حسینیمهر درباره جدیدترین کتاب تألیفی و پژوهشی خود در عرصه تئاتر گفت: کتاب «اکسپرسیونیسم، دادائیسم، پست مدرنیسم» توسط انتشارات «نگاه» چاپ شد. این کتاب در ۳۰۰ صفحه و بیشتر با تمرکز بر اکسپرسیونیسم و بخصوص دادائیسم در تئاتر منتشر شده است.
وی درباره محتوای این اثر پژوهشی، توضیح داد: تا به حال در ایران ترجمههای زیادی درباره سبک اکسپرسیونیسم داشتهایم که بیشتر در حوزه نقاشی و سینما بودهاند اما در حوزه تئاتر، کتاب یا منابع قابل توجهی درباره اکسپرسیونیسم و به ویژه دادائیسم نداشتهایم. سعی کردم با اتکا به مبانی معتبر فرانسوی و آلمانی و با درکی که از سالها فعالیت در این ۲ مکتب داشتم، این کتاب را بنویسم زیرا جای چنین اثری را خالی میدیدم.
این مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر با اشاره به استفاده از ۲۴ عکس رنگی اورجینال و همچنین ۳۰ عکس سیاه و سفید در رابطه با اکسپرسیونیسم و دادائیسم در تئاتر در کتاب «اکسپرسیونیسم، دادائیسم، پست مدرنیسم»، از انتشار اولین نمایشنامههای اکسپرسیونیستی جهان در این کتاب خبر داد.
حسینیمهر افزود: این ۲ نمایشنامه کوتاه توسط ۲ نقاش صاحبنام اکسپرسیونیست جهان نوشته شدهاند که یک اثر با عنوان «طنین زرد» توسط واسیلی کاندینسکی و دیگری با عنوان «مرد آدمکش، امید زنان» توسط اسکار کوکوشکا نوشته شده است.
کارگردان نمایشهای «هملت ماشین» و «مائوزر» یادآور شد: در این کتاب علاوه بر مبانی و تعاریف، سعی کردم نویسندگان مطرح جهان در حوزه اکسپرسیونیسم را که در ایران شناخته شده نیستند، معرفی کنم؛ نویسندگانی همچون ارنست تولر، کارل سوگمایر، مارکس راینهارد و گئورگ هایم.
وی با اشاره به تلاشی ۳ ساله در تألیف کتاب «اکسپرسیونیسم، دادائیسم، پست مدرنیسم» اظهار امیدواری کرد که این کتاب بتواند برای دانشجویان و هنرمندان تئاتر مفید واقع شود.