تهیه برنامه جامع توسعه ملی گردشگری
در نشست هم اندیشی گروه گردشگری با مدیران معاونت گردشگری تأکید شد
تهیه برنامه جامع توسعه ملی گردشگری
تهیه پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری ، تنظیم برنامه جامع توسعه ملی گردشگری ایران تا پایان اولین سال برنامه ششم ، ارایه طرحی از تجارب کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت توریسم و... بخشی از مصوبات نشست هم اندیشی گروه گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، با مدیران معاونت گردشگری بود .
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
به گزارش هنرنیوز؛ حسن الماسی رییس گروه گردشگری در این نشست با اشاره به نبود کارشناس متخصص در رشته های گردشگری و نبود تخصص گرایی تربیت ،این کارشناسان را به عنوان صاحب نظر در امور مرتبط ، از ضرورت های معاونت گردشگری اعلام کرد .

استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت گردشگری، بررسی عوامل نا هماهنگی در صنعت گردشگری ، دسته بندی استانها ، اجرای طرح های مهم گردشگری در هر حوزه و استفاده از ظرفیت های مالی و علمی استانها ازدیگر مواردی بود که الماسی در این جلسه به آنها اشاره کرد .

خلدی نسب مدیر کل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری نیز در این جلسه به موضوع گردشگری مجازی بدون چارچوب و ساختار اشاره کرد و گفت : در کشور ما برخلاف کشورهای توسعه یافته جهان در بودجه سالانه مبلغ ناچیزی به صنعت گردشگری و توسعه آن اختصاص می یابدو شاهد حداقل بهره برداری از این صنعت هستیم .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وی نادیده گرفتن نسل سوم در کشور و استفاده نکردن از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در حوزه گردشگری را از دیگر عوامل ضعف در این حوزه اعلام کرد .

تیموری مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به طراحی سیستم ارزیابی الکترونیک در تأسیسات گردشگری گفت :با استفاده از فناوری نوین و از طریق الکترونیکی باید مدلی را ایجاد کنیم تا به مشکلات این حوزه پی برده و راه کارهای لازم را ارایه دهیم .

وی با طرح موضوع رقابت پذیری و ارایه کیفیت بهتر افزود :صنعت گردشگری ایران در این بخش دارای خلا است و باید سفر و محصولات را استاندارد سازی کرد.

رنجبر مدیر کل دفتر مطالعات آموزش گردشگری نیز موضوع نیروی انسانی را تأثیر گذار ترین عامل در حوزه گردشگری عنوان کرد که این موضوع را با توجه به بازار هدف می توان به صورت یک طرح پژوهشی ارایه داد .

او افزود:برای توسعه صنعت گردشگری نیاز به ایجاد رشته های دانشگاهی احساس می شود و می توان با احصاء نیازهای شغلی افراد تحصیلکرده در رشته های ایجاد شده به یک تربیت علمی و اصولی نیروی انسانی دست یافت.

رضایی عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری ، به مقوله گردشگری موضوع فرهنگ سازی و آموزش نیروی انسانی را از مهمترین عوامل برای دستیابی به توسعه در صنعت گردشگری اعلام کرد .

بررسی یکپارچگی و ساماندهی سیاستگذاری گردشگری بر اساس ماده ۷۰قانون برنامه پنجم ، بررسی میزان اثر بخشی آموزش های انجام شده به فراگیران در حوزه گردشگری ،تهیه پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری ، تهیه برنامه جامع توسعه ملی گردشگری ایران تا پایان اولین سال برنامه ششم ، تدوین برنامه جامع استاندارد سازی کیفیت خدمات گردشگری و ارایه طرحی از تجارب کشورهای پیشرفته و موفق در صنعت توریسم از مصوبات این جلسه بود .

مطالعات مکان یابی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در اجرای پروژه های اقامتی و سیاحتی ،اجرای بخشی از طرح های پژوهشی در سطح ملی توسط ادارت کل استانها ،طراحی مدل ارزیابی پژوهشی در سطح ملی توسط ادارات کل استانها ، ارایه و اجرای طرح بازنگری قوانین و مقررات در حوزه گردشگری ، ارایه طرح بررسی نیازهای آموزشی بخش گردشگری و تدوین سیلابهای درسی در مقاطع دانشگاهی ،ارایه طرح آینده پژوهشی روندهای گردشگری کشور در حوزه های مختلف مانند گردشگری حلال، گردشگری سلامت و....، مطالعه اجتماعی در ارتباط با زمان و ایام تعطیلات در فصل تابستان و ارایه موضوع آیین نامه و بازنگری آن در حوزه دفاتر مسافرتی ازدیگر مواردی بود که شرکت کنندگان در این نشست در مورد آنها به توافق رسیدند .
کد خبر: 91395
Share/Save/Bookmark