مدیران شعار حمایت از سینمای دفاع مقدس را می دهند اما در عمل اقدام جدی برای رشد این سینما ندارند
علی مهام:
مدیران شعار حمایت از سینمای دفاع مقدس را می دهند اما در عمل اقدام جدی برای رشد این سینما ندارند
 
تاريخ : سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: خوب شعار دادن که سهل و آسان است و همه می توانند شعار بدهند چرا که نه هزینه ای برایشان دارد و نه دردسری! این عمل گرا بودن است که سخت و مهم است.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «آتش سرد» و «شب بیدار» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز یادآور شد: مدیران شعار حمایت از سینمای دفاع مقدس را می دهند اما در عمل اقدام جدی برای رشد این سینما ندارند! خوشبختانه در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس فیلم ها و سریال های خوبی در خصوص دفاع جانانه رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و انقلاب اسلامی تولید می شود اما متأسفانه اینک چند سالی است که چه در سینما و چه در تلویزیون ما کمتر شاهد تولید و پخش این قبیل آثار هستیم.

وی ادامه داد: حقیقتاً بنده نمی دانم سیاست مسئولان و مدیران فرهنگی چیست؟ چطور آن ها می توانند موضوع به این مهمی را نادیده بگیرند و به آن توجهی نداشته باشند؟ مگر خود ما به رزم این ۸ سال عنوان «دفاع مقدس» را نداده ایم؟ مگر دفاع مقدس برای ما ارزشمند و مقدس نیست؟ پس چرا باید آن را نادیده بگیریم؟ آیا مدیران فرهنگی و سینمایی هیچ گاه از خودشان این پرسش را کرده اند که چرا آمریکا سال های سال است دست به قهرمان سازی های پوشالی و دروغین می زند و این همه فیلم در خصوص جنگ جهانی اول و دوم می سازد؟

مهام با بیان اینکه متأسفانه در حالی که تاریخ کشورمان سرشار از قهرمان های واقعی و درجه یک است تصویری از آن ها در قاب سینما و تلویزیون را کمتر مشاهده می کنیم تصریح کرد: علاوه بر دفاع مقدس باید در مورد مدافعان حرم، مدافعان امنیت و... نیز آثار شاخص و درخشان تولید شود اما مدیران گویا دغدغه ای برای این موارد ندارند و دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر وضعیت بغرنج سینما هستند.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» سپس به تأثیر مهم تولید آثار ارزشمند دفاع مقدس اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت: مدیران فرهنگی نباید فراموش کنند که نسل ها در حال تغییر هستند. کودکان و نوجوانان امروزی که دوران جنگ را تجربه نکرده اند باید بدانند در تاریخ این مرز و بوم چه گذشته است و چه مردانی با مردانگی شان باعث شدند تا آن ها امروزه آسوده و در آرامش خاطر زندگی کنند.

این سینماگر متذکر شد: نسل امروز باید بداند که مردان بزرگ این سرزمین چطور کشور را از دست بعثی ها و غربی ها که به مال و ناموس و جان ما چشم طمع داشتند نجات دادند. این اتفاقات در تاریخ کشور ما بسیار مهم است.

مهام سپس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اثرگذار بودن فیلم و سینما تأکید کرد: ما باید پیرو منویات حضرت آقا دلسوزانه و دغدغه مندانه و مدبرانه وارد میدان شویم و در عرصه جنگ نرم و جنگ فرهنگی بیکار ننشینیم.

وی در خاتمه این گفتگو با انتقاد شدید از پلتفرم ها و سریال های به شدت سخیف و مبتذل شان اظهار داشت: چرا پلتفرم ها سرشار از سریال های کپی شده شبکه جم شده اند؟ چرا کسی جلوی آن ها را نمی گیرد؟ چرا ما باید شاهد تولیدات سطحی نگر و سبک سرانه در پلتفرم ها باشیم که به هیچ عنوان با فرهنگ ملی و دینی ما سازگاری ندارند؟ چرا این پلتفرم ها از آثار ارزشمند دینی و دفاع مقدسی حمایت نمی کنند؟ نقش مدیران فرهنگی در این میان چیست؟ چرا کسی به این پرسش ها پاسخ نمی دهد؟
تهیه و تنظیم : بابک الطافی
کد خبر: 99134
Share/Save/Bookmark