آغاز به کار «خانه فیلمنامه» بنیاد سینمایی فارابی از ابتدای اردیبهشت ماه
آغاز به کار «خانه فیلمنامه» بنیاد سینمایی فارابی از ابتدای اردیبهشت ماه
«خانه فیلمنامه» بنیاد سینمایی فارابی با هدف گسترش فعالیت‌های بنیاد در حوزه فیلمنامه و تقویت متن و با تمرکز بر سه حوزه پیگیری، آرشیو فیلمنامه‌ها و کلینیک فیلمنامه راه‌اندازی شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
به گزارش هنرنیوز ؛ در سال 1399 با هدف استانداردسازی، تسریع و تسهیل فرآیندهای پذیرش فیلمنامه‌های سینمایی، راه‌اندازی سامانه فیلمنامه را در دستور کار قرار گرفت و در زمستان همان سال، سامانه‌‌ای با نشانی اینترنتی «https://www.fcf.ir/scriptdepartment» آغاز به کار کرد. در همین راستا، با گذشت سه سال از آغاز به کار این سامانه، بیش از 660 طرح و فیلمنامه برای تقاضای حمایت، در سامانه ثبت شده و توسط معاونت فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش برنا ؛اکنون در دوره جدید فعالیت بنیاد، براساس بازخوردهای دریافتی و نیازسنجی از کاربران و همچنین با هدف بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی جدیدتر، طرح توسعه و ارتقای تکنولوژی این سامانه در دستور کار واحد فناوری اطلاعات فارابی قرار گرفت. توسعه سامانه ابعاد مختلفی همچون زیرساخت نرم‌افزاری، کارایی، امنیت و رابط‌کاربری را هدف‌گذاری است. از سوی دیگر، با توجه به ابلاغ سیاست‌ها و ماموریت‌های دوره جدید بنیاد سینمایی فارابی، یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد در سال 1401 راه‌اندازی «خانه فیلمنامه» مرکزی مستقل برای راهبری و ساماندهی امور ثبت، پیگیری آرشیو و کلینیک فیلمنامه‌ها است. با توجه به گسترش قلمرو و ارتقای فعالیت‌های بنیاد در حوزه فیلمنامه و تقویت متن، با تأسیس واحدی مستقل به عنوان «خانه فیلمنامه»، فرآیندهای مربوط به این حوزه در 3 سطح کلی پیش‌بینی شده است، که نهایتاً در بستر نسخه جدید سامانه «خانه فیلمنامه بنیاد» به نشانی اینترنتی «http://script.fcf.ir» در دسترس قرار گرفته و شامل بخش‌های زیر است.

• دبیرخانه پذیرش فیلمنامه

• کلینیک فیلمنامه

• بانک فیلمنامه

از جمله قابلیت‌ها و امکانات کاربردی این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشاهده نمایه کلی از وضعیت ثبت و بررسی طرح / فیلمنامه برای متقاضی

2. دریافت کدپیگیری هر طرح / فیلمنامه برای متقاضی جهت مراجعات حضوری

3. دریافت پیامک از کلیه فرآیند‌ها و وضعیت‌های مختلف بررسی طرح / فیلمنامه برای متقاضی

4. مشاهده اطلاعات تفضیلی به تفکیک هر طرح‌ / فیلمنامۀ ثبت شده توسط متقاضی

5. مشاهده نسخه چاپی از اطلاعات تفضیلی هر طرح / فیلمنامه

6. بررسی و ارجاع طرح / فیلمنامه به «کلینیک فیلمنامه» برای تقویت متن و ....

شایان ذکر است، به منظور حفظ حقوق متقاضیان حمایت، کلیه درخواست‌های ثبت شده در سامانه قبلی پذیرش فیلمنامه به نشانی https://www.fcf.ir/scriptdepartment تا پایان فروردین 1402 مورد بررسی قرار می‌گیرند و فعال خواهد بود، اما با پایان یافتن این زمان، تنها درخواست‌هایی مورد بررسی و حمایت قرار خواهند گرفت که از طریق نسخه جدید سامانه به نشانی اینترنتی http://script.fcf.ir ثبت و بارگذاری شده باشند.
کد خبر: 99133
Share/Save/Bookmark