به گزارش هنرنیوز،وی در ادامه گفت: "نتیجهی این فعالیتها و اشتراکات باید تمرکز بر سه گزینه به این ترتیب باشد : بالا بردن توقع و سطح انتظارات هنری مردم، ایجاد اشتغال و تولید کار در حوزه ی سینما، تولید انبوه آثار حرفه ای هدفمند که بتواند هر دو طرف را به اهدافشان برساند مثل اتفاقی که در هالیوود می افتد یعنی برنامه ریزی،هدف گذاری،تولید،تاثیر و ایجاد برتری."
جهانگیر الماسی ادامه داد: "باید ظرفیتها را بالا برد، وزارتخانهها و سازمانها باید با تمام ظرفیت و توان به این میدان ورود کنند، به عنوان مثال وزارت نفت علاوه بر اینکه در مجموعهی کاری خود منابع بینظیری برای ساخت فیلم سینمایی و سوژه های داغی از قبیل جانفشانیهای مردان دریا و مهندسین و پرسنل فنی که در طول دفاع مقدس شریان حیاتی مملکت را باز نگه داشتند دارد، در میان مدیران و پرسنل خود نیز مردانی دارد که سرنوشت هر کدامشان میتواند دستمایهی یک فیلم خوب باشد و همچنین یکایک دستگاههای شرکت کننده در تجلی ارادهی ملی در بایگانیهای خود از این نمونهها بسیار دارند."
وی در پایان سخنانش اضافه کرد: "در یکی از جشنواره های پیش از طرف یکی از دانشگاههای تهران در بخش جایزه ی تجلی اراده ی ملی داور بودم، مشکلی داشتیم که احتمال پیش آمدن آن در داوریهای امسال هم هست، اشکال این بود که در میان داوران انتخابی دستگاههای شرکتکننده تعدادی از سینماگرها و کسانی بودند که به بدنهی سینما متصل هستند و به جای در نظر گرفتن اهداف ادارات مطبوعهی خودشان، فیلمها را از دیدگاه کیفیت هنری و با ابزار نقد سینمایی ارزشیابی میکردند."