اگر می خواهید فیلم خوب بازی کنید باید مدتها بیکار باشید
الهام حمیدی در گفتگو با هنرنیوز:
اگر می خواهید فیلم خوب بازی کنید باید مدتها بیکار باشید
یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که بسیاری از فیلمنامه ها آنقدر ضعیف است که آدم رغبتی برای خواندن آنان ندارد چه برسد که بخواهد آن نقش ها را بازی کند.
 
تاريخ : سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳

الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد کم کاری خود گفت: البته من بازی در چندین فیلم سینمایی را رد کردم چون احساس می کنم فیلمنامه هایی که نوشته می شوند حتی خواندن شان جذاب نیست چه برسد که بخواهید بازی کنید. بنابراین به این نتیجه رسیدم اگرصبرکنم و در این فیلمها بازی نکنم بهتر خواهد بود. البته از سوی دیگر، من بازیگر هستیم و راه زندگی من ازهمین طریق تامین می شود اما این به این معنا نخواهد بود که من بازی کردن در هر فیلمی را به هر قیمتی بپذیرم . بنابراین فیلمنامه هایی که پیشنهاد شدند چنگی به دل نمی زنند ومن نمی دانم بلاخره سینمای ایران با این فیلمنامه های ضعیف می خواهد چکار کند؟ هرچند که در طول سال ، شاهد تولید فیلمهای خوبی هم بودیم.

وی اضافه کرد: اگر آدم می خواهد کار خوبی انجام بدهد شرطش این است که مدت زیادی بیکاری بکشد. من هم فعلا صبرکردم.

بازیگر فیلم سینمایی« ملک سلیمان» که تاکنون برای فیلم های «خیلی دور ، خیلی نزدیک» و فیلم سینمایی« گهواره ای برای مادر» موفق به دریافت جایزه بازیگری از خانه سینما و جشنواره فیلم فجر شده است در مورد تعهداتی که گرفتن جایزه برای بازیگر ایجاد می کند یاد آور شد: معمولا گرفتن هرگونه جایزه بازیگری از دیپلم یا سیمرغ چه از خانه سینما و چه از جشنواره فیلم فجر و جشنواره های دیگر واقعا کار را برای بازیگر سخت ترمی کند. من همان سالی که جایزه خانه سینما را برای فیلم خیلی دورخیلی نزدیک گرفتم. یک سال بیکاربودم چون بازیگر توقع بیشتری ازخودش دارد و پیشنهادهایی که برای بازی به او می شود را با وسواس بیشتری انتخاب می کند. بنابراین همه بازیگران بعد ازگرفتن سیمرغ، تایم طولانی بیکار می شوند اما بعدا به این نتیجه می رسند که باید کارکرد لذا یک بازیگر وقتی سیمرغ می گیرد تلاش می کند که کار بعدی او کاری باشد که بتواند شان آن جایزه را حفظ کند اما ممکن است این اتفاق روی ندهد.

بازیگر فیلم سینمایی «بچه های ابدی» در مورد انتخاب نقش هایش تصریح کرد: به هنگام قبول کردن بازی در یک فیلم ، هم فیلمنامه قوی و هم نام کارگردان برای من مهم است.اگر فیلمنامه قوی باشد اما کارگردان ضعیف باشد حتما فیلمنامه هدر خواهد شد یا برعکس.

بازیگر سریال« زیر تیغ» در پاسخ به این سوال که شما در طول فعالیت بازیگری خود ، نقش های متفاوتی را ایفا کردید ، کدام نقش را دوست دارید که هنوز فرصت ارائه آن پیش نیامده است گفت: من به خاطر میمیک صورتم، معمولا بیشتر نقش های مثبت به من پیشنهاد می شود اما هیچ وقت نقش منفی بازی نکردم البته خودم هم نقش منفی را دوست ندارم چرا که براین باورم متفاوت بودن به این معنا نیست که شما مثلا نقش یک جانی را بازی کنید. البته اگر فیلمنامه ای آنقدر جذاب باشد شاید نقش منفی آن را هم بازی کنم

الهام حمیدی با بیان اینکه من نقش های خاکستری را دوست دارم ادامه داد: من بیشتر نقش هایی را می پسندم که بتوانند تاثیر متفاوتی از بازی من بر روی مخاطب بگذارند.لذا امیدوارم چنین نقش هایی به من پیشنهاد شود چرا که این نقش ها معمولا بازیگر را با نقش درگیر می کند تا بتواند چهره دیگری از بازی های خودش را به مخاطب نشان دهد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در مورد اینکه آیا نقش های شما در جشنواره فیلم فجر، همان طوری که دوست داشتید دیده شده است اظهار داشت: متاسفانه فیلمهایی که من تاکنون کار کردم و خیلی نسبت به آنها امید داشتم بیشتر وقتها در جشنواره ها دیده نشده است هر چند که باید بپذیریم که سلیقه داوران هم شرط بوده است که معمولا سلیقه آنها در جشنواره های مختلف ، همیشه متفاوت بوده اما من به هنگام قبول یک نقش، خیلی تلاش می کنم تا بازی هایم دیده شود.

کد خبر: 82041
Share/Save/Bookmark