«پایتخت۳» ۵ دی ماه کلید می‌خورد
الهام غفوری در گفتگو با هنرنیوز:
«پایتخت۳» ۵ دی ماه کلید می‌خورد
الهام غفوری گفت: من تمام تلاشم را می‌کنم تا احمد مهرانفر در مجموعه «پایتخت» که قرار است به زودی کلید بخورد حضور داشته باشد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
الهام غفوری در پاسخ به این سوال خبرنگار هنرنیوز مبنی بر این که زمانی که می‌خواهید پروژه‌ای را در دست بگیرید چه مواردی برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: شما قبل از هرچیز باید یک نویسنده خوب را انتخاب کنید تا در ‌‌نهایت یک قصه خوب داشته باشید. قصه خوب باعث می‌شود تا در مورد کاری که قرار است تولید بشود با آرامش بیشتری فکر کنیم. ما در کار‌هایمان از نویسنده‌های خوب و کاربلدی استفاده کرده‌ایم که نتیجه‌اش را هم گرفته‌ایم. چون طرح اولیه در بیشتر موارد با سیروس مقدم است در طول نگارش همیشه در کنار نویسنده حضور داشته است. مقدم مرحله به مرحله با نویسنده پیش می‌رود اشکالات موجود و نظرات خود را با او در میان می‌گذارد. در ‌‌نهایت این ارتباط به یک تعامل دو طرفه ختم می‌شود که حاصل آن داشتن یک متن خوب است و این متن خوب ارزش آن را دارد که شما بهترین گروه را جمع کنید.

وی در ادامه گفت: از جزئیات نباید بگذریم ما باید بهترین تدوین گر و صدا گذار و حتی تدارکات را در کار بیاوریم. صدا گذاری که برای من و شخص کارگردان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خوب در کنار این موارد که باید رعایت کنیم شما در نظربگیرید که انتخاب بازیگر هم به درستی و با دید باز صورت گیرد خوب شما قطعاً در ‌‌نهایت خروجی خوب و قابل قبولی را خواهید داشت. در کل برای متن خوب آدم‌های حرفه‌ای پیش قدم می‌شوند و بازیگری اگر با متن خوب روبرو شود با رغبت استقبال خواهد کرد.

تهیه کننده مجموعه «چهار دیواری» در مورد اهمیت برنامه ریزی در پیش برد کار این گونه به صحبت‌های خود ادامه داد: شما وقتی با سازمانی قرار داد می‌بندید زمان تحویل کار را مشخص می‌کنید و بر اساس آن بودجه بندی می‌کنید باید این را دائماً تهیه کننده در نظر داشته باشد در اینجا برنامه ریزی بسیار اهمیت پیدا می‌کند. تهیه کننده ای که بودجه‌اش را برای چهار ما بسته است و وقتی کار به شش ماه می‌رسد طبیعی است که در آن زمان تصمیم می‌گیرد از یک سری مسائل صرف نظر کند که افت کیفی کار را شاهد خواهیم بود. رعایت زمان بندی مشخص شده یکی از مهم‌ترین اصولی است که تهیه کننده باید در نظر بگیرد اما متاسفانه خیلی‌ها این را رعایت نمی‌کنند. در کار همه باید این احساس مسئولیت را کنند که قرار است در روز مثلاً دو دقیقه کار تحویل داده شود.

غفوری در ادامه گفت: من در حد توان خودم سعی می‌کنم بهترین‌ها را انتخاب کنم. و از جهتی چون در برنامه ریزی که بیشترین تخصص بنده است تسلطی دارم و اهمیتی را که برایش قائل هستم همیشه سعی کرده‌ام بهترین برنامه ریز‌ها را در کار بیاورم نفراتی را که من آورده‌ام جزو درجه یک‌های سینما و تلویزیون هستند مانند: علیرضا نجف‌زاده، علی صابری، نیک‌نژاد و مهدی گلستانه شما اگر تیتراژ کار‌هایی را که انجام داده‌ام ببینید متوجه صحت حرف من می‌شوید. و این قول را می‌دهم که هیچ وقت به دنبال برنامه ریز غیرحرفه‌ای نمی‌روم چون متوجه اهمیت آن هستم.

تهیه کننده مجموعه «رستگاران» در مورد تاثیرات بدی که پروژه از بی‌برنامگی متحمل می‌شود گفت: وارد شدن استرس به گروه صرف زمان و هزینه بیش از حد از نتایج برنامه ریزی ضعیف است. شاید در بساری از موارد دو برابر پول لوکیشن داده‌ام برای اینکه کار متوقف نشود در ابتدا این طور به نظر می‌آید که تو دو برابر بیشتر هزینه کرده‌ای ولی سرعت کار بالا می‌رود. و گروه استرس نمی گیرد. برنامه ریزی خوب باعث می‌شود تا بدهکار کسی نشوید چون عوامل روی قرار داد‌‌هایشان حساب می‌کنند وتهیه کننده باید این را به خوبی بداند.

غفوری در باره اینکه چگونه بازیگران مجموعه‌هایش را انتخاب می‌کند گفت: همیشه وقتی متن را می‌خوانید خودش به شما می‌گوید که چه بازیگری را می‌طلبد تا در کار حضور داشته باشد. این نکته را باید بگویم ما اگر در کارمان بازیگرهایی را می‌آوریم که چهره نیستند به این معنی نیست که آن فرد بازیگر نیست. ما در تئا‌تر این دوستان را می‌شناسیم و به توانایی‌های آن‌ها آگاه هستیم. ما در قسمت اول سریال «پایتخت» زمانی که گروه بازیگرانمان را می‌چیدیم خیلی از خبرنگار‌ها تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که چون بازیگران خوب طنز سرکار بودند شما از این‌ها استفاده کرده‌اید و من می‌گفتم که نه این بازیگران نفرات خوب و متخصصی در کارشان هستند اگر همه بازیگران طنز هم بی‌کار بودند ما باز هم این دوستان را دعوت به کار می‌کردیم.

وی در ادامه گفت: ما نباید در انتخاب بازیگر کلیشه‌ای رفتار کنیم. شما اگر در کارهای اخیر ما دقت کنید متوجه می‌شوید که ما از بازیگران تئا‌تر استفاده می‌کنیم. در فیلم نامه‌هایی مانند «بچه‌های نسبتاً بد» که اصلاً خود کار می‌طلبد که از جوان‌ها استفاده کنیم. مثلاً ما کار‌های احمد مهرانفر را دیده بودیم و توانایی‌هایش را می‌شناختیم و این دلیلی بود که از ایشان خواستیم تا در کار حضور داشته باشند.

وی در باره نقش کارگردان در دیده شدن بازی بازیگر این گونه اظهار نظر کرد: کارگردان هم در اینکه بازی بازیگر به درستی دیده شود بسیار اهمیت دارد. سیروس مقدم در انتخاب میزانسن‌ها و قاب بندی دوربین بسیار دقت می‌کند و در برخی موارد با توجه به نوع بازی بازیگر میزانسن‌ها و قاب‌هایش را انتخاب می‌کند. این گونه است که خیلی از بازیگر‌ها هم در کار مقدم دیده می‌شوند ولی در کارهای دیگر این اتفاق برایشان نمی‌افتد. نه اینکه آن‌ها بد بازی می‌کنند بلکه برخی کارگردان‌ها در دکوپاژ مواردی را که باید رعایت کنند نمی‌کنند. اگر همه چیز سر جایش باشد تماشاگر راضی می‌شود و با کار ارتباط برقرار می‌کند.
غفوری در ارتباط با حضور احمد مهرانفر و زمان شروع فیلم برداری گفت: حضور احمد مهرانفر قطعی نشده است اما تمام تلاش خودمان را داریم می‌کنیم که ایشان حضور داشته باشند چون می‌دانیم که مخاطب و تما شاگر دوست دارد‌‌ همان خانواده را ببیند. نگاه مخاطب برای ما ارزش است و به همین دلیل تمام تلاش خودمان را می‌کنیم و به راحتی از این ماجرا نمی‌گذریم در ‌‌نهایت باید بگویم که اگر خدا بخواهد ما ۵ دی ماه در شمال کشور کار را کلید می‌زنیم.
کد خبر: 66753
Share/Save/Bookmark