جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تئاتر
جدیدترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تئاتر
مدیر کل هنرهای نمایشی خبر داد که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های نمایشی را به عهده وزارت ارشاد و بهداشت گذاشته است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲
به گزارش هنرنیوز ، قادر آشنا در گفتگو با ایسنا همچنین عنوان کرد که در بازگشایی تئاتر ، محدودیت ساعت 6 وجود ندارد و البته سالن‌های تئاتر هم همانند دیگر مکان‌ها تابع محدودیت تردد بعد از ساعت 9 هستند.

او درباره انتقال تئاتر از دسته‌بندی مشاغل گروه 3 به گروه 2 نیز توضیح داد: بعد از برگزاری چند جلسه در وزارت کشور، خوشبختانه ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های تئاتری به عهده وازرت ارشاد و وزارت بهداشت گذاشته شود .

آشنا ادامه داد: تاکنون دو جلسه در وزارت کشور داشته‌ایم و در مجموع روند را مثبت می‌بینم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد. البته قرار شد جلسه سومی را برگزار کنیم. ستاد مقابله با کرونا مصوب کرده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بهداشت به هر جمع‌بندی رسیدند، عملیاتی بشود . به این معنا که همان جمع‌بندی مستقیما به ستاد مقابله با کرونا ارایه شود.

مدیر کل هنرهای نمایشی افزود: با نگاه مثبت دوستان و توضیحاتی که ما درباره مراقبت‌های بهداشتی در تئاتر، رعایت پروتکل‌ها و تعداد افراد حاضر در سالن‌ها داده‌ایم، امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

آشنا یادآوری کرد: در حال حاضر که جشنواره تئاتر فجر با 50 درصد ظرفیت سالن‌ها، میزبان تماشاگران تئاتر است اما از باب احتیاط، تلاش می کنیم تئاتر از مشاغل گروه 3 به گروه 2 منتقل شود تا اگر خدای نکرده وضعیت تهران از نظر ابتلا به کرونا تغییر کرد و از زرد به نارنجی رسید، تئاتر دوباره تعطیل نشود.

او در پایان درباره ساعت فعالیت سالن‌های تئاتری نیز توضیح داد: الان الزام ساعت 6 وجود ندارد ولی سالن‌های تئاتر هم همچون دیگر مشاغل، باید محدودیت‌ تردد بعد از ساعت 9 را در نظر داشته باشند و طوری باید برنامه‌ریزی کنند که هم گروه‌ها و هم کارکنان سالن‌ها و تماشاگران بتوانند پیش از ساعت 9 به منزل برسند.
کد خبر: 98309
Share/Save/Bookmark