آموزش و پرورش حمایتی از بخش خصوصی نمی کند
عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران در گفتگو با هنرنیوز:
آموزش و پرورش حمایتی از بخش خصوصی نمی کند
عضوهیات مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان و مدیر عامل شرکت مبتکران گفت: راه اندازی المپیاد ریاضی نوجوانان مبتکران به لحاظ نحوه اجرا ، طرحی سوال ها ، اهدای مدال ها و جشن های پایانی از المپیادهای جهانی الگو برداری شده است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
یحیی دهقانی عضوهیات مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان و مدیر عامل شرکت مبتکران در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد فعالیت شرکت مبتکران افزود: شرکت مبتکران یک شرکت انتشاراتی است و به همین دلیل است که من عضو اتحادیه ناشران و کتاب فروشان هستم و با توجه به اینکه عمده فعالیت های ما انتشار کتابهای دانشگاهی و درسی است لذا کار ما نزدیک به حوزه آموزشی است. بنابراین این شرکت ، خدمات آموزشی نیز انجام می دهد که در این راستا را می توان به برگزاری آزمون در رده های مختلف اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما از چهار سال قبل، یک جریان «المپیاد ریاضی نوجوانان» را راه اندازی کردیم که این المپیاد هم به لحاظ نحوه اجرا و هم به لحاظ طراحی سوالها ، جایزه ها ، اهدای مدال ها و همچنین جشن های پایانی از المپیادهای جهانی الگو برداری شده است

مدیر عامل شرکت مبتکران تصریح کرد: هدف ما از برگزاری المپیادهای ریاضی ، ترغیب و تشویق بچه های از سنین پایین در حوزه ریاضیات است. نظر ما بیشتر این بود که دانش آموزان دوره راهنمایی شرکت کنند اما چون دوره راهنمایی حذف شده و به کلاس های هفتم و هشتم و نهم تغییرشکل داده است لذا ما کلاس ششم را هم به این المپیاد اضافه کردیم چون احساس می کنیم که بچه ها از کلاس ششم، علاقه مند به جذب مدارس ممتاز کشور می شوند و خیلی دوست دارند که درکلاس ششم ، کارهای سخت و سوال های زیادی را پاسخ بدهند و حتی کتابهای مختلف بخوانند چون می بایست با دانش آموزان در مدارس ممتاز رقابت داشته باشند بنابراین، ما پایه ششم را هم به المپیاد ریاضی اضافه کردیم.

یحیی دهقانی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد ریاضی توسط شرکت مبتکران اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این المپیاد ، ترغیب و تشویق نوجوانان به ریاضیات از سنین پایین است و همان طوری که گفتم دانش آموزان کلاس ششم هم در این المپیاد حضور دارند چون این دانش آموزان می توانند در ادامه جذب مدارس برتر کشور بشوند. بنابراین المپیاد ریاضی نوجوانان مبتکران برای پایه ششم تا نهم طراحی شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان ، المپیاد ریاضی مبتکران را دو مرحله ای عنوان کرد و ادامه داد : مرحله اول این المپیاد اسفند ماه سال گذشته و مرحله دوم آن نیز در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. ضمن اینکه در اولین مرحله از ۱۰۰۰ مدرسه ممتاز، حدود ۲۵ هزار نفر شرکت کردند و دانش آموزانی که حد نصاب نمره را دریافت کردند به مرحله دوم راه پیدا کردند.

وی با گلایه از عدم حمایت آموزش و پرورش از بخش خصوصی در حوزه آموزش گفت: متاسفانه آموزش و پرورش حمایتی از بخش خصوصی نمی کند و حتی از حمایت های معنوی خود نیز به بخش خصوصی دریغ می کند.

دهقانی با بیان اینکه ریاضیات بچه های ایرانی در دنیا معروف است و ایران سرزمین ریاضیات است تاکید کرد: ما در مسابقات جهانی ریاضیات، معمولا قهرمان هستیم و بیشتر سالها نیز رتبه های خوب را کسب کردیم حتی بچه های ایرانی توانسته اند که در برخی از دوره ها به رتبه اول برسند.

به گفته وی در ۵ سال گذشته حدود ۱۱۰۰ سوال المپیادی از سوی مبتکران طراحی شده است که همه این سوال ها در اختیار مرکز آموزشی کشور قرار گرفته است که این کار مبتکران را می توان در راستای «تولید علم» ارزیابی کرد. 

مدیر عامل شرکت مبتکران ، ریاضیات را ذاتا شیرین اعلام کرد و افزود: ما در موسسات مبتکران، برای بچه هایی که علاقه مند به ریاضیات باشند؛ سوالهای جذاب برای جذب بیشتر بچه ها به ریاضیات طراحی می کنیم که این سوالها توانسته است علاقه مندی بچه ها را به ریاضیات افزایش دهد.

وی با اشاره به دوره ششم المپیاد ریاضی این موسسه خبر داد که از اول شهریوماه امسال ، استارت برگزاری آن زده خواهد شد ضمن اینکه پیش بینی می شود از ۲۴ استان کشور متقاضی حضور در این المیپاد وجود داشته باشد.

یحیی دهقانی در پاسخ به این سوال که آیا در المپیادهای ریاضی مبتکران؛ حضور بچه های خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند نیز حضور دارند که وی گفت: در دو سال گذشته، تعدادی از دانش آموزان افغانی حضور داشتند ولی دیگر این بچه ها حضور ندارند ضمن اینکه سال گذشته با کشورهایی همچمون اتریش و آلمان؛ مکاتباتی برای این منظور داشتیم و حتی نمونه کار برای آنان ارسال کردیم که خوشبختانه استقبال هم کردند ولی چون بحث ویزا گرفتن مطرح است متاسفانه ما در این زمینه نتوانستیم خدماتی را به آنان ارائه بدهیم و درحال حاضر حضور بچه های خارجی در المپیادهای ریاضی مبتکران منتفی است.
کد خبر: 81459
Share/Save/Bookmark