تجمع اعتراضی مقابل موزه هنرهای معاصر اهواز: موزه دارایی ملی است نه ملک شخصی!
تجمع اعتراضی مقابل موزه هنرهای معاصر اهواز: موزه دارایی ملی است نه ملک شخصی!
جمعی از هنرمندان و فعالان مدنی در اعتراض به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی در مقابل این موزه تجمع کردند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۵
به گزارش هنرنیوز؛ جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و فعالان مدنی عصر (شنبه ۲۸ فروردین) در اعتراض به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز مقابل این موزه تجمع کردند.

یک هفته پیش (شنبه، ۲۱ فروردین) جمعی از هنرمندان و هنردوستان در اعتراض به بحث واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، در مقابل ساختمان این موزه در تهران تجمع کردند، البته همان زمان اعلام شد که بحث واگذاری این موزه فعلا از دستور کار خارج شده است؛ اما موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از مراکزی فرهنگی در کشور است که به‌دلیل مشکلات مالی به بخش خصوصی واگذار شده است.

این موزه به‌ عنوان تنها مرکز هنری معتبر استان خوزستان برای برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های هنری، چندی پیش به بخش خصوصی واگذار شد. اتفاقی که به گفته برخی هنرمندان، برای جبران کسری بودجه این موزه و ادامه‌ی فعالیت‌هایش باید رخ می‌داد، اما نحوه‌ی این واگذاری و بی‌توجهی به خواست هنرمندان باعث اعتراض آن‌ها شده است؛ اما اعتراض‌ها با وجود برگزاری جلسه‌هایی با مسوولان اداره ارشاد استان خوزستان به نتیجه نرسید و هنرمندان تصمیم گرفته‌اند در مقابل موزه هنرهای معاصر تجمع اعتراضی داشته باشند.



به گفته‌ی برخی هنرمندان، پس از واگذاری مدیریت موزه، این مکان از حالت موزه‌ای و هنری خود خارج شده و بیشتر به رستورانی که آنجاست توجه می‌شود تا موقعیت فرهنگی آن؛

معترضان در این تجمع اعتراضی توماری را خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کردند.

معماری نیوز نوشت:متن این تومار  به این شرح است:

به‌نام آن‌که جان را فکرت آموخت
چراغ دل به نور جان برافروخت

"هنوز صاحبان منصب و تریبون به حوزه‌ی فرهنگ و هنر به‌عنوان یک حوزه‌ی تخصصی نمی‌نگرند و هر کسی، حتا ناآشنا با این حوزه، به خود اجازه می‌دهد درباره‌ی تخصصی‌ترین موضوعات فرهنگی ــ هنری اظهار نظر کند و حتا مدعی مدیریت در این حوزه باشد."

جناب آقای دکتر جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

آن‌چه در سطور بالا ملاحظه فرمودید، فرازی از صحبت‌های حضرت‌عالی درباره‌ی یکی از موانع موجود در عرصه‌ی فرهنگ و هنر ایران‌زمین است. دلگرمی به این بیانات ما را بر آن داشت تا شما را از احوال این روزهای موزه‌ی هنرهای معاصر اهواز آگاه نماییم. مستحضر باشید واگذاری غیر مسئولانه و غیر تخصصی این پایگاه مهم ِ فرهنگی و هنری، هنرمندان خوزستان را به شدت نگران نموده است، که انعکاس این نگرانی را که در آثارشان هویداست به پیوست این نامه خدمتتان ارسال می‌نماییم.

ما امضاء کنندگان این نامه با امید و اعتماد به هنرشناسی و تدبیر جناب‌عالی، چشم‌انتظار گشایش این گره به دستان شما هستیم.
کد خبر: 90836
Share/Save/Bookmark