یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران برگزیدگان خود را شناخت
با تقدیر از ۴۰۹ برگزیده در سطح استان؛
یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران برگزیدگان خود را شناخت
آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی و تقدیر از 409 برگزیده استانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
به گزارش هنرنیوز ، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران ظهر امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه با حضور مهدی توکلیان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل، هادی امیری، مدیر کل امور عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر محمد خراسانی زاده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران،علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ،جمعی از مدیران دستگاه ها و ادارات شرکت کننده در جشنواره ، اصحاب رسانه و برگزیدگان استان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار و به صورت پخش زنده در بستر فضای مجازی پخش شد.

​علیرضا زند وکیلی دبیر استانی جشنواره در این مراسم طی سخنانی گفت: جایگاه علم و دانش اندوزی در اسلام و در تمام ابنا بشری ویژه است و علی ابن موسی الرضا علیه السلام در بین ائمه به عالم آل محمد(ص) شهرت دارند و این ارتباط وسیع و عمیق بین دانش اندوزی، کتابخوانی، تحصیل علم و زودون جهل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که تعداد قابل توجهی است افزود: ما اگر یک پنچم این مخاطبان را بتوانیم حفظ کنیم و از نگاه و نظر آنها استفاده کنیم بسیار مفید خواهد بود.

زند وکیلی گفت: امروز از ۴۰۹ نفر در این مسابقه تقدیر به عمل خواهد آمد و جالب است بدانید برخی از شرکت‌کنندگان ما از زندان در این مسابقه شرکت کردند.

​مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به چهار رویکرد و هفت موضوع هنری در جشنواره یادآور شد: در برگزاری این جشنواره سازمان ها و اداراتی از استان تهران همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره زندان‌ها، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شبکه پنج سیما و ... با ما، هم افزایی داشتند و طبعا با هم افزایی می‌توان در حوزه فرهنگی کار کرد و بنابراین در این جا است که دست به دست هم دادن در ترویج کتابخوانی و زدودن جهل موثر است.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند افزود:یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تفاوت ها و نوآوری های قالب ها و بخش های ویژه همچون داستان‌نویسی، شعر، داستانک برگزار شد د رهمین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با عنوان کارگاه آموزشی «نگین فیروزه ای» با حضور اساتید مجرب برای گروه‌های سنی مختلف بزرگسال، کودک و نوجوان در زمینه‌های تخصصی و عمومی نمود. در این کارگاه ها رشته های تخصصی یازدهمین دوره جشنواره رضوی آموزش داده شد که کارگاه آشنایی با عناصر داستان کوتاه و داستانک، کارگاه مبانی شعر و اقتضائات شعر رضوی، از جمله مهم ترین این دوره آموزشی بوده است.

​مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در ادامه سخنانش به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های متنوع در راستای برگزاری مطلوب جشنواره رضوی پرداخت و گفت: برنامه‌های متنوعی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برنامه ریزی و انجام شد که تور آموزش نقاشی کارگاه های نگین فیروزه ذیل این جشنواره ، نشست های جمع خوانی، برگزاری نشست های نقد و بررسی از منابع جشنواره رضوی با حضور نویسندگان آثار، معرفی جشنواره و منابع آن در برنامه های شاخص صدا و سیما همچون برنامه صبحگاهی سلام تهران و ... از دیگر برنامه‌هایی بود که در این حوزه برگزار شد.

​در ادامه این برنامه نغمه مستشار نظامی دبیر محافل ادبی کشور به خواندن شعری در مدح حضرت احمد بن موسی(ع) پرداخت:

سلام ای نور ایمان، چشم ایران، شمس جاویدان

سلام ای آفتاب هشتمین، آیینه ی قرآن

سلام ای وارث پیغمبران از آدم و خاتم

سلام ای مژده ی جنت، سلام ای روح و ای ریحان

سلام ای روشنای دیده های منتظر بر در

سلام ای مه، سلام ای دل، سلام ای روشنای جان

سلام ای تکیه گاه امن مشتاقان و مهجوران

سلام ای آفتاب هشتمین، ای مرد مردستان

سلامی از شمال و شرق و غرب و از جنوب دل

سلام از جای جای کشور آزادگان، ایران

سلام ای در کویر تشنه نامت مژده ی رویش

سلام ای آسمان، ‌ ای بیکران، ای حضرت باران

سلامم را تو پاسخ گفته ای با تابش عشقت

دلم آرام شد در ساحل آرامش عشقت

​بر اساس این گزارش، اجرای تواشیح، شعرخوانی و قصه گویی از بخش‌های دیگر این مراسم بود. در پایان این مراسم از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تهران تجلیل شد و از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان زندان های استان و شبکه پنج سیما به جهت همکاری مستمر در برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر شد.
کد خبر: 98910
Share/Save/Bookmark