گیشه سینمای چین کرونا را فراموش کرد
گیشه سینمای چین کرونا را فراموش کرد
فروش ۳۹۳ میلیون دلاری یک فیلم کمدی در چین طی سه روز، از بازگشت فروش گیشه سینمای چین به روزهای خوب پیش از بحران کرونا حکایت دارد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
به گزارش هنرنیوز و به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «کاراگاه محله چینی ۳» از روز جمعه و همزمان با شروع تعطیلات یک هفته ای سال نوی چینی اکران خود را آغاز کرد و در اولین روز نمایش به رکورد فروش۱۶۰ میلیون دلار دست یافت و فروش ۳ روز نخست نمایش خود را به رقم چشمگیر ۳۹۳ میلیون دلاری رساند تا سینمای چین ثابت کند بار دیگر به روزهای پررونق خود بازگشته است.

پیش بینی می شود فیلم «کاراگاه محله چینی ها ۳» در نهایت به فروش ۸۶۵ میلیون دلاری دست یابد و با اختلاف اندک نسبت به فروش ۸۷۴ میلیون دلاری فیلم «گرگ مبارز» در سال ۲۰۱۷، در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای چین قرار گیرد. این فیلم کمدی به طول کامل با دوربین های آی مکس فیلمبرداری شده و ۲۳.۵ میلیون دلاری از فروش آغازین خود را از محل سینماهای آی مکس به دست آورده است.

در قسمت سوم «کاراگاه محله چینی ها» همانند دو قسمت پیشین، «چن سیچنگ» نویسندگی و کارگردانی را بر عهده دارد. قسمت نخست این فیلم کمدی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و در نهایت ۱۲۶ میلیون دلار فروخت و دنباله آن هم در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و ۵۶۳ میلیون دلار فروخت.

«سلام مامان» دیگر فیلم اکران شده در چین نیز به فروش خوب ۱۶۰ میلیون دلاری را در اکران آغازین به ثبت رساند و فیلم «اودیسه یک نویسنده» نیز در سومین هفته اکران با فروش ۴۸.۳ میلیون دلاری، مجموع فروش خود را به ۳۱۲ میلیون دلار رساند.

چین که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا یکی از اولین کشورهایی بود که سینماهای خود تعطیل کرد، حالا پس از گذشته یک سال و عبور از بحران کرونا شاهد بازگشت رونق به گیشه سینماهای خود است.

سینمای چین سال گذشته به لطف کرونا برای نخستین بار عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را از آمریکا گرفت.
کد خبر: 98423
Share/Save/Bookmark