هیچ بازیگری جای دیگری را تنگ نخواهد کرد
فرخ نعمتی در گفتگو با هنرنیوز:
هیچ بازیگری جای دیگری را تنگ نخواهد کرد
یک بازیگر تاتر اعلام کرد: تمامی بازیگران کشور تلاش می کنند تا چراغ تاتر همواره روشن بماند و هیچ کدام از بازیگران جای دیگری را تنگ نخواهند کرد.
 
تاريخ : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
فرخ نعمتی بازیگر تاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار تاتر هنرنیوز در مورد برخی از زمزمه هایی مبنی بر اینکه برخی از بازیگران سینما و تلویزیون با ورود به حوزه تاتر، فرصت بازیگران تاتری را برای حضور در عرصه تاتر تنگ کرده اند افزود: معتقدم تمامی بازیگران کشور تلاش می کنند تا چراغ تاتر همواره روشن بماند و هیچ کدام از بازیگران جای دیگری را تنگ نخواهند کرد به قول سهراب سپهری؛ باید روی دیوارهای دنیا نقاشی کنیم چرا که هنوز جا برای نقاشی کردن وجود دارد. بنابراین بار دیگر تاکید می کنم هیچ کدام از بازیگران سینما و تلویزیون، جای هیچ بازیگر تاتر را تنگ نخواهند کرد و همه بازیگرانی که در تاتر، تلویزیون و سینما کار می کنند مُخل کار دیگری نیستند.

وی با اشاره به مهناز افشار یاد آور شد: به عنوان مثال هنگامی که بازیگر شناخته شده ای در سینما مثل خانم مهناز افشار روی صحنه تاتر حاضر می شود مطمئن باشید که تماشاگران سالن های تاتر افزایش پیدا خواهد کرد این درحالی است که همه بازیگران تاتر هم تلاش دارند تا تعداد تماشاگران نمایش افزایش پیدا کند تا چراغ این تاتر روشن نگه داشته شود. حالا اگر برخی ها پیدا می شوند که حضورشان موجب چراغانی شدن سالن های تاتر می شود آیا باید کسی به آنان معترض شود؟

بازیگر تاتر« دژاوو» تصریح کرد: من به این موضوع که بازیگران تلویزیون و سینما نباید وارد حیطه تاتر بشوند به هیچ عنوان عقیده ای ندارم و معتقدم هر کسی می تواند در هر زمینه هنری فعالیت کند و هیچ فردی هم حق ندارد مانع فعالیت او بشود. من خودم جزو بازیگرانی هستم که بین بازی تاتر، سینما و تلویزیون ، بینا بین هستم و خیلی از فعالیت های تلویزیونی راضی نیستم و در سینما نیز خیلی گزیده کار می کنم و خیلی به سختی برای فیلم ها انتخاب می شوم. لذا تاتر یک زمینه ای است تا بازیگر بتواند پالایشی در خودش ایجاد کند. یعنی امثال من با حضور در تاتر می توانند از طریق تمرین های تاتر، همواره خودشان را به عنوان یک بازیگر مفید حفظ کنند.

بازیگر فیلم سینمایی« برف روی شیروانی داغ» در مورد پخش تیزری در مورد یکی از بانکها با صدا وی در تلویزیون اظهار داشت: من معمولا فعالیتی در زمینه صدا ندارم چرا که معتقدم صداهایی که تنالیته های آشنایی دارند اگر زیاد شنیده بشوند از دست می روند و به همین دلیل بوده است که شاید بیش از ۱۰ الی ۱۵ فیلم و سریالی که صدای سرصحنه نداشته است من حاضر به دوبله صدای خودم نبودم چرا که معتقدم که دوبله یک حرفه مجزا است و ما خوشبختانه دوبلورهای خیلی خوبی در کشور داریم که می توانیم از آنان به عنوان یک آسمان درخشان دوبلور نام ببریم. لذا خوشحالم که بسیاری از بزرگان دوبله مثل آقایان مظفری ، والی زاده ، بهرام زند به جای من صحبت کردند. من فقط یکبار کار دوبله انجام دادم آن هم در مجموعه «صفردرجه» به کارگردانی آقای فتحی بود که در قرارداد من این موضوع قید شده بود و خودم دوبله نقش خودم را برعهده داشتم ولی این فعالیت را معمولا انجام نمی دهم هرچند که پیشنهاد برای کار صدا هم زیاد دارم.

فرخ نعمتی توضیح داد: تبلیغی که برای یکی از بانکهای کشور به عنوان نریشن در یک تیزر تلویزیونی داشتم یک کار استثناء بود و دوستان جوان من یکی دو تیزر ساختند که به بانک مربوط نبود که یکی از آنان در باره موضوع جانبازان و دیگری در مورد تبریک عید بود و اگر در تبلیغ همین بانکی که صدای من شنیده می شود دقت کنید من به هیچ عنوان نامی از بانک و تبلیغ نام بانک با صدای من نیست و فرد دیگری این کار را برعهده دارد. بنابراین من در حوزه تبلیغات تیزر آگهی های تلویزیون حضور ندارم.
کد خبر: 81494
Share/Save/Bookmark