افراد نابلد بازار تولید تله فیلم را قبضه کردند
واهیک خچومیان در گفتگو با هنرنیوز:
افراد نابلد بازار تولید تله فیلم را قبضه کردند
برنامه ریز و دستیار کارگردان با سابقه سینما و تلویزیون گفت: چرا سهمی از تولیدات تله فیلم به اعضای با سابقه کانون دستیار و برنامه ریزان سینمای ایران به عنوان کارگردان تعلق نمی گیرد در حالی که افرادی کارگردانی تله فیلمها را برعهده دارند که شناختی از این حرفه ندارند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۸
واهیک خچومیان برنامه ریز و دستیار کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با هنرنیوز در مورد کیفیت تله فیلمها افزود: اگر چه برخی از سازندگان تله فیلمها ، کمبود وقت و بودجه اندک تله فیلم را دلیل افت کیفیت بسیاری از تله فیلمها عنوان می کنند اما من معتقدم فقط تعجیل و کمبود بودجه؛ موجب ساخت تله فیلم های ضعیف نمی شود بلکه نکته مهم تر این است که متاسفانه ساخت تله فیلمها به دست افراد کاردان و کاربلد سپرده نمی شود و کسانی به این کار گمارده می شوند که شناخت کافی از این حوزه ندارند و همین امر موجب شده تا کیفیت تله فیلمها به شدت افت نماید. 
وی که دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی از کشور ارمنستان است و همکاری با واروژ کریم مسیحی، ابراهیم فروزش و ابوالقاسم طالبی را در پرونده کاری خود دارد اضافه کرد: متاسفانه در ساخت تله فیلما، هیچ استفاده ای از دوستان ما در کانون دستیار و برنامه ریزان سینمای ایران که بسیار آدمهای حرفه ای و با تجربه ای هستند نمی شود در عوض، افرادی بازار تولید تله فیلم را قبضه کردند که اصلا تخصصی نسبت به این کار ندارند در حالی که اگر از آدمهای با تجربه در ساخت تولید تله فیلم ها استفاده شود بی شک شاهد ساخت تله فیلمهایی
یکی از مشکلات این است که چرا از این همه تله فیلمهایی که ساخته می شود سهمی به اعضای با تجربه کانون دستیار و برنامه ریزان سینمای ایران به عنوان کارگردان تعلق نمی گیرد
با کیفیت تر خواهیم بود. 
دستیار کارگردان فیلم سینمایی «پرده آخر» ادامه داد: چه اشکالی دارد ما در طول سال به جای تولید مثلا ۲۰۰ تله فیلم ضعیف ، ۱۰۰ تله فیلم با کیفیت داشته باشیم. 
خچومیان تصریح کرد: با توجه به اینکه من قریب ۲۰ سال در این حرفه تجربه دارم اما در حال حاضر اسامی کسانی را در تیتراژ تله فیلمها می بینم که اصلا آنها را نمی شناسم و این معضلی است که باید اصلاح شود. 
وی با اشاره به فیلمهای سینمایی، «ضعف فیلمنامه» را نیز عامل کیفیت پایین فیلمهای سینمایی عنوان کرد و یادآور شد: نبود فیلمنامه قوی، مستحکم و متکی بر تحقیق و پژوهش یکی از کاستی های بزرگ سینمای ایران است در حالی که ما فیلمنامه نویس های بسیار خوبی در کشور داریم که باید از آنها حمایت شود تا آنها با حوصله و تحقیق بیشتری بر روی فیلمنامه ها کار کنند اگر چنین اتفاقی رخ بدهد و فیلمنامه های قوی در دستان کارگردانان صاحب نام و معتبر که امتحان خود را در کارگردانی به خوبی پس دادند قرار بگیرد حتما ما در طول سال بیش از ۵۰ درصد فیلمای عالی در کشور خواهیم داشت که می توانند حتی در بازارهای بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند در حالی که هم اکنون این آمار به کمتر از ۲۰ درصد است چرا که هم از نظر ساختاری و هم از نظر فیلمنامه از کیفیت پایینی برخوردار هستند اما امیدواریم با ساخت فیلمهای خوب بتوانیم توانایی واقعی سینمای ایران را به رخ جهان بکشانیم.
دستیار و برنامه ریز سریال «به کجا چنین شتابان» گفت: یکی از مشکلاتی که ما همواره با دوستان در کانون دستیار و برنامه ریزان سینمای ایران با آن روبرو هستیم این است که چرا از این همه تله فیلمهایی که ساخته می شود سهمی به اعضای با تجربه کانون دستیار و برنامه ریزان سینمای ایران به عنوان کارگردان تعلق نمی گیرد در حالی که اگر درصدی از تولیدات تله فیلمها به دستیاران کارگردانان با تجربه اختصاص یابد بی تردید شاهد تولید تله فیلمهایی با کیفیت بهتر خواهیم بود.
کد خبر: 49024
Share/Save/Bookmark