«کنگره شعر وحدت اسلامی » قدمی درجهت تمدن اسلامی است
دراختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی مطرح شد؛
«کنگره شعر وحدت اسلامی » قدمی درجهت تمدن اسلامی است
دراختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت برگزار شد از«کنگره ملی شعر وحدت اسلامی » به عنوان قدمی درجهت تمدن اسلامی یاد شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، عصر امروز یک شنبه 24 مهر 1401 مراسم «اختتامیه کنگره ملی شعر وحدت اسلامی » با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر غلامعلی حداد عادل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی به همراه هنرمندان عرصه شعر و ادب در تالار وحدت برگزار شد.

قمی: وحدت اسلامی فلسفه بعثت رسول اسلام (ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی – در این مراسم ؛ ایجاد هفته وحدت را هنر امام (ره) دانست و تاکید کرد: این یک مدل پیشرو برای جدی گرفتن اهداف رسول معظم (ص) و فلسفه بعثت اوست.

عزت‌زمانی: «کنگره شعر وحدت اسلامی » قدمی درجهت تمدن اسلامی است

در ادامه، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی - اهتزار پرچم اسلام در جهان را نتیجه مجاهدت پیامبر گرامی اسلام (ص) اعلام کرد و گفت : تحقق جامعه اسلامی ، آرزوی همه پیامبران و اولیاء بوده است.

وی به اهمیت کنگره ملی شعر وحدت اسلامی اشاره کرد و با تاکید براینکه مردان و زنان هنرمند باید وحدت اسلامی را در بین جامعه توسعه دهند،افزود: بی شک ، اگر وحدت محقق نشود، تمدن وحدت نیز محقق نخواهد شد چرا که پیروزی نهایی اسلام وابسته به این مسیر مهم است که امیدواریم این کنگره به منزله شروع یک حرکت مهم در مسیر فرهنگ وحدت باشد.

حجت الاسلام محمد‌زمانی: بعد از اقبال لاهوری شعر وحدت نداشته‌ایم

حجت‌الاسلام جواد محمد‌زمانی - دبیرعلمی کنگره ملی شعر وحدت اسلامی - در بخش دیگر این مراسم با تاکید براینکه هدف و ضرورت وحدت روشن است، افزود: امروز بیش از گذشته به حقیقت نورانی وحدت نیازمند یم هرچند که در سال‌های گذشته نیز در زمینه ادبیات تلاش‌هایی شده بود.

وی با بیان اینکه معتقدم بعد از مرحوم اقبال لاهوری ، دیگر شاهد سرودن شعر وحدت در میان شعرا نبودیم اظهار داشت: برگزاری کنگره ملی شعر وحدت اسلامی می تواند مسیر این عرصه را در بین شعرا باز کند به گونه ای که این هنر نیز بتدریج نمود و ظهور پیدا کند.

دبیر علمی کنگره شعر وحدت اسلامی به شعرخوانی برگزیده این کنگره در محضر رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: محمدصادق آتشی شاعر همین کنگره وقتی در محضر رهبر انقلاب شعر خواند، رهبر انقلاب فرمودند: «این حرکت ادبی از زمره فعالیت های بایسته و ضروری است».

حجت الاسلام محمدزمانی به ۷۰۰ شعر رسیده به دبیرخانه کنگره اشاره کرد و ادامه داد: سطح آثار به گواه داوران بسیار خوب بود و حدود ۶ کتاب شعر به دبیرخانه ارسال شده بود که دبیرخانه بزودی آنان را منتشر خواهد کرد.


وی به تشریح شاخصه‌های داوری اشعار پرداخت و با بیان اینکه تلقی و شناخت شاعر از شعر وحدت در این روند مورد تاکید بوده است، گفت: برگزاری شب شعر وحدت، انتشار مجموعه شعر اساتید و فراخوان آثار متناسب با سرود و نغمه و نوحه از فعالیت دبیرخانه دائمی این کنگره خواهد بود.

در ادامه نیز شاعران برگزیده این کنگره معرفی و با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، رئیس سازمان اوقاف ، غلامعلی حداد عادل و تنی از عالمای اهل تسنن از این شاعران تجلیل شد.

ابراهیم قبله آرباطان از آذربایجان شرقی ، فاطمه بیرانوند از خرم آباد، فاطمه الله‌‌مرادی از قم ،رضا یزدانی از قم ، رضا نیکوکار از رشت، حسن اسحاقی از کرج ، رضا خورشیدی‌‌فرد از قم ،قاسم بای از گنبد و محمد شریف از قم از جمله برگزیدگان بودند.

در بخشی از این برنامه از خانواده نوجوان ترین شهید دفاع مقدس«سبیل اخلاقی» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شد و قبل از آن نیز برشی از زندگی شهید اخلاقی در قالب یک تئاتر کوتاه به نمایش درآمد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
کد خبر: 98975
Share/Save/Bookmark