بیطرف : رویکرد ما بر حضور تولیدات خارجی در نمایشگاه سوم نیست
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای؛
بیطرف : رویکرد ما بر حضور تولیدات خارجی در نمایشگاه سوم نیست
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: رویکرد سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای بر حضورتولیدات خارجی نیست .
 
تاريخ : سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار هنرنیوز؛ نشست رسانه ای سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران، با حضور «دکتر بهروز مینایی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،«محمد بیطرف» قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای و خبرنگاران در سالن جلسات بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.
در این نشست خبری «محمد بیطرف» قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهارداشت: خوشبختانه نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای تهران با استقبال خوب علاقه مندان و بازی سازان و خانواده ها قرار گرفت و این حمایت انرژی ما را برای برپایی سومین دوره این رویداد افزایش داد. به همین دلیل سومین دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای را ما با هدف ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نمایش توانمندنی های کشور در عرصه گیم برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: بر اساس نظرسنجی صدا وسیما در خصوص دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران بیش از ۹۰ درصد بازدیدکنندگان این رویداد، نفوذ پذیری به اهمیت نفوذپذیری بازی های رایانه ای در خانواده ها رای داده بودند و ۸۵ درصد علاقه مندان بهترین زمان برگزاری این رویداد را فصل تابستان دانسته و ۸۹ درصد فضای دسترسی راحت برای حضور در نمایشگاه را خواستار شده بودند. ضمن اینکه بیش از ۵۰ درصد حاضران در نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای با خانواده در این رویداد حاضر شدند و میانگین مدت زمان بازدید این افراد از نمایشگاه سه ساعت و نیم بوده است. 
بیطرف تصریح کرد: ۷۳ درصد گروه سنی جوانان حاضر در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در دوره دوم را افراد زیر ۲۹ سال و ۴۰ درصد از این تعداد را نیز افراد زیر ۲۰ سال تشکیل دادند . ازسویی موفقیت بخش های نمایشگاه بازی های رایانه ای در دوره دوم بر اساس نظر سنجی صدا و سیما تشریح شده که به نحوی که بر اساس این نظرسنجی بخش سرگرمی، ۸۳ درصد، خانواده ۷۶ درصد و تولیدات ۷۴ درصد در جلب رضایت مخاطبان موفق بوده اند. 
وی اضافه کرد: سومین نمایشگاه گیم تهران برگزار می شود و در این رویداد تولیدات بازی سازان رونمایی خواهد شد و پیش بینی ما بر این است که بیش از ۱۰۰ موسسه بازی ساز در نمایشگاه سوم حضور می یابند. ضمن اینکه برای اولین بار شاهد ساماندهی انجمن های صنفی بازی های رایانه ای در نمایشگاه سوم گیم تهران هستیم که این مهم با حمایت انجمن های فعال در عرصه تولید گیم محقق می شود.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: بازی سازان مستقل جایگاه ویژه ای در نمایشگاه بازی های رایانه ای داشته وجدیدترین محصولات خود را در این رویداد ارائه می کنند و در بخش جشنواره نیز نگاه ویژه به تولیدات بازی سازان مستقل خواهیم داشت. از سویی بخش خانواده را نیز در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای خواهیم داشت؛ که آموزش فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای از اهداف برپایی این بخش است.
بیطرف در ادامه عنوان داشت: در نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای، شاهد حضور همیاران اسرا خواهیم بود و به عبارتی نوجوانان با خانواده ها در زمینه ترویج استفاده صحیح از بازی های رایانه ای به گفت وگو می نشینند و در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران شاهد حضور ۱۵ دانشگاه فعال خواهیم بود و این در حالی است که در دوره قبلی این رویداد، ۸ دانشگاه در این رویداد حضور داشتند.
وی یادآورشد: مسابقات بازی سازی دانشجویی را نیز ما چهار روز در این جشنواره خواهیم داشت ، که برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه این رویداد معرفی می شوند. ضمن اینکه ما کارگاه های آموزشی را نیز در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای برگزار می کنیم که در دوره قبلی این رویداد ۳۰ کارگاه آموزشی برگزار شد.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: رویکرد نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای بر حضورتولیدات خارجی نیست . به هیمن دلیل از نمایندگان تجاری، موسسات توزیع کننده و جشنواره های مختلف خارجی برای حضور در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای دعوت می کنیم تا از این طریق زمینه حضور بیش از پیش بین المللی بازی های ایرانی را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: در نمایشگاه سوم بخش سرگرمی نیز پیش بینی شده است که این بخش نسبت به دوره قبلی، توسعه بیشتری یافته؛ همچنین در این بخش برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای را در فضای مطلوب برای حاضران پیش بینی شده است. همچنین بخش ویژه در نمایشگاه بازی های رایانه ای نیز داریم که در این بخش در قسمتی با عنوان «پنجره» روند بازی سازی دو دهه اخیر کشور در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد؛ در بخش بازی پنهان نیز اثرات مخرب بازی های رایانه ای و اهمیت فرهنگسازی در این زمینه و تشریح ابعاد جنگ نرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بیطرف یادآورشد: در سال گذشته بخش ایده های قرآنی را داشتیم و امسال این بخش در قالب هایی دیگر در نمایشگاه برپا خواهد بود و در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ۴۰۰ ایده ارائه شده به نمایش عمومی می رسد و از بازی سازان برای تولید این ایده ها دعوت خواهد شد. ضمن اینکه در بحث بازی های کنسولی، برخی بازی ها در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در حوزه بازی های تبلتی ارائه می شود.
وی افزود: متاسفانه در توزیع محصولات فرهنگی یک سری مشکلات پیش روی تولید کنندگان وجود دارد که این معضل در همه عرصه ها از جمله بازی های رایانه ای دیده می شود و همه باید برای بهبود این بخش تلاش کنند. همچنین بازی های رایانه ای دفاع مقدسی نیز در نمایشگاه گیم تهران وجود دارد که ما برای این بخش جایگاه ویژه ای را برای بازیهای دفاع مقدس درنظر گرفتیم و برخی بازی ها همچون «چریک» در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای عرضه می شود.
بیطرف اضافه کرد: در بخش تولید بازی نامه «گُردان» را با موضوع آزادسازی خرمشهر به پایان رساندیم و بازی مقاومت خرمشهر را که سال گذشته تولید شده در نمایشگاه امسال عرضه می کنیم و بیش از ۳۰ بازی رایانه ای در نمایشگاه گیم تهران رونمایی شده و امیدوارم که در نمایشگاه امسال بیش از ۵۰ بازی رونمایی و عرضه شود. 

بنابراین گزارش؛ سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای از ۲۲ تا ۲۶ مرداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

کد خبر: 60416
Share/Save/Bookmark