موزه به بخش خصوصي اعتراض كرد و گفت: اين روزها از واگذاري موزه به بخش خصوصي صحبت ميشود تا شايد خسراني كه در سالهاي اخير بر سر اين موزه امده جبران شود ولي اين در حالي است كه اين راهكار درستي نيست و پيشنهاد مي كنم اين موزه به بنياد هنرهاي معاصر تهران تبديل شود تا علاوه بر تخصيص بودجه بدان بتواند از جذب منابع بخش خصوصي نيز استفاده كند.

معماری نیوز نوشت:وي تاكيد كرد: موزه در هر شهر متعلق به مردم هست و هويت ميراثي و فرهنگي يك برهه زماني را نمايندگي مي كند و بهتر است به جاي تصميم گيري هاي عجولانه و غير كارشناسي به بررسي چگونگي بهره گيري از ظرفيت ها بپردازيم.
کد خبر: 90835
Share/Save/Bookmark