باکیده: امیدوارم دولت بعدی مثبت‌اندیشی را به سینماگران تزریق کند
باکیده: امیدوارم دولت بعدی مثبت‌اندیشی را به سینماگران تزریق کند
کارگردان فیلم سینمایی «پوتین» می‌گوید که سینمای ایران هم‌اکنون در بحرانی عجیب به‌سر می‌برد و لازم است دولت سیزدهم برای رفع این بحران تلاش کند.
 
تاريخ : يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۷
به گزارش هنرنیوز ، عبدالله باکیده نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون کشور که به تازگی به سوگ خواهر خود نشسته است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مهم‌ترین مطالبات سینماگران از دولت سیزدهم گفت:‌ تصور می‌کنم که ایجاد فضای فرهنگ و هنر، گسترش فضای خلق‌شده و اعتماد و اعتنا به فیلمسازان بزرگ و پیشکسوت سینما، سه اصل مهمی است که باید سرلوحه کار دولت بعدی قرار گیرد؛‌ چراکه در این صورت، زمینه برای ورود فیلمسازان جوان به سینما باز و پرتوی از نگاه‌های تازه به سینما تابانده می‌شود.

وی افزود:‌ سینمای ما در بحران عجیبی فرورفته است؛ سینماهای ما دو سال است که به دلیل شرایط ناشی از فراگیری ویروس کرونا در کشور تعطیل‌اند و سینمای بدنه و تهیه‌کنندگان ما نیز از حیث اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. امیدوارم دولت آینده مثبت‌اندیش باشد و بتواند این مثبت‌اندیشی را به بدنه سینما و سینماگران نیز تزریق و بحران کنونی را در اسرع وقت مرتفع کند.

کارگردان «بچه‌های هور» تصریح کرد: پیشرفت صنعتی، اقتصادی و فرهنگی هر کشور بستگی به پیشرفت هنری آن جامعه دارد. پیشرفت هنری در مقایسه با پیشرفت سایر حوزه‌ها در جامعه انعکاس و ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کند. بدون شک جایگاه هنر بسیار بالا است؛ بنابراین ضروری است که به‌نحوی شایسته مورد توجه و رسیدگی دولتمردان واقع شود.

باکیده یادآور شد: طی دو سال اخیر، به‌دلیل مشکلات ناشی از فراگیری ویروس کرونا، سینما از هم‌پاشید و اگر بگوییم اکنون دیگر سینمایی وجود ندارد، سخنی بی‌راه نگفته‌ایم. حالا انبوهی از فیلم‌های سینمایی در صف اکران قرار دارند و مدام بر تعدادشان افزوده و روی یکدیگر تلمبار می‌شود.

نویسنده فیلم سینمایی «مقاومت» در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه زودتر سالن‌های سینما با حفظ شرایط و دستورالعمل‌های ایمنی بازگشایی و ضرر کمتری به سینما و اعتبار تهیه‌کنندگان وارد شود. آرزو می‌کنم که هرچه زودتر بتوانم کاری را آغاز و آن را به مخاطبان فرهیخته سینمای ایران پیشکش کنم.
کد خبر: 98633
Share/Save/Bookmark