معرفی نامزدهای ایرانی ۲ جایزه کتاب کودک
معرفی نامزدهای ایرانی ۲ جایزه کتاب کودک
نادر موسوی و زهره قایینی از سوی شورای کتاب کودک نامزدهای ایرانی جایزه IREAD (من می‌خوانم) ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ شدند. این نهاد همچنین «کانون توسعه فرهنگی کودکان» را به عنوان نامزد ایرانی جایزه ترویج خواندن آساهی ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹
به گزارش هنرنیوز ، شورای کتاب کودک با اعلام این خبر نوشت: این نهاد مفتخر است که پس از اعلام فراخوان و پس از طی مراحل داوری و بررسی در کمیته جوایز ترویج، «زهره قایینی» را نامزد ایرانی جایزه IREAD (من می‌خوانم) ۲۰۲۱ و «نادر موسوی» را به‌عنوان نامزد ایرانی جایزه IREAD (من می‌خوانم) ۲۰۲۲ به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) معرفی کند.

بنیاد «شن ژن» در چین و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، اخیرا جایزه‌ای به نام IREAD (من می‌خوانم) را برای مروجان برجسته کتابخوانی بنیان نهاده‌اند که به‌ منظور تشویق و ایجاد تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی و با امید ترویج کتابخوانی برای مردم کره زمین به فعالان این عرصه اهدا می‌شود.

این جایزه مشوق افرادی است که حداقل سه سال، با نوآوری و خلاقیت، در زمینه‌ خواندن و شیوه‌های مختلف آن، با کودکان و نوجوانان فعالیت کرده باشند و فعالیتشان تداوم داشته باشد.

نامزدهای این جایزه را در ایران شورای کتاب کودک - شاخه‌ ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) -‌ تعیین و معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام شورای کتاب کودک، این نهاد «کانون توسعه فرهنگی کودکان» را به عنوان نامزد ایرانی جایزه ترویج خواندن آساهی ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

در متن اطلاعیه این نهاد آمده است: شورای کتاب کودک مفتخر است پس از فراخوان و ماه‌ها داوری در کمیته جوایز ترویج «کانون توسعه فرهنگی کودکان» را به‌عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی ترویج خواندن آساهی ۲۰۲۲ به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) معرفی کند.

جایزه‌ ترویج خواندن آساهی معتبرترین جایزه ترویج خواندن است که به گروه یا موسسه‌ای اهدا می‌شود که با فعالیت‌های چشمگیر و سهم پایداری در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

نامزدهای این جایزه را در ایران شورای کتاب کودک - شاخه ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) - تعیین و معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا دلایل انتخاب به تفصیل در سایت شورا به نشانی http://cbc.ir/asahikanoonfarhangi/ آمده است.
کد خبر: 98721
Share/Save/Bookmark