کرونا پای سودجویان و تهیه کنندگان نامعلوم و بی سابقه را از سینما کوتاه کرد!
خسرو شهراز:
کرونا پای سودجویان و تهیه کنندگان نامعلوم و بی سابقه را از سینما کوتاه کرد!
 
تاريخ : يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹

بازیگر «گاندو» گفت: طی سال جاری برای همه ما مثل یک کابوس گذشت، کرونا امانمان را برید، بسیاری از نزدیکانمان جان باختند و هر روز آمار وحشتناکی می شنیدیم، امیدوارم سال جدید شر ویروس کرونا از سرمان باز شود و همه ما دوباره بتوانیم به راحتی زندگی و کار کنیم.

به گزارش هنرنیوز، خسرو شهراز در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در سالی که گذشت گفت: متاسفانه سال جاری برای همه ما مثل یک کابوس گذشت، کرونا امانمان را برید، بسیاری از نزدیکانمان جان باختند و هر روز آمار وحشتناکی می‌شنیدیم، امیدوارم سال جدید شر ویروس کرونا از سرمان باز شود و همه ما دوباره بتوانیم به راحتی زندگی و کار کنیم.
بازیگر سریال «سیاوش» درباره وضعیت سینما در سالی که گذشت اظهار کرد: نه تنها سینما بلکه تئاتر هم وضعیت ناگواری را تجربه کرد، بسیاری از هنرمندان کم کار و بیکار شدند، بازیگران زیادی را می‌شناسم که شغل عوض کردند و یا در خانه دچار افسردگی شدم، در کل وضع سینما و تئاتر غم انگیز بود و در این میان کسی هم حمایتی نکرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: حال بیش از یکسال از فاجعه کرونا گذشته است، بهتر از مسئولین فرهنگی به جای بهانه تراشی فکری به حال هنرمندان کنند، بالاخره برای هر چاره اندیشی یکسال زمان خوبی بود، بهتر از برنامه درستی ارائه دهیم و اگر نه دچار عواقب مهلک دوران پسا کرونا می‌شویم.

بازیگر فیلم سینمایی «ماهی و گربه» در همین راستا ادامه داد: سینما پیش از کرونا هم مشکلات زیادی داشت، امیدوارم یکسال گذشته زمانی بوده باشد که این مشکلات مرتفع شوند، مشکلاتی مثل سینمای گیشه زده و ورود تهیه کنندگان نامعلوم به سینما این هنر را از مسیر خود دور کرده بود، امیدوارم کرونا دلیلی شود که سینما به وضعیت عادی خود بر گردد.

وی ادامه داد: البته کرونا پای سودجویان و تهیه کنندگان نامعلوم و بی سابقه را از سینما کوتاه کرد، افرادی که یک شبه تهیه کننده می‌شدند و صرفا با نگاه سودجویانه وارد عرصه سینما می‌شدند. این افراد به نظر من مشکل اصلی سینمای پیش از کرونا بودند و حال باید دید بعد از کرونا این افراد پایشان به طور کامل از سینما قطع خواهد شد یا خیر.

وی درباره وضعیت کلی: متاسفانه برخی افراد از راه‌های نامعلومی تهیه کننده می‌شوند، این افراد به واسطه سرمایه خود برخورد زننده و زشتی با تمامی عوامل یک اثر دارند، این افراد نه تنها با بازیگران بلکه با تمامی عوامل پشت صحنه برخوردی ناشایست دارند. این‌ها مشکلات سینما هستند و اگر نه بازیگران اگر احترامشان حفظ شود با دستمزد پایین هم کار می‌کنند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: نکته عجیب در قبال عدم تعهد برخی شبه تهیه کنندگان نسبت به قراردادها از جایی شکل می‌گیرد که آن‌ها با قدرت و شهامت به این رفتارشان ادامه می‌دهند، آن‌ها انگار به یک قدرت فراتر از خود که همان سرمایه است متصل هستند و هر وقت هم که می‌خواهند زیر تمام تعهدات خود می‌زنند و کسی هم نیست که جلوی آن‌ها را بگیرد.
کد خبر: 98514
Share/Save/Bookmark