به گزارش هنرنیوز؛نشست خبری فیلم سینمایی «زاپاس» ظهر امروز با حضور برزو نیکنژاد کارگردان، سیدامیر پروین حسینی تهیهکننده، شبنم مقدمی، مهران احمدفر و ماهان نصیری از بازیگران این فیلم در سالن نشست همایشهای برج میلاد برگزار شد.
برزو نیکنژاد کارگردان فیلم سینمایی زاپاس در این مراسم گفت: از همه مخاطبانی که با توجه به پخش صدای نامناسب از کاخ جشنواره به تماشای این فیلم نشستند، تشکر میکنم که با این وضعیت در پخش صدای فیلم در سالن اصلی کاخ جشنوارهها زاپاس را تماشا کردند.
وی با بیان اینکه برخورد در کاخ جشنواره فیلم فجر با سینماهای مردمی با یکدیگر فرق دارد، افزود: فیلم ناخواسته ۲ سال گذشته تولید شد که توانست کاندید سیمرغ هم شود اما فیلم تا امروز موفق به اکران در سینماهای کشور نشده است.
نیکنژاد اضافه کرد: سینمای ایران با حضور مخاطبان زنده است و من در ساخت این فیلم سینمایی به مخاطب عام فکر میکردم و سعیام بر این بود که مخاطب خاص را نیز راضی نگه دارم.
وی در پاسخ به شوخیهای موجود در فیلم توضیح داد: هر کسی که اثری را تولید میکند مخاطب عام و خاص آن را درنظر دارد و من نیز در این راستا سعی کردم که مخاطبان خود را راضی نگه دارم اما پخش صدای این فیلم در کاخ جشنوارهها آسیب بزرگی به زاپاس وارد کرد.
نیکنژاد در پاسخ به تفاوتهای فیلم زاپاس با سریال دردسرهای عظیم گفت: این دو اثر لحظه به لحظه با یکدیگر تفاوت دارند و ترکیب این اتفاقها با یکدیگر و اینکه بتوانیم جنس بازیها را بهتر کنیم از ویژگیهای فیلم زاپاس محسوب میشود و به نظرم ترکیب بازیگران مناسب این فیلم بوده است.
کارگردان زاپاس اضافه کرد: تمام تلاش من این بود که زندگی را رئال اجرا کنم، رئال زندگی ما در زمانهایی با سورئالهایی همراه میشود که گاها باعث رخ دادن اتفاقهایی میشود که به آن میخندیم.هر فیلم نسبت به جهانبینی و شناخت خود فیلمساز به جامعه ساخته میشود که در این راستا سعی کردم که روایت آدمها و قصههایم واقعی باشد.
وی با بیان اینکه من تولید کارهای فانتزی را به خوبی نمیدانم، گفت: با رئال فیلم میسازم و سعی میکنم با زبان رئال داستانهای خود را روایت کنم.
نیکنژاد در خصوص پایانبندی فیلم هم اظهار داشت: پایان زاپس بخشی از واقعیت بوده و این اتفاق در دریاچه رامیان که عمیقترین دریاچه آب سرد جهان است اتفاق میافتد و همه در ایام تابستان به داخل آن میپرند.
پروینحسینی: «زاپاس» حق خود را از مردم میگیرد
سیدامیر پروینحسینی در ادامه نشست گفت: تمام فیلمهای من یک خط فکری را پیدا میکند و به نظرم مهمترین کار دنیا شاد کردن دل مردم ایران است.
تهیهکننده فیلم زاپاس افزود: صدای فیلم زاپاس شب گذشته و در سالن نمایش کاخ جشنوارهها به خوبی شنیده نشد و نریشن که بخش اصلی آن بوده است به دلیل پخش صدای نامناسب آن باعث دیده نشدن فیلم زاپاس گردید.
وی افزود: من در بخش خصوصی فیلمهای خود را تولید میکنم و باید فیلمهای قبلی اکران شود و بازگشت سرمایه داشته باشم که بتوانم فیلمهای دیگری را به تولید برسانم.
تهیهکننده زاپاس با بیان اینکه فیلمنامه برزو نیکنژاد با کارهای قبلی فرق داشته است، گفت: توجه کارگردان تنها به بخش هنری اثر بوده و مطمئن هستم که فیلم زاپاس حق خود را از مردم میگیرد.
پروین حسینی تصریح کرد: زاپاس فیلم خوبی بوده اما تایم آن زیاد است و به دلیل عدم زمان کافی برای انجام مراحل فنی این کار به تولید رسید و کیفیت صدا و تدوین آن باید مجددا انجام شود و تایم آن به زیر ۹۰ دقیقه برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: تولید فیلم سینمایی در آپارتمان و شهر تهران بسیار آسوده و راحت است اما قرار شد کاری را تولید کنیم که حال مردم ایران را خوب کند که توسط قصه و محل لوکیشن و همدلی عوامل با یکدیگر این کار به تولید رسید.
مقدمی: پخش نامناسب صدای فیلم «زاپاس» حالم بد شد
شبنم مقدمی بازیگر نقش خورشید در فیلم سینمایی زاپاس نیز با گلایه از پخش صدای نامناسب در سالن برج میلاد صحبتهای خود را آغاز کرد و گفت: من به عنوان بازیگر این فیلم نتوانستم متوجه حرفهای خودم شوم. اینجا کاخ جشنوارهها است اما با پخش صدای نامناسب فیلم حالم بد شد.
وی درباره تعدد بازی در جشنواره امسال گفت: سعی میکنم نقشی که شبیه نقشهای گذشته نباشد را بازی کنم و زمانی که با فیلمنامه خوب و شخصیتی که مشابه زنان شهری نبوده و نیست مواجه شدم، آن را قبول کردم و پیشنهاد میکنم که فیلم زاپاس را یک بار دیگر و با صدای مناسب ببینید تا فیلم و نقشها و شخصیتها به خوبی دیده شود.
مهرانفر: «زاپاس» ملودرام عاشقانه شهرستانی
احمد مهرانفر بازیگر فیلم سینمایی زاپاس گفت: سالن همایشهای برج میلاد جایی است که اصحاب رسانه و مطبوعات در آن حضور دارند و با نوشتههای خود باعث خطدهی و جهتدهی افکار عمومی میشوند.
وی نیز با گلایه از پخش صدای فیلم زاپاس افزود: به دلیل مواجه شدن با کیفیت بد از کاخ جشنواره دیشب هم نتوانستم بخوابم.
مهرانفر اضافه کرد: فیلمنامه را دوست داشتم و داستانی را روایت میکند که واقعیت صرف نیست و ما در واقع یک شاعرانگی و جزئیاتی را در فیلم داریم که مشخص است فیلمنامهنویس چندین بار این مطالب را نوشته و حالا آن را روایت میکند.
تسنیم نوشت:وی یادآور شد: فیلم زاپاس همانند فیلم «جدایی نادر از سیمین» و یا «درباره الی» اصغر فرهادی مفاهیمی که در ذهن نویسنده است را روایت و القا میکند. زاپاس کمدی نبوده بلکه یک ملودرام عاشقانهای است که در میان افراد شهرستانی وجود دارد.