«شیشلیک» به تمام داشته های بعد از انقلاب هجوم می برد/ بی احترامی فیلم به مردم
یک منتقد سینما گفت: فیلم به شدت شعار زده است و به تمام داشته های بعد ا ز انقلاب هجوم می برد. و در کلیت به داشته های افراد را پس از 42 سال از گذشت انقلاب دست می اندازد.
تاريخ : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۷
به گزارش هنرنیوز ؛ «حسین سلطان محمدی» منتقد و نویسنده سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره آثار به نمایش در آمده در جشنواره فیلم فجر گفت: در فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فریاد انتقاد از وضعیت اقتصادی و بازتاب اجتماع همچنین مهاجرت به وضوح دیده می شد که نسبت به سالهای گذشته ویژگی و تفاوت چندانی نداشت و بیشتر سازندگان آثار با فیگور پرداختن به فشارهای اقتصادی ضعف های آثار خود را توجیه می کنند.
«شیشلیک» را چه کسی سفارش داده است؟
وی ادامه داد: اما درباره فیلم سینمایی «شیشلیک » ساخته محمدحسین مهدویان برای من این پرسش به وجود آمد که آقای مهدویان در اظهار نظرهایشان گفتند فیلمساز هستند و سوژه خوبی داشته باشند می سازند زیرا زبان سینما را بلد هستند. بالاخره آثار قبلی ایشان با موضوعات انقلاب ساخته شد که بیشتر سفارش دهندگان آن کارها ارگان ها و نهادهای انقلابی بودند اما سوال اینجاست «شیشلیک» را چه کسی به ایشان سفارش داد.
هجوم فیلم به تمام داشته های انقلاب
وی ادامه داد: فیلم به شدت شعار زده است و به تمام داشته های بعد ا ز انقلاب هجوم می برد. و در کلیت به داشته های افراد را پس از 42 سال از گذشت انقلاب دست می اندازد. جامعه هدفی که مهدویان در فیلم به نمایش می گذارد بیشتر شبیه استبداد کره شمالی است.
«شیشلیک» بی احترامی به مردم است
سلطان محمدی تصریح کرد: شهرک حاشیه ای که افراد غذای واحد دارند، شعار واحد دارند و حداقل رفت و آمد را دارند، از تلویزیون حداقل استفاده را می کنند. خانه های کوچکی که در آن زندگی می کنند و کار در کارخانه نقطه اشتراک آنهاست. فیلم دو پاره است و از جایی که عطاران بالای تریبون می رود فیلم دو پاره می شود.
سلطان محمدی در خاتمه تاکید کرد: شیشلیک بی احترامی به مردم است زیرا این گونه مردم را به نمایش می گذارد که از غصه و رنج مردم هم کاسبی می کنند.