خسرو نصیری خواه دستیار یک و برنامه ریز مجموعه
« زخم » در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد حمایت های پلیس از این سریال گفت: خوشبختانه فعالیت ها و تجربیات پلیس در خصوص تولید فیلم های پلیسی نسبت به قبل افزایش چشمگیرتری داشته است. اما در نهایت ، همچنان مشکلاتی به دلیل سیاست ها و حساسیت هایی است که برای پلیس وجود دارد به چشم می خورد که شاید طبیعی به نظر برسد. معمولا فیلم ها و سریال های پلیسی که دغدغه رساندن به پخش برای هفته پلیس را ندارند با فراغ بال بیشتری تولید می شوند و از امکانات و فرصت بیشتری به هنگام نگارش فیلمنامه و اجرا برخوردارند.
وی افزود: آثار نمایشی که قرار است برای پخش به هفته نیروی انتظامی برسند مجبور به تحمل فشارهای بیشتری هستند. چرا که تولیدات مربوط به پلیس در این ایام افزایش چشمگیری پیدا می کند و به همین منظور، امکانات پلیس به دلیل اینکه همه گروهها مشغول به کار هستند قدری با کاهش روبرو می شود.البته
خوشبختانه ما در تولید مجوعه «زخم» با کمبود امکانات روبرو نبودیم و هر زمانی که به نیرو، ماشین و ادوات نظامی نیاز داشتیم این امکانات در اختیار گروه قرار می گرفت.وی که تاکنون دستیاری و برنامه ریزی بسیاری از تله فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی را برعهده داشته است ادامه داد: سریال «زخم» به دلیل اینکه به بخش پلیس پیشگیری و به بخش اجتماعی نیروی انتظامی می پردازد لذا ما خیلی درگیر تجهیزات و امکانات پلیسی نبودیم. هر چند که صحنه هایی هم در این سریال وجود دارد که از تجهیزات و امکانات پلیسی برخوار است.
خسرو نصیری خواه در عین حال یاد آور شد:
اگر چه ما در این مجموعه سعی کردیم به سمت خلق هیجان های کاذب و سکانس های اکشن نرویم چرا که با ساختار این سریال که از همان سکانس های اولیه برای بیننده تعریف کرده بودیم در تضاد است اما در اپیزود آخر، بینندگان شاهد سکانس های اکشن هم خواهند بود.دستیار یک و برنامه ریز مجموعه « هوش سیاه ۲» تصریح کرد: سریال «زخم» تبلیغ خانم های پلیسی است که روانشناس هستند. این درحالی است که بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که دو سالی است که در کلانتریها یک واحد مشاوره تاسیس شده است که مدیریت این واحدها برعهده خانم هایی است که همه فارغ تحصیل رشته روانشناسی هستند.
وی اظهار داشت:
تمام تلاش ما و نیروی انتظامی این بود که به مردم اعلام کنیم که قرار است ما در سریال « زخم» به یک بخش دیگری از فعالیت های پلیس اشاره کنیم که جدا از مبارزه با دزدان، قاچاقچیان و افراد شرور است و آن این است که خانواده ها می توانند مشکلات درون خانواده خویش را که نمی توانند با کسی مطرح کنند با کمال آرامش و اطمینان با مشاوران روانشناس در کلانتریها در میان بگذارند تا بتوانند از کمک های آنان نیز برخوردار شوند.برنامه ریز سری سوم سریال «۱۲۵» در مورد واقعی بودن قصه های مجموعه « زخم» گفت: با صحبت هایی که با آقای رحمانی نویسنده فیلمنامه سریال زخم داشتیم.ایشان با مطالعه پرونده مشاوران کلانتریها، فیلمنامه را نوشتند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که معمولا درام قصه از خلاقیت های نویسنده و کارگردان الهام می گیرد تا قصه ها از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار باشند. ولی خط اصلی بیشتر قصه ها، بر اساس واقعیت بوده است.
خسرو نصیری خواه در مورد انتخاب بازیگران این سریال افزود: همه تلاش ما در زمان انتخاب بازیگران بر این است که بازیگرانی را انتخاب کنیم که آنان بتوانند در انتقال پیام قصه به مخاطب کمک کنند. مثلا اگر خانم «لیلا اوتادی» برای نقش پلیس مشاور، انتخاب شدند. یا اگر آقای «برزو ارجمند» برای افسر تجسس انتخاب شدند بر اساس ویژگی آنان بوده است.هر چند که ما برای انتخاب هر کدام از نقش ها ، تعداد زیادی کاندید داشتیم. ولی تمام تلاش گروه این بوده که بازیگرانی در این سریال به خدمت گرفته شوند که به نقش ها نزدیکتر باشند.
دستیار یک و برنامه ریز مجموعه « زخم » با بیان اینکه زمان تولید این سریال ۱۱۴ جلسه تصویربرداری به طول انجامیده است در مورد تیتراژ این سریال اضافه کرد: چون این سریال، یک کار اپیزودیک است ما سعی کردیم برای هر اپیزود، بازیگران مطرحی را انتخاب کنیم. بنابراین اگر می خواستیم در همان اپیزود خاص، نام بازیگران را قید کنیم قدری بی انصافی بود. چون بازیگران ، بازیگران مطرحی بودند. لذا تدبیری که اندیشیده شد این بود که ما در تیتراژ اول ، نام بازیگران همان اپیزود را که بازی می کنند قید کنیم و در تیتراژ آخر، نام همه بازیگران مجموعه را ذکر کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.
دستیار یک و برنامه ریز سریال « دوران سرکشی» ادامه داد:
با توجه به نگاه آقای آب پرور به عنوان کارگردان و تجربه و دانشی که ایشان معمولا در خلق صحنه های پلیسی و اکشن دارند. شاید به جرات می توان گفت که ایشان جزو کارگردانانی در ایران هستند که خیلی پیشرفته به پلیس نگاه می کند.ایشان همیشه معتقدند که فیلمسازان می توانند به پلیس « برنامه آینده » ارائه دهند و برای آنان الگو سازی کنند. همین کاری که خانم مشاور این سریال می کند و وارد خانواده ها می شود تا مشکلات آنان را حل کند؛ یک الگو برای پلیس است. چرا که در واقعیت اینگونه نیست که مشاوران کلانتری ها برای حل و فصل مشکلات مردم، وارد خانواده آنان شوند. این دوستان معمولا همچون یک کارمند از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر به صورت اداری کار می کنند و از محل کار خودشان هم خارج نمی شود. اما پلیس ما اینگونه نیست و ما می خواهیم اعلام کنیم که مشاوران کلانتریها می توانند اینگونه باشند.
وی با اشاره به اپیزودیک بودن سریال یاد آور شد:
هر اپیزود به فراخور موضوعی که دارد یکسری از مخاطبین را جذب می کند و معتقدم سریال «زخم» برای همه سلیقه ها، سوژه دارد.نصیری خواه در پاسخ به این سوال که آیا پشت صحنه این سریال هم پخش خواهد شد اظهار داشت: تلاش می کنیم در آخر سریال، یک قسمت از پشت صحنه را هم برای بینندگان پخش کنیم.
دستیار یک و برنامه ریز مجموعه « زخم» در باره نام این سریال تصریح کرد: نام اولیه ای که نویسنده فیلمنامه برای این سریال انتخاب کرده بود
« سوداگر» بود ولی با توجه به ناهنجاریهایی که در این سریال مطرح می شود نام « زخم» انتخاب مناسب تری بود که آقای آب پرور برای این سریال برگزیدند.