شاهین فرهت:
ارزش های موسیقایی در جشنواره امسال مشهود است
به کارگیری تکنیک های جدید آهنگسازی در گونه های مختلف هنر موسیقی از ویژگی های مهم آثار ارسال شده به بخش آهنگسازی بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بود.
تاريخ : شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۲
به کارگیری تکنیک های جدید آهنگسازی در گونه های مختلف هنر موسیقی از ویژگی های مهم آثار ارسال شده به بخش آهنگسازی بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر بود.
به گزارش هنرنیوز ، شاهین فرهت عضو هیات داوران بخش آهنگسازی این دوره از جشنواره ضمن بیان این مطلب در خصوص کم و کیف آثار ارسال شده در بخش آهنگسازی گفت : آثار ارسال شده در بخش آهنگسازی در مقایسه با سال گذشته ، آثاری قابل قبول و شنیدنی بود به این معنا که در سالهای گذشته آثار موسیقی را با ارفاق بیشتر و چشم پوشی از اشتباهات در برخی از آثار امتیاز بندی می کردیم. ولی خوشبختانه مجموع آثار ارسال شده به بخش آهنگسازی در این دوره از جشنواره اعم از آثار موسیقی کلاسیک ایرانی و غیر ایرانی و همچنین پایان نامه ها از ارزش موسیقایی بالایی برخوردار بودند.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ساختار آثار ارسال شده در بخش آهنگسازی جشنواره گفت : یکی از مهمترین ویژگی های موسیقایی در رشته آهنگسازی این دوره از جشنواره، توجه به ارائه ساختار منسجم و مدرن توسط آهنگسازان بود. به این معنا که آثار مدرن و کنسرواتیوتر بود و گونه های مختلف موسیقایی تونال ، آتونال، ارکستر مجلسی، موارتت و کوئینتت شنیده می شد. از همین رو معتقدم که آثار ارسال شده در بخش آهنگسازی این دوره از جشنواره موسیقی فجر از بهترین آثاری آهنگسازی شده بود که در دوسال اخیر از آهنگسازان جوان شنیده بودم.
این آهنگساز در ارزیابی آثار ارسال شده به بخش پایان نامه های دانشجویی گفت : یکی از ویژگی های مثبت دو دروه دبيري حسن ریاحی این است که بخش پایان نامه های دانشجویان فارغ التحصیلان موسیقی را وارد بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر کردهاست. ورود پایانامه های دانشجویان و یا فارغ التحصیلان موسیقی به بخش آهنگسازی جان تازه ای به جشنواره موسیقی فجر داد ه و رقابت دانشجویان برای ارائه اثری در شان هنر موسیقی کاملا مشهود بود.
شاهین فرهت در پایان گفت : با ارزیابی آثار در بخش آهنگسازی می توان پیش بینی کرد که نوعی پویایی و تازگی در آثار آهنگسازان در آینده وجود خواهد داشت.