بازدید رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز
امروز انجام شد
بازدید رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز
رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در رأس هیأتی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز و بازار ثبت جهانی تبریز بازدید کرد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
به گزارش هنرنیوز؛هفتمین اجلاس آسیا و اقیانوسیه در حالی در شهر تبریز در حال برگزاری است که امروز اعضای این اجلاس از کشورهای مختلف به همراه «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی کشورمان از دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازدید کردند.

این بازدید چند ساعته از دانشگاه هنر اسلامی تبریز با محوریت دانشکده فرش انجام شد که اعضای این شورای جهانی از بخش مرمت فرش، کارگاه رنگرزی و آزمایشگاه علوم الیاف که دانشجویان در آنها مشغول فعالیت بودند بازدید کردند.

امروز در این دانشگاه، نمایشگاه صنایع دستی که کارهای دانشجویان در آن به نمایش گذاشته شده بود نیز توسط بازدیدکنندگان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش فارس، دانشگاه هنر اسلامی تبریز دارای دانشکده های هنرهای اسلامی، مرمت آثار باستانی، طراحی صنعتی و فرش است که ساختمان قدیمی آن پیش از متعلق به کارخانه چرم بوده است و حداقل ۱۵ سال است که تبدیل به دانشگاه شده است.

غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه این بازدید در خصوص تدریس رشته های صنایع دستی در دانشگاه های ایران به خبرنگار فارس گفت: فرشبافی در ترکیه و افغانستان هم وجود دارد اما ایران در زمینه فرش، جایگاه خاص خودش را دارد اینکه روشهای سنتی فرشبافی در دانشگاه ها تدریس می شود عالی است اما نمی توان تنها به این روشهای سنتی چسبید.

وی ادامه داد: باید از روشهای نوین هم در این زمینه استفاده کرد در حالی که سنت ها در صنایع دستی از بین نرود.

هیجاوی نقش دانشگاه در هنرهای اسلامی را نقش بسزایی خواند و گفت: بهتر است این هنرها را به زبانهای مختلف در دنیا بسط و گسترش دهید.

وی همچنین از بازار فرش تبریز نیز بازدید کرد.

به گزارش هنرنیوز؛ همچنین فردا جمعه این هیأت از دو کارگاه فرش دستبافت و کارگاه صنایع دستی بازدید خواهد کرد. و عصر جمعه نیز جلسه ای با حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان فرش و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

روز شنبه نیز این گروه از روستای کندوان و کارگاه های تولید زنده باتیک در اسکو بازدید خواهند کرد.
کد خبر: 91151
Share/Save/Bookmark