اکران نوروزی 1400 زیر سایه انتخابات
اکران نوروزی 1400 زیر سایه انتخابات
امروز شرایط اکران نسبت به گذشته متفاوت شده و صاحبان آثار با توجه به کم رونقی سالن های سینما علاقه ای به اکران فیلمشان در نوروز 1400 نشان نمی دهند.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
به گزارش هنرنیوز، اکران نوروزی تا پیش از دوران کرونا با اقبال خوبی از سوی صاحبان آثار مواجه می شد به گونه ای که شورای صنفی نمایش در انتخاب و چیدمان اکران دچار مشکل می شد. تلاش می شد تا هر پخش کننده تنها یک فیلم در اکران نوروزی به ثبت برساند و اگر دو فیلم از یک دفتر پخش متقاضی اکران نوروز بود حتما یک فیلم را به دلخواه باید حذف می کرد و به اکران دوم یا سوم عید موکول می کرد اما امروز شرایط متفاوت شده صاحبان آثار با توجه به کم رونقی سالن های سینما علاقه ای به اکران فیلمشان در نوروز 1400 نشان نمی دهند.

یکی از دلایل برگزاری جشنواره فیلم فجر حمایت سازمان سینمایی از سینماداران بود. وقتی نزدیک به یکسال مخاطب عادت رفتن به سینما را ترک کرده و شرایط کرونا باعث شده تا سالن های سینما تعطیل شود. برگزاری جشنواره با ظرفیت 30 درصد توانست بار دیگر مخاطب را به حضور در سینما ترغیب کند. بگذریم که برخی از فیلم های جشنواره حتی 8 درصد از سالن را نتوانستند پرکنند و فیلم های پرفروش هم گاها ظرفیت 30 درصدی سالن را هم قادر به پرکردن نبودند.

حال سازمان سینمایی در اقدامی دیگر تلاش می کند تا صاحبان آثار را برای اکران فیلمشان ترغیب کند زیرا از نوروز سال گذشته که فیلم هایی که امکان جذب مخاطب را داشتند (شنای پروانه و خوب بد جلف 2 ارتش سری) به دلیل کرونا و بسته شدن سینماها در اکران ناکام ماندند دیگر هیچ فیلم پرمخاطبی متقاضی اکران در سالن سینما نبود. سازمان سینمایی سعی دارد با طرح های تشویق چیدمان اکران نوروز 1400 را متفاوت و با آثار مخاطب در نظر بگیرد.

همانطور که دبیر شورای صنفی نمایش تاکید کرد: «همه تمهیدات را برای صاحبان آثار در نظر گرفتیم و امیدواریم آن‌ها هم بپذیرند ما برای این منظور طرح‌های تشویقی هم داریم مثلاً قرار است اکران آن‌ها تضمین و درصدی از بلیت این آثار خریداری شود.»

اما دو مانع بر سر رسیدن به هدف سازمان سینمایی وجود دارد اول این که صاحبان آثار رغبتی به اکران فیلم هایشان در دوران کرونا تا قبل از فروکش کردن و تزریق واکسن به مردم نشان نمی دهند.

دوم این که نوروز 1400 با انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم همزمانی دارد و فضای کشور فضایی ملتهب و انتخاباتی است طبعا در این شرایط هیچ یک از صاحبان آثار که فیلم های پرمخاطبی تهیه کردند حاضر به اکران نوروزی نخواهند بود و تقریبا اکثر صاحبان آثار فیلم های خود را برای نیمه دوم سال 1400 در نظرگرفتند تا بتوانند با تزریق واکسن و فروکش کردن کرونا رونق گیشه شان تضمین شود.

به گزارش فارس ، با این اوصاف باید دید طرح تشویقی سازمان سینمایی چقدر توان جلب نظر صاحبان آثار را خواهد داشت و چه فیلم هایی متقاضی اکران نوروز سال 1400 خواهند بود.
کد خبر: 98433
Share/Save/Bookmark