علیرضا زرین دست در گفتگو با هنرنیوز:
برخی از نقشها خرید و فروش میشوند!
علیرضا زرین دست گفت: در این عرصه هر کسی به یک نحوی وارد فضای سینما میشود. عدهای با تلاش کردن، افرادی با روابط و ضوابطی که دارند، برخی هم با هزینه کردن یعنی نقشی را میخرند.
تاريخ : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲
علیرضا زرین دست در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که شما روند ورود بازیگران جدید در سینما را چگونه ارزیابی میکنید؛ گفت: در حال حاضر که ما شاهد حضور چهرههای جدید در سینما هستیم و این قضیه روند معمول خود را طی میکند. در همین فیلم سینمایی «دربند» نازنین بیاتی بازیگری است که تازه به سینما معرفی شده و بازی قابل قبول و خوبی هم ارائه داده است. اتفاقاً این افراد پا به سن گذاشته هستند که هم خانه نشین شدهاند و هم به فراموشی سپرده شدهاند به نظرم به این افراد بیشتر باید بپردازیم.
وی در ادامه افزود: در این عرصه هر کسی به یک نحوی وارد فضای سینما میشود. عدهای با تلاش کردن، افرادی با روابط و ضوابطی که دارند، برخی هم با هزینه کردن یعنی نقشی را میخرند. ورود مهم است نوع ورود هم به همان اندازه حائز اهمیت است اما چیزی که بیشتر از اینها اهمیت دارد باقی ماندن در این حرفه است.
مدیر فیلم برداری فیلم سینمایی «ملکه» در بیان این مطلب که به نظر شما مشکل اصلی سینمای ما در چه چیزی است اظهار داشت: مهمترین معضل سینمای ما بحث مخاطب است؛ ما به مرور زمان شاهد ریزش مخاطب هستیم و دلیل اصلی آن هم، نبود زیر ساختهای خوب و منسجم در فیلمها است. فیلمی اگر خوب باشد مخاطب را قطعاً به سینما میکشاند.
وی در ادامه افزود: اگر ما فیلم خوب در ابتدا بسازیم مخاطب به سینما میآید تا فیلم مورد علاقهاش را ببیند. وقتی مخاطب را ما با فیلممان بتوانیم به سینما بیاوریم آن وقت مسئولین متوجه میشوند که سالن کم داریم و تقاضا برای سالن ایجاد میشود پس قدم اول درست کردن زیر ساختها درروند تولید یک اثر است.
زرین دست آثار مخرب این روند را این گونه شرح داد: در این پروسه غلط همه در حال ضرر کردن هستند. فیلم ساز، تهیه کننده، بازیگران و سایر عومل حتی به این افراد باید بلیط فروش و سالن دار را هم اضافه کرد. با این روند سرمایه گذاری هم باقی نمیماند. ما باید یک بسته بندی با محتوای خوب و زیبا تولید کنیم. نمیشود که ما یک بسته قشنگ و مخاطب پسند به لحاظ ظاهری آماده کنیم؛ اما محتوای آن چیزی در خور مخاطب نباشد. ما با این رفتار به راحتی اعتماد مخاطب را از دست میدهیم. ما باید در ابتدا ساختار فیلمهای مان را اصلاح کنیم.