سهرابی: برخی تهیه کنندگان ارزش قلم و درام را نمی‌دانند
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای روی نمایی از سریال «مهرآباد»/۲/؛
سهرابی: برخی تهیه کنندگان ارزش قلم و درام را نمی‌دانند
امید سهرابی نویسنده سریال «مهرآباد» گفت: مشکل سینمای ایران فیلمنامه نیست و بخش زیادی از مشکل مربوط به تهیه کنندگانی است که ارزش قلم و درام را نمی‌دانند.
 
تاريخ : جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۵

به گزارش خبرنگار تلویزیونی هنرنیوز؛ نشست رسانه ای و نمایش و معرفی مجموعه تلویزیونی «مهرآباد» عصر چهارشنبه با حضور «سیدفرید سجادی حسینی» کارگردان، «علی تقی‌پور» تهیه‌کننده، «امید سهرابی» نویسنده، «مهران احمدی»، «علی سرابی»، «ندا مقصودی»، «مسعود میرطاهری»، «گلاه عباسی» ،«بهاره ریاحی» و« سمیرا ذکایی» بازیگران سریال، «روزبه سجادی حسینی» برنامه‌ریز، «مازیار فکری ارشاد» کارشناس و مجری برنامه «آزاده سهرابی» روابط عمومی این سریال و خبرنگاران رسانه ای گروهی در برج میلاد تهران برگزار شد.
در این نشست«امید سهرابی» نویسنده مجموعه تلویزیونی «مهرآباد» اظهارداشت: من به داستان‌گویی به شیوه مرسوم اعتقاد ندارم و معتقدم قصه با شخصیت‎ها است که شکل می‎گیرد. بنابراین دو ماه برای شخصیت‌پردازی تلاش کردم و تک تک شخصیت‌ها داستان داشتند.
وی افزود: بعد از آن به مرحله طراحی دیالوگ رسیدیم. به دست آوردن زبان برای شخصیت‌ها نیز یک ماه و نیم طول کشید. شخصیت‌ها تعدد و هر یک طبقه اجتماعی خاص و فرهنگ مختلفی داشتند و برای اولین بار در تلویزیون با تهیه کننده‎ای کار می‌کردم که تا این حد برای سریال ارزش قائل بود و هنوز هم برای ما اسم سریال تهران نو است! من این اسم را دوست دارم.
سهرابی تصریح کرد: به درام اخلاقی اعتقاد زیای من دارم. وقتی قرار شد اسم سریال عوض شود تصمیم گرفتیم «مهرآباد» را انتخاب کنیم که از مهر می‎آید به این معنا که ما آدم های اخلاقی هستیم که آباد کردن به مهر را دوست داریم. ازطرفی شاید برای اولین بار در این سریال به شکل عجیبی احساس می‎کردیم که محدودیت وجود ندارد وما می توانیم راحت سریال خودمان را بسازیم.
وی اضافه کرد: این سیال هم می تواند کمدی و هم دارمی غم انگیز باشد و کمدی هم ممکن است استعداد تلخی داشته باشد، باید ببینیم تعریف ما از کمدی چیست. به قول یک نویسنده خارجی، تراژدی یعنی من دستم را با چاقو می‎برم کمدی یعنی تو می‎افتی در چاه فاضلاب و می‎میری! کمدی تراژدی را در خود دارد. بنابراین معتقدم که مشکل سینمای ایران فیلمنامه نیست و بخش زیادی از مشکل مربوط به تهیه کنندگانی است که ارزش قلم و درام را نمی‌دانند.
در ادامه این نشست «ندا مقصودی» بازیگر این سریال نیز درباره حضور خود در سریال ابرازداشت: انتخاب من همیشه این معضل را داشت که من همسر نویسنده‎ام و کسی که سابقه کاری‎ام در تئاتر را نداند دچار اشتباه می‎شود. در حالی که ابتدا شخصیتی به نام تارا که من ایفای اش می‏‌کنم در سریال وجود نداشت.
وی تاکید کرد: از ابتدا که امید مشغول نگارش بود من ترجیح دادم سکوت کنم و حتی فیلمنامه را نخوانم که از نقشی خوشم بیاید اما بعد از چند قسمت که تارا به قصه اضافه و بنا شد من بازی‎اش کنم دوستش داشتم. تارا بهترین نقش من بود. آقای احمدی گفتند که بعد از پایان تولید این سریال ۴۵ دقیقه گریه کردم و من اما هر وقت یادش می‎افتم دیوانه می‎شوم. این کار بی نظیر نوشته شده بود.
در ادامه «بهاره ریاحی» که ایفای نقش خانم فراهانی منشی را بر عهده دارد نیز این کار را اولین تجربه خود در تلویزیون معرفی کرد واز عوامل کار تشکر و قدردانی کرد. 
«سمیرا ذکایی» دیگر بازیگر سریال نیز در ادامه گفت: با گذشت یک سال از پایان کار ما هنوز دلمان برای سریال تنگ می‎شود وامیدوارم دوباره چنین کاری صورت گیرد وما حضور داشته باشیمو از همه عوامل تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر: 57472
Share/Save/Bookmark