پویش قدردانی از چهره‌های فعال اجتماعی پایتخت
پویش قدردانی از چهره‌های فعال اجتماعی پایتخت
پویش قدردانی از چهره‌های فعال اجتماعی پایتخت، امروز قدردان زحمات بیش از نیم قرن تلاش استاد علیرضا خمسه بود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸
به گزارش هنرنیوز ، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی، در ادامه پویش معرفی و قدردانی از تلاش و زحمات شهروندان فعال اجتماعی پایتخت، به بهانه سالروز تولد یکی از بازیگران محبوب سینمای ایران، تصویر علیرضا خمسه روی تابلوی فرهنگی شهر قرار گرفت.

این تابلو، روز‌گذشته در خیابان منتهی به ساختمان مرکزی خانه سینما قرار گرفت و ادای دینی است از سوی سازمان زیباسازی به سال‌ها تلاش این چهره محبوب هنری در فرهنگ‌سازی جامعه.

علیرضا خمسه در 9 بهمن ماه سال 1331 در تهران به دنیا آمد. وی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بود.
خمسه در سال 1357 به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیور سیته پاریس، دوره های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فرا گرفت .

در سال 1359 به ایران بازگشت و در سال 1360 برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد. نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت ( میمیک ) و نرمی ای که در حرکات بدن او وجود دارد، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان های کمدی ساز را به خود جلب کرد.

در سال 1367، خمسه در فیلم پرفروش روز باشکوه ساخته کیانوش عیاری در کنار علی نصیریان و ایرج طهماسب بازی کرد . هر چند این فیلم از سوی تماشاگران با استقبال خوبی روبه رو شد اما بازی در مجموعه تلویزیونی هوشیار و بیدار که سال 1367 از تلویزیون پخش شد، خمسه را بین مخاطبان عام و خاص کوچک و بزرگ به شهرت خاصی رساند و او را محبوب همه کرد .
سالهای بعد، خمسه بدون حضور در سینما، در مجموعه تلویزیونی میگی نه نگاه کن بازی کرد و در بخشهای مختلف، توانایی های خود را به نمایش گذاشت . در سال 1387 خمسه در فیلم بیست به ایفای نقش پرداخت و به خاطر بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد.
کد خبر: 98848
Share/Save/Bookmark