رایزنی‌های گسترده برای تقویت اقتصاد سینما
رایزنی‌های گسترده برای تقویت اقتصاد سینما
رئیس سازمان سینمایی از گفتگو با کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی برای جذب منابع و تبیین جایگاه و اهمیت سینما خبر داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
به گزارش هنرنیوز ؛ محمد خزاعی با بیان اینکه طی روزهای گذشته به صورت پیوسته نشست های متعددی را با کمیسیون های اقتصادی، فرهنگی، بودجه، برخی اعضای کمیسیون تلفیق و نیز، اعضای هیات رئیسه مجلس داشته است افزود: مهم ترین دغدغه بنده و همکارانم این روزها با توجه به اعلام رسمی بودجه سال 1401 در خصوص بودجه سینماست.

وی گفت: متاسفانه در بودجه سال آینده شاهد افزایش حداقلی و بودجه سینما هستیم این در حالی است که مطالبات بر زمین مانده و ضریب نیاز سینمای ایران بسیار است.

رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد: رایزنی ها و تلاش های گسترده ای در راستای تحقق برنامه های سازمان سینمایی و راهبردهای جدید آن برای جلب حمایت و همراهی مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و خوشبختانه در عزیزان مجلس هم این نگاه حمایتی حس می شود.

وی با بیان اینکه سینما و محصولات فرهنگی به عنوان کلید پیشرفت و پیشران توسعه نیازمند حمایت گسترده تر و نگاه فراگیرتری است خاطر نشان ساخت: یکی از پیش نیازهای نشست با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبادل نظر، هم فکری و طرح و تشریح نقاط قوت سینمای پس از انقلاب اسلامی بوده است.

به گفته وی، جایگاه سینماگران کشور به عنوان گنجینه و سرمایه های انسانی، ملی راهبردی است و نیاز است دستاوردهای سینمای ایران در دنیا و منطقه برای نمایندگان مجلس تبیین و گزارش می شد.

رئیس سازمان سینمایی، لزوم تقویت و رشد تکنولوژی و ایجاد فضاها و ظرفیت های جدید در حوزه تولید، عرضه و تقاضا بویژه در حوزه سینمای مناطق و شهرستان ها را از جمله سرفصل های مهم گفتگو با نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: تامین منابع اقتصادی و پشتوانه های اعتباری برای تقویت و ارتقای سینما با توجه به مباحث مربوط به بودجه و افزایش حداقلی آن برای سال آینده، از دیگر مباحث گفتگوی بنده در مجلس بوده است. بدیهی است با توجه به تدوین برنامه ها و راهبردهای جدید اجرایی و عملیاتی در سازمان سینمایی ضرورت افزایش اعتبارات و منابع اجتناب ناپذیر باشد و قطعا رایزنی خواهیم کرد تا بنیه اقتصادی سینمای ایران در زمینه های معیشیتی، تولیدی، آموزشی و صنعت زیرساخت قوی تر و محکم تر شود.

به گفته وی، در این راستا دیدارهای متعددی با برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون بودجه، تعدادی از نمایندگان کمیسیون تلفیق و نیز، نشست های و تبادل نظر با بسیاری از نمایندگان شهرستان های مختلف کشور مخصوصا در خصوص حمایت از توسعه زیرساخت ها و توجه به فیلمسازان شهرستانی و مقوله معیشت خانواده سینما ( در راستای عدالت فرهنگی) داشته ایم.

خزاعی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه سینمای ایران نیروی انسانی است گفت: سینمای ما با همه فراز و نشیب ها و برخی حواشی آن همچنان نشان درخشان فرهنگی و افتخارآفرین در عرصه بین الملل است. به طور قطع، این سینما به حمایت تصمیم گیران و متولیان برنامه و بودجه و مجلس به صورت جدی نیاز دارد چرا در زمینه تقویت منابع امور رفاهی و معیشتی سینماگران و هم در زمینه توسعه سالن ها و ظرفیت های زیرساختی باید گام های اساسی برداشته شود.

رئیس سازمان سینمایی ضمن اظهار خرسندی و امتنان از همراهی و حمایت بسیار جدی و عزم راسخ دکتر اسماعیلی وزیر محترم و همکارانش در این زمینه گفت: من به آینده سینمای ایران و رشد و رونق آن بسیار خوشبینم و امیداورم در سایه همدلی و همفکری و تعامل همه خانواده سینما و پرهیز از حاشیه سازی بتوانیم به نیازهای اساسی سینما و سینماگران بپردازیم.
کد خبر: 98839
Share/Save/Bookmark