تنها سریالی که از نمایش‌خانگی به آنتن تلویزیون راه یافت
به انگیزه پخش «ساخت ایران» از تماشا ؛
تنها سریالی که از نمایش‌خانگی به آنتن تلویزیون راه یافت
تلویزیون در نظر دارد یکی از سریال‌های قدیمی شبکه نمایش خانگی را روی آنتن ببرد. بر این اساس فصل نخست سریال «ساخت ایران ۱» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که پیشتر هم ار تلویزیون پخش شده بود، این بار قرار است از شبکه تماشا روی آنتن برود.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۶
به گزارش هنرنیوز ، پخش سریال‌های شبکه‌نمایش خانگی از تلویزیون در این سال‌ها امری معمول نبوده و شاید بتوان گفت «ساخت ایران» تنها مجموعه‌ای است که در این سال‌ها از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به آنتن صداوسیما راه یافته است.

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از امشب (۱۳ اسفند ماه) روی آنتن شبکه تماشا می‌رود. این سریال در فصل‌های بعدی توسط برزو نیک‌نژاد و بهمن گودرزی ساخته شد اما تنها فصل اول آن فرصت پخش از تلویزیون را پیدا کرد.

هرچند تاکنون تعاملی دوسویه میان صداوسیما و پلتفرم‌های پخش‌کننده فیلم و سریال در جهت پخش تولیدات شبکه نمایش خانگی از آنتن تلویزیون شکل نگرفته است و اغلب، این تعامل یک‌طرفه بوده است (پخش تولیدات صداوسیما به صورت بسته‌های رایگان از برخی پلتفرم‌ها)، اما پیمان جبلی، رییس صداوسیما در نمایشگاه اخیر ساترا اعلام کرده است که تولیدات فاخر و تولیداتی که قابلیت پخش در رسانه ملی را داشته باشند را می‌خرند، پخش می‌کنند و حتی تبلیغ‌شان هم می‌کنند.

در این راستا همچنین محسن قائمی‌نسب، قائم مقام ساترا اعلام کرده است که جزو مولفه‌های کاری ما هست تیزر پلتفرم‌ها را می‌گیریم و در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش می‌کنیم.

اما بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه تماشا، «ساخت ایران» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه تماشا پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد در ساعت‌های ۱۷ ،۱۱،۵ اتفاق می‌افتد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: دکتر افشار جم پس از سه سال تلاش بی‌وقفه، موفق به اختراع اکسیری مهم و ارزشمند در زمینه نانوتکنولوژی می‌شود. او پس از ناکامی در یافتن سرمایه‎ لازم، تصمیم می‌گیرد از ایران خارج شود. اما هنگامی که یک تصادف، او را راهی بیمارستان می‌کند؛ تمام مدارک و اطلاعات مهم او توسط دزدی به نام غلامحسین به سرقت برده می‌شود. غلامحسین برای رهایی از دست پلیس، با مدارک دکتر به خارج از کشور سفر می کند. دوست او با بازی محمدرضا گلزار در آنجا منتظر او است. دو نفری با هم سعی می کنند اختراع دکتر افشار را بفروشند و ماجراهای زیادی در این خصوص رخ می دهد.

امین حیایی، محمدرضا گلزار، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما و الیکا عبدالرزاقی در این مجموعه طنز بازی کرده اند.
کد خبر: 99090
Share/Save/Bookmark