رشد چشمگیر فروش بازارچه های صنایع دستی در نوروز ۱۳۹۵
رشد چشمگیر فروش بازارچه های صنایع دستی در نوروز ۱۳۹۵
بازارچه های فروش نوروزی صنایع دستی در نوروز ۹۵ رکورد تازه ای به جای گذاشت و از مرز ۳۲ میلیارد تومان فروش عبور کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
به گزارش هنرنیوز؛با توجه به اجرای طرح یکسان سازی بازارچه های نوروزی فروش صنایع دستی در سطح کشور و بر اساس آمارها و گزارش های اعلام شده از سوی استان ها به معاونت صنایع دستی کشور رقم مجموع از مرز ۳۲ میلیارد تومان هم عبور کرد.

آمار قطعی فروش صنایع دستی ۶۷۵ بازارچه در۳۱ استان کشور، در ایام نوروز ۱۳۹۵ به رقمی بالغ بر ۳۲ میلیارد و چهل و سه میلیون تومان رسیده است. یادآور می شود این آمار صرفا مربوط به فروش بازارچه های نوروزی بوده و آمار فروشگاه های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور در آن لحاظ نشده است.

بازارچه های نوروزی فروش صنايع دستي همه ساله با استقبال خوب گردشگران و مسافران روبرو می‌شود، در این راستا در نوروز ۹۵ نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته و انجام هماهنگی های لازم در ایام پیش از نوروز و با هماهنگی و همکاری مسئولین استانی، امسال اين بازارچه ها با رشد قابل قبول و چشمگیری روبرو بوده است.
همچنین، با توجه به ارائه انواع متنوعی از صنایع دستی مانند نمد ، دست‌بافته‌های سنتی، جاجیم، گلیم ، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس، قلمزنی، پته دوزی، ترمه دوزی و دیگر نمونه‌های صنایع‌دستی در بازارچه های استانی شاهد رشد قابل ملاحظه ای در میزان فروش بودیم.

به گزارش روابط ‌عمومي معاونت صنایع دستی سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری؛ میزان فروش صنایع دستی در بازارچه های نوروزی سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ۹۴۸ میلیون ریال بوده که با رشدی در حدود ۳۳ درصد به رقم ۳۲ میلیارد و چهل و سه میلیون تومان رسیده است.

گفتنی است که در نوروز ۹۵ فروش صنایع دستی در برخی از استان ها از جمله استان گیلان، کرمانشاه، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، یزد و ... با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است.
کد خبر: 90855
Share/Save/Bookmark