بودجه فیلم «لاله» هیچ ارتباطی به ما ندارد
شفیع آقا محمدیان در گفتگو با هنرنیوز /1
بودجه فیلم «لاله» هیچ ارتباطی به ما ندارد
شفیع آقا محمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی گفت: بودجه فیلم سینمایی «لاله» در جای دیگری تصویب شده بود و هیچ ارتباطی به بودجه مصوب مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی ندارد.
 
تاريخ : دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴

شفیع آقامحمدیان مدیر عامل مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز اظهارداشت: من از برخی از رسانه ها گله دارم . چرا که بیهوده اخبار منفی را انعکاس دادند و ضمن اینکه در روزهای آخر حضور من هر طور که ‌خواستند خبرسازی کردند، در صورتی که برخی از اخبار منتشر شده به هیچ عنوان صحت ندارد. باعث به وجود آمدن یک سری سوءتفاهماتی شده است. 

وی افزود: مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی در حوزه بین‌المللی در این مدت حدود ۵۰ فیلم در خارج از کشور ساخته که تعدادی از آنها در ارتباط با بیداری اسلامی و تعدادی دیگر در ارتباط با فرهنگ ایرانی بودند و حتی در کشوری نظیر تونس که به لحاظ بیداری اسلامی برای ما اهمیت داشت ۳ فیلم ساختیم و در کشورهای دیگر مانند «میانمار» ۴ فیلم ساختیم که یکی از آنها ساخته «مهدی کرم‌پور» کارگردان سینمای ایران کشورمان است. 

مدیرعامل مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی در ادامه تصریح کرد: در آخرین سفری که به کشور تونس داشتیم توافقاتی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی انجام شد که طبق آن قرار بود اوایل شهریور این کلاس‌ها برگزار و در لیستی که به ما ارائه داده بودند ۶۵ نفر برای آن ثبت‌نام کرده بودند حتی قرار شده بود توسط اساتید ایرانی این کارگاه گواهی‌نامه پایان‌دوره به شرکت‌کنندگان اهدا شود. 

وی ادامه داد: متاسفانه در آخرین لحظات اعلام کردند به دلیل شرایط خاص تونس برگزاری آن به زمان دیگری موکول شده است. ضمن اینکه در این کارگاه «مهدی سجادی‌چی» به عنوان مدرس فیلم‌نامه نویسی، «احمدرضا گرشاسبی» مدرس کارگردانی و «محمد صدری» به عنوان مدرس مستند‌سازی قرار بود شرکت کنند و حتی نقد و بررسی چند فیلم نیز پیش بینی شده بود که با این شرایط باید ببینیم چه زمانی امکان برگزاری کلاس فراهم می‌شود. 

آقا محمدیان خاطرنشان کرد: طی توافقاتی که ما داشته ایم ، قرار شده که ۵ مستند ایرانی در شبکه نمایش خانه تونس عرضه شود . ضمن اینکه قرار بود فیلم سینمایی «دیگری» برای اولین بار از تولیدات کشورمان در تونس اکران شود و ۵ عنوان مستند نیز از تولیدات مرکز گسترش انتخاب شده بود تا در شبکه نمایش خانگی تونس عرضه شود. که هماهنگی این موضوع توسط مؤسسه تازه تاسیسی از تونسی که نیمه دولتی بود و چارتی شبیه مرکز گسترش دارد پیگیری شد و به دلیل تازه تاسیس بودن آن قرار شد ما با آنها همکاری کنیم و امیدوارم در آینده نزدیک این همکاری ادامه پیدا کند و ما بتوانیم همکاری های خود را با این کشور در خصوص سینما گسترش دهیم. 

وی در خصوص تولید فیلم سینمایی «لاله» هم عنوان داشت: فیلمبرداری فیلم سینمایی«لاله» تقریبا به جزء صحنه های پیست اتومبیل سواری به پایان رسیده است و ما همچنان منتظر بازسازی پیست مجموعه ورزشی آزادی برای گرفتن این سکانس ها که در فیلم نقش مهمی دارند، هستیم. هر چند فدراسیون مشکلات خاص خودش را دارد اما به ما قول مساعد دادند تا مشکلات آن را هر چه سریعتر و ظرف یک ماه آینده حل کنند اما با تغییرات صورت گرفته شاید این قول شک برانگیز باشد . به هرحال ما تلاش های خود را خواهیم داشت تا بخش پایانی فیلمبرداری «لاله» را در ایران انجام دهیم. 

آقا محمدیان اضافه کرد: ما به ناچار اگر شرایط ادامه فیلمبرداری این فیلم مهیا نشود تصمیم داریم از کشورهای همسایه که دارای پیست هستند کمک بگیریم که این موضوع اولویت بعدی ما است و براساس برنامه‌ریزی به احتمال فراوان تدوین فیلم را در ایران شروع خواهیم کرد اما به دلیل اینکه کارگردان کار اعتقاد دارد با یک سیستم خاصی فیلمبرداری انجام شده علاقه‌مند است یک تدوینگر غیرایرانی کار را انجام دهد. ازسویی برای مراحل پست پروداکشن این فیلم هم با برخی از شرکت‌های غیرایرانی صحبت‌هایی شده که آنها تیزر فیلم را از ما خواسته‌اند. 

وی با اشاره به پیشنهاد میلیونی یک کمپانی برای انجام مراحل پست پروداکشن این فیلم عنوان داشت: یک کمپانی برای انجام مراحل پست پروداکشن فیلم سینمایی «لاله» پیشنهادی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار داده است که ما در این خصوص در حال فکر کردن هستیم. بنابراین می توان گفت این پروژه اثری بین المللی است و ما نیز باید اکران جهانی برای آن در نظر بگیریم . به همین دلیل با کمپانی‌های مختلفی در این مورد صحبت داشتیم اما شرط و شروط‌های بعضا برای این کار مطرح می‌شود که ما باید همه آنها را در نظر بگیریم. 

آقامحمدیان ابرازداشت: بودجه فیلم سینمایی «لاله» در جای دیگری تصویب شده بود و هیچ ارتباطی به بودجه مصوب مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی نداشت و من به عنوان مدیرعامل این مرکز معتقد بودم اگر ما هم آن را نسازیم چون بودجه کاملا مستقل برای آن اختصاص داده شده است بالاخره در جای دیگری ساخته خواهد شد و باید این موضوع را قبول کنیم که بودجه این کار در جای دیگری مصوب شده بود و ما تنها آن را ساختیم و حتی از بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده بود ما استفاده بهینه کردیم و توانستیم بسیاری از کارها را پیش ببریم. 

وی در ادامه گفت: آورده آقای نیک‌نژاد هم به عنوان کارگردان فیلم بسیار کم بود و ما تلاش می‌کنیم به دلیل تخصصی که ایشان در بحث پست پروداکشن دارد و ارتباطی که با شرکت‌های مختلف در خارج از کشور دارند مراحل پست پروداکشن توسط خود ایشان انجام شود و مشکلی در این خصوص برای فیلم به وجود نیاید و خوشبختانه راش‌هایی را که تاکنون از فیلم سینمایی «لاله» من دیده‌ام کاملا رضایت‌بخش بوده و می‌توان گفت کار لوکس و زیبایی شده است اما از آنجایی که سکانس‌هایی مربوط به پیست بخش مهمی از کار است باید این بخش نیز با حساسیت زیادی فیلم‌برداری شود و به احتمال فراوان بازیگران خودشان دوبله فیلم را انجام خواهند داد تا دراکران داخلی فیلم به مشکلی برنخورد.

آقامحمدیان درخصوص مراحل تولید فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور»هم تاکید کرد: کارهای آماده‌سازی این فیلم سینمایی به پایان رسیده و نهایتا ظرف ۱۰ روز دیگر فیلم کامل به دست ما می‌رسد. بنابراین این فیلم به هیچ عنوان بلاتکلیف نیست و کارهای فنی آن در حال تکمیل است اما به دلیل آنکه فیلم استراتژیک بوده و باید تاییدیه جاهای مختلفی را بگیرید روند آماده‌سازی آن طولانی شده است. ضمن اینکه مونتاژ اولیه‌ این فیلم توسط کارگردان آن آقای «اسلام‌لو» در مدت زمان ۲۱۰ دقیقه انجام شده بود که ما آن نپذیرفتیم و در مونتاژ دوم زمان فیلم به ۱۱۰ دقیقه کاهش یافت. 

وی با تاکید بر این نکته که رییس سازمان سینمایی نسبت به این فیلم حساس هستند، افزود: ریاست محترم سازمان سینمایی حساسیت ویژه‌ای نسبت فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» داشته و دارند و در کنار آن باید این فیلم را به دوستانی که در لبنان حضور داشتند نشان می‌دادیم و از طرف دیگر آماده شدن کار نیز طولانی شده اما تلاش داشتیم تا بتوانیم فیلم را در کشورهایی نظیر سوریه، لبنان و عراق اکران کنیم که این موضوع میسر نشد. چرا که روند آماده‌سازی فیلم طولانی شده و این به دلیل حساسیت بالای موضوع و داستان فیلم و ملاحظاتی است که پیرو آن باید برای آن انجام داده شود.

کد خبر: 62954
Share/Save/Bookmark