۳ رمان ایرانی در بازار کتاب
۳ رمان ایرانی در بازار کتاب
رمان‌های «کلاه‌گردانی میان آس و پاس‌ها» نوشته حسین ‌سناپور، «شکری، پسر یعقوب» نوشته سیامک ایثاری و «مقدونیه از تهران دور نیست» نوشته نیره پازوکی منتشر شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۵
به گزارش هنرنیوز ، نشر برج با پخش سه رمان ایرانی، انتشار آثار تالیفی خود را آغاز کرد.

حسین سناپور، سرشناس‌ترین نویسنده در میان نویسندگانی است که این نشر در نخستین مرحله آثارشان را منتشر کرده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: جدیدترین اثر سناپور «کلاه‌گردانی میان آس و پاس‌ها» نام دارد که به مانند بسیاری از دیگر آثار او، همچنان رمانی در فضای شهری است. داستان زندگی پنج جوان در دهه ۹۰ که اسیر نوعی بطالت، روزمرگی و ناامیدی شده‌اند. به نظر می‌رسد نسل جدیدی که سناپور به سراغ‌شان رفته، باید فرزندان نسلی باشند که پیش‌تر در «نیمه غایب» ترسیم‌شان کرده بود.

رمان «کلاه‌گردانی میان آس و پاس‌ها» نوشته حسین سناپور با قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده و در نوشته پشت جلد آن آمده است: سودابه و کمال و مهناز و کیومرث و رضا می‌روند میان کارتن‌خواب‌ها، توی گالری‌ها، کافه‌ها، گورستان و زندان تا حرف بزنند از کارهایی که می‌خواهند بکنند اما نمی‌توانند، از آدم‌هایی که نمی‌خواهند باشند اما هستند، از آینده‌ای که یا به مهاجرت ختم می‌شود یا زندان، از نوشتن و نقاشی کردن و بازیگری کارهایی که همه آینه‌هایی است برابر خودشان.

«کلاه‌گردانی میان آس‌وپاس‌ها» نهمین رمانی است که از حسین سناپور منتشر می‌شود. اگر شخصیت‌های جوان نیمه غایب و ویران می‌آیی را سیاست و عشق از این‌سو به آن‌سوی تهران می‌کشاند. حالا فهمیدن خود و دیگران و آن‌چه زیر پوست شهر می‌گذرد، دغدغه‌های هرروزه‌شان است.

سودابه گفت: «وقتی کسی جرئت نکند تا ته مدرن بودن برود یک‌ جایی‌اش حتما لق می‌زند.»

همچنین «شکری، پسر یعقوب» نوشته سیامک ایثاری با قیمت ۶۰ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: ایثاری که از نویسندگان خطه جنوب است پیش‌تر رمان تحسین‌شده «موعود» را با نشر چشمه منتشر کرده بود. در رمان «شکری، پسر یعقوب» که اثر جدید ایثاری است، او به حال و هوای شهر دزفول در سال‌های آغازین جنگ و زیر موشک‌باران شدید عراق پرداخته، اما از این فضای شبه‌جنگی برای روایت داستانی متفاوت بهره برده است. شکری، قهرمان رمان، یکی از اعضای سازمان‌های چریکی دوران انقلاب است که حالا نسبت به آرمان‌های پیشین و مشی مسلحانه دچار تردید شده است. ایثاری از روایت سرگشتگی شکری به خوبی بهره برده تا در حال و هوای آشنای رمان‌های جنوبی، نگاه متفاوتی به ریشه‌های انقلاب، مشی انقلابیون و در نهایت فرجام کار آنان بیندازد. وضعیتی که با حال و هوای امروز خوزستان به مراتب خواندنی‌تر و تامل‌برانگیزتر شده است.

دیگر کتاب منتشرشده در این نشر رمان «مقدونیه از تهران دور نیست» نوشته نیره پازوکی است که با قیمت ۶۶ هزار تومان منتشر شده است.

در معرفی ناشر از این رمان آمده است: نیره پازوکی در نخستین رمان خود به روایت داستانی پرداخته که گویا بخشی از سرنوشت و تجربیات خودش بوده است. دختر جوانی که در بحبوحه جدال‌های پس از انقلاب به ناچار مجبور می‌شود عشق خود را در زندان رها کرده و به اروپا فرار کند؛ اما مدت کمی پس از رسیدن او، یوگوسلاوی سابق در ورطه جنگ داخلی سقوط می‌کند و آوارگی‌ها ادامه پیدا می‌کند. این رمان، در کنار تصویرگری مناسب از اشکال مختلف مهاجرت، عشق را همچنان در کانون اصلی داستان خود حفظ کرده است، انگار که بخواهد فریاد بزند: هیچ مرزی نمی‌تواند عشق را به حصر بکشد.

به گزارش ایسنا ، نشر برج با یادآوری این‌که پیش‌تر با انتشار کتاب‌های ترجمه‌ای خود در میان اهالی ادبیات و حتی علوم سیاسی شناخته شده بود اعلام کرده با انتشار این سه اثر ایرانی، امیدوار است در زمینه رمان‌های تالیفی نیز جای خود را در بازار نشر کشور پیدا کند.
کد خبر: 98722
Share/Save/Bookmark