روز« شیشلیکی‌ها» در جشنواره فیلم فجر
روز« شیشلیکی‌ها» در جشنواره فیلم فجر
دومین روز جشنواره فیلم فجر با ادامه حاشیه‌ها از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور ناظرانی از وزارت بهداشت سپری شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۱
به گزارش هنرنیوز ، با وجود آنکه از ماه‌ها قبل نسبت به برگزاری جشنواره‌های فجر ابراز نگرانی می‌شد، در نهایت اجازه برپایی جشنواره‌ فیلم و تئاتر فجر با حضور مردم صادر شد ولی از امروز ۱۳ بهمن برخی مسئولان مربوط در موضوع کرونا تاکید کردند که اگر مورد نقضی دیده شود ،جشنواره در هر مرحله‌ای متوقف می‌شود.

در همین راستا در دومین روز جشنواره ناظری از وزارت بهداشت به محل برگزاری این رویداد در مرکز همایش‌های برج میلاد آمد تا چگونگی رعایت پروتکل‌ها بررسی شود.

محمد مهدی طباطبایی نژاد- دبیر جشنواره - در این باره می‌گوید که ظرفیت ۱۸۰۰ نفری سالن نمایش فیلم به ۴۰۰ نفر رسیده و از این پس سخت‌گیری بیشتری برای انجام پروتکل‌ها صورت گیرد. ضمن اینکه محدودیت‌ها برای حضور عکاس‌ها در بخش فتوکال در روز دوم اتفاق افتاد. بجز این‌ها انتظار می‌رود از سوی مسئولان بهداشتی که مجوز برگزاری این رویداد را داده‌اند، بررسی و ارزیابی منظم در صورت لزوم پیگیری شود و حاضران در جشنواره هم به اجرای پروتکل‌ها در تمام لحظات از جمله زمان نمایش فیلم‌ متعهد باشند.


*به گفته مدیر اجرایی جشنواره -عزت الله علیزاده - کل ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم‌ها ۵۴۴ هزار و ۱۹۹ نفر بوده که با حذف برخی صندلی‌ها حدود ۱۴۴ هزار صندلی در تهران قابل فروش مانده است.

تا شب گذشته هم بیش از ۵۹ هزار بلیت خریداری شده است و فیلم «شیشلیک» بیشترین فروش را داشته است.

*از این‌ها که بگذریم روز دوم جشنواره با نمایش دو فیلم دیگر همراه بود که در اولین سانس «ستاره بازی» هاتف علیمردانی اکران شد.

این فیلم که براساس یک داستان واقعی از مهاجرت خانواده ای ایرانی ساخته شده قرار بود در جشنواره فجر سال قبل باشد ولی به موقع آماده نشد. فرهاد اصلانی از بازیگران اصلی این فیلم در برج میلاد غایب بود و گفته شد به دلیل شرایط پاندمی کرونا نتوانسته در نشست خبری فیلم حاضر شود. البته شبنم مقدمی هم که سر پروژه فیلمبرداری است تنها برای دقایقی تلفنی صحبت کرد.

*فیلم دومی که در سینمای رسانه‌ها نمایش داده شد،« شیشلیک» محمدحسین مهدویان بود که در نشست خبری آن مهدویان غایب بود و از طریق اسکایپ گفتگو کرد. مهدویان که چند سال متوالی است در جشنواره فیلم دارد، اثری در یک ژانر متفاوت را به جشنواره رسانده که با اصلاحیه‌های مختلفی هم روبرو شده، هر چند او تاکید می‌کند که ممیزی‌ها به جهان فیلمش آسیبی وارد نکرده است.

مهدویان که از فیلم‌های دفاع مقدسی و به یک کمدی تلخ رسیده، در پاسخ به سوالی که او را گاهی شیشلیک‌خور نهادهای انقلابی عنوان کرد و گاهی هم شیشلیک خور جریان شبه روشنفکری، گفت که از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شود ، چون آن‌ها را تلاشی مذبوحانه برای کشیدن ترمز خود و ناامید شدنش میداند.
در این نشست رضا عطاران که مدت هاست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام هم توصیه ثابت بهداشتی دارد، به شوخی به ژاله صامتی گوشزد کرد که حین صحبت ماسکش نیفتد و دهانش معلوم نشود.


همچنین پژمان جمشیدی که سابقه همکاری با ژاله صامتی و برخی دیگر از بازیگران این فیلم را داشت، از همبازی بودن با رضا عطاران ابراز خوشحالی کرد ولی در ابتدای صحبت خود به درگذشت مهرداد میناوند و زخمی که بر دلشان مانده اشاره کرد و برای علی انصاریان آرزوی سلامتی کرد.


به گزارش ایسنا، محل دوم برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه و منتقد در پردیس ملت است که این روزها برخلاف سه سال قبل سوت و کور شده و شور و هیجانی در آن نیست و فقط امکان تماشای فیلم‌ها برقرار است. البته برخی از کسانی که با کلیت برگزاری جشنواره مخالف بودند و کارت پردیس ملت را گرفته بودند در این دو روز تمایل زیادی داشته و دارند که امکان ورود به برج میلاد را پیدا کنند.
کد خبر: 98378
Share/Save/Bookmark