مرضیه برومند نامی آشنا برای همه مخاطبان تلویزیون است. برومند کارگردان، نویسنده ، بازیگر و عروسک گردان تلویزیون بوده و تاکنون سریال هایی چون: مدرسه موشها، یک رو، قصههای تابهتا، خونه مادربزرگه، همه با هم، آرایشگاه زیبا، دخو در تهران، خودروی تهران ۱۱، هتل ، ورثه آقای نیکبخت، کارآگاه شمسی و دستیارش مادام ، کتابفروشی هدهد ، همهٔ بچههای من و آبپریا را ساخته است که اکثر این آثار تبدلی به آثاری مانگار در تلویزیون کشئورمان شدند. آثاری که در اکثر آنها می شد ردپای یک زن نویسنده و کارگردان را پیدا کرد.در اغلب آثار این فیلمساز می توان فضای صمیمیت و دوستی را دید . انگار کل خانواده های در آثار برومند برای حل مشکل خانواده خود بسیج می شوند تا بتوانند مشکلات و معضلات را یکی پس از دیگری حل کنند و با کلی درد سر و دویدن موفق می شوند مشکل به وجود آمده را با همکاری و همیاری یکدیگر حل و فصل کنند. در واقع در آثار مرضیه برومند روح زندگی و هم زیستی مسالمت آمیز به وضوح دیده می شود. برومند در ساخت فيلم ها و مجموعه های طنز تلویزیونی و داستانی هم موفق بوده و توانسته مخاطبان كودک و نوجوان را جذب آثار خود کند . به همین دلیل وی یکی از شناخته شده ترين کارگردانان حوزه سينما و تلویزیون كودک و نوجوان است وآثار مانند «مدرسه موشها» ،« قصههای تابهتا» و« خونه مادربزرگه» امروز برای خیلی از مردم کشورمان به خصوص نسل های جوان و ميانسال این سریال ها خاطره انگيزهستند.
در سریالهای این کارگردان و بازیگر تلویزیون عنصری که وجود دارد نگاه نو و جذاب وی به موضوع و مضمونی است که قرار است برای مخاطب تعریف شود . وی به لحاظ اجرا و بیان دغدغه های به روز مخاطبان یک گام از سایر آثار و مخاطب جلوتر حرکت می کند و گواه این مطلب مجموعه های تلویزیونی است که وی تاکنون در حوزه تلویزیون ساخته است. به عنوان مثال مجموع های تلویزیونی «شهر موش ها» ، «قصه های تا به تا»، «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» و «آرايشگاه زيبا» هر کدام در زمان پخش خود تفاوتهای اساسی با سایر آثار تلویزیون داشتند و تبدل به آثار پر مخاطب شدند . مخاطبی که با اشتیاق و شور خاصی پای تک تم این مجموعه ها می نشست و برنامه مورد علاقه خود را تماشا می کرد. چیزی که امروز تلویزوین آن را ندارد و در خوش بینانه ترین خالت برخی سریال ها ۵ درصد مخاطب دارند و برخی دیگر هم اصلا مخاطب ندارند و تلویزیون اصرار به پخش آنها دارد. آثاری که به شکل ناشیانه ، الکی ، ضعیف ، سطحی و کلیشه ای ساخته می شوند و در آنها اصلا به شعور مخاطب احترام گذاشته نمی شود . بنا براین این می توان گفت که مرضیه برومند در سریال ها و مجموعه هایی که برای مردم می سازد احترام به شعور و هوش آنها را فراموش نمی کند و همواره تلاش می كند خواسته ها و دغدغه مخاطبان خود را به درستی درک کند و آثار خود با استفاده از تحقیق و پژوهشی هم که انجام می دهد ،آنها را به کار گیرد و به همین خاطر مخاطبان او امروز منتظر اثری جذاب و نو از او هستند و سریالهای برومند همیشه مخاطبان اش را پیدا میكنند چرا که وی در ساخت سریل های خود در درجه اول به فرهنگسازی جامعه و محیط زندگی آدم ها میپردازد. در واقع برومند با استفاده از موقعيت و فضايی که در آثار خود خلق می کند به كالبدشكافی مسائل و معضلات اجتماعی می پردازد و در كنار آن با ايجاد موقعيت های طنز و کمیک و پردازش فرهنگ ، انديشه، احساس و زبان مردم و علاوه بر مطرح کردن مشکلات روزجامعه لحظاتی شاد و سرگرم كننده برای مخاطب فراهم می كند.
اما مجموعه تلویزیونی «آرايشگاه زيبا» دو لوكيشن عمده داشت كه بسياری از وقايع مهم داستان در آن دو فضا يعنی منزل و آرايشگاه اسد خمارلو اتفاق می افتاد. محل كار اسد خمارلو گزينه و فضای مناسبی برای شكل گيری وقايع مختلف سريال بود. زيرا آرايشگاه مغازه ای نيست كه مشتريان برای خريد جنسی به آن وارد و سپس خارج شوند. بنابراين آرايشگاه فضای بكر ونویی برای ساخت سريال طنز با موضوع اجتماعی به حساب می آمد. در این سريال اپيزوديک هر داستان در يک قسمت به پايان می رسيد. در عين حال نقطه اتصال تمام داستان ها، وقايع و آدم های اسد خمارلو و خانواده و ماجراهای شخصی او بود كه گاهی آنقدر پررنگ به آنها پرداخته می شد كه قصه ها و ماجراهای آرايشگاه به طور كامل كنار گذاشته می شد يا به حاشيه می رفت. این سال در آن سال ها به خوبی دغدغه های خانواده را در خصوص ازدواج فرزندانشان نشان می داد و اینکه پدر ومادر همیشه نگران سرنوشت بچه های خودشان هستند و برای خوشبختی آنها همه کار می کنند.
به هرحال مرضیه برومند در ساخت مجموعه تلويزيونی تا کنون تلاش داشته که به دغدغه های انسان امروز در مواجهه با معضلات زندگی و به خصوص زندگی در جوامع مدرن بپردازند . وی کارگردانی است و که به ارائه مسائل و مشکلات جامعه می پردازد وبهترین راه نمایش این گووه مشکلات را هم طنز و بیان غیر مستقیم انها از طریق ساخت مجموعه های تلویزیونی در قالب طنز می داند. //