برپایی نمایشگاه «99 در 99» ؛ همنشینی هنرمندان پیشکسوت و جوان
برپایی نمایشگاه «99 در 99» ؛ همنشینی هنرمندان پیشکسوت و جوان
مهم ترین رویکرد نمایشگاه 99 در 99 ؛ فروش سالانه آثار هنری پردیس مهرسان است که شامل آثاری است که از نظر قطع و اندازه در زمره تابلوهای کوچک به شمار می آیند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
نخستین نمایشگاه ، نگارخانه مهرسان در سال 99 که در خیابان کارگرشمالی بعد از خیابان فرصت واقع شده است برگزاری نمایشگاه « 99 در 99» است که به ارائه آثاری از 99 هنرمندان معاصر ایران شامل چهره های پیشکسوت ، تاثیرگذار و جوانان جویای نام است می پردازد که مهم ترین رویکرد این نمایشگاه « فروش سالانه آثار هنری مهرسان » خواهد بود که شامل آثاری است که از نظر قطع و اندازه در زمره تابلوهای کوچک به شمار می آیند. « ساناز آرین فر» به عنوان نمایشگردان این گالری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هنرنیوز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه «99 در 99 » چهارمین نمایشگاه از مجموعه برنامه های گالری مهرسان است. این گالری متعلق به مجموعه پردیس فرهنگی هنری مهرسان است که بخش های مختلفی که اتفاقا همه در حوزه فرهنگ وهنر فعالیت دارند را پوشش می دهد که یک بخش آن گالری است.

وی افزود : بعد از رخوتی که در دوران کرونایی در حوزه فرهنگ و هنر بوجود آمد تصمیم گرفتیم فعالیت هایی را در حوزه تجسمی رقم بزنیم لذا با توجه به رصدی که نسبت به هنرمندان در این ایام داشتیم متوجه شدیم جمعی از هنرمندان درحال تهیه تابلوهایی در ابعاد کوچک هستند. بنابراین با برنامه ریزی دو ماهه ای که داشتیم برآن شدیم که می توانیم با برپایی نمایشگاهی ؛ اولین فروش سالانه مهرسان را درسال 99 رقم بزنیم لذا آثاری را از 99 هنرمند انتخاب کردیم و چون امسال هم سال 99 بود به همین دلیل نام نمایشگاه را « 99 در 99 » گذاشتیم که به طور اتفاقی هم 199 اثر از هنرمندان در این نمایشگاه جمع آوری و به معرض عموم گذاشته شد. این هنرمند آثار تجسمی به حضور هنرمندان پیشکسوت در کنار جوانان صاحب نام در این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ما برای برپایی این نمایشگاه از هنرمندان مختلفی دعوت کردیم و به همین دلیل تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه نیز در سطوح مختلفی به لحاظ کیفیت و قیمت قرار دارند. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان پیشکسوت همچون شادروان استاد کلانتری ، منصور قندریز ، علی گلستانی ، مهدی حسینی ، بهزاد شیشه گران ، فرشید ملکی ، صادق تبریزی تا نسل بعدی هنرمندان مثل کیوان عسگری ، حمید اندرز ، مانلی منوچهری و آقای فیروزه ای در کنار هنرمندان جوان و آینده دار حضور دارند.

آرین فر با بیان اینکه در حال حاضر فروش نمایشگاه طی دو هفته ای که از آغاز افتتاح این گالری می گذرد خوب بوده است و تا کنون 33 تابلو به فروش رفته است پیش بینی کرد میزان فروش آن تا دو هفته آینده که نمایشگاه دایر است بهتر خواهد شد. ساناز آرین فر یادآور شد: خوشبختانه همراهی هنرمندان دراین نمایشگاه با ما خیلی خوب بوده وما خوشحالیم که خریداران ما فقط مجموعه دارها نبودند و مردم عادی هم برای خرید علاقه نشان دادند به عنوان مثال دو تابلو از این نمایشگاه را خانواده ای که فرزندانشان برای کلاس در این مجتمع آورده بودند خریداری کردند و این نشان علاقه مندی مردم عادی به سمت هنرهای تجسمی است.

وی افزود: یکی از خصوصیات مهم گالری مهرسان واقع شدن این گالری در یک مجتمع فرهنگی هنری است که اتفاقا محل عبور و مرور تعداد زیادی از شهروندان تهرانی و حتی شهرستانی که وارد میدان انقلاب می شوند خواهد بود و چون گالری برِ خیابان کارگر است که نمای آن از داخل خیابان دیده می شود برای مردم عادی جذاب است و به همین دلیل ما گاهی اوقات شاهد ورود آدم هایی به گالری هستیم که برای اولین بار وارد گالری می شوند و این دیدارها می تواند یک نوع فرهنگ سازی هنری محسوب شود. به گفته نمایشگردان گالری مهرسان علاوه بر حضور هنرمندان تهرانی در این نمایشگاه ، هنرمندانی از شهرهای تبریز ، کرج و خرم آباد نیز در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

 آرین فر از عدم محدودیت قیمت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ما در این نمایشگاه سعی کردیم محدودیت قیمت نداشته باشیم همان طوری که محدودیت موضوع و تکنیک هم نداشتیم و تنها فقط «محدودیت ابعاد» داشتیم و تاکید کردیم ابعاد کارها بزرگتر از 50 در 50 نباشد البته بعضی ازکارها که - خیلی هم کم هستند - از این ابعاد قدری بیشتر است مثل تابلوهای استاد کلانتری و استاد قندریز ؛ ولی چون برای ما حضور کارهای این اساتید در نمایشگاه مهم بود آنها را پذیرفتیم.

این هنرمند در مورد قیمت های ارائه شده تابلوها در این نمایشگاه افزود: تابلوهای این نمایشگاه از 500 هزار تومان تا 290 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. هرچند که ما از هنرمندان این نمایشگاه خواهش کردیم در ارائه قیمت ها قدری تخفیف بدهد تا دست ما برای فروش آنان بازتر باشد که انصافا هم هنرمندان در این زمینه همکاری کردند اما چون هنرمندان در سطوح مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند به همین دلیل نیزما شاهد تفاوت قیمت ها هستیم. این هنرمند استقبال مخاطبین از نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: زمان این نمایشگاه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هر روزه از 11 صبح تا 21 و روزهای جمعه از 16 تا 21 خواهد بود.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم اطلاع رسانی نمایشگاه را دائما در اینستاگرام انجام دهیم در مورد کیفیت آثار یادآور شد: کیفیت آثار راضی کننده است و با توجه به بازخوردی که از خیلی از هنرمندان داشتیم ، آنان مجموعه آثار را کارهای قابل قبول ، حرفه ای و با کیفیت عنوان کردند. آرین فر تاکید کرد: جمع شدن آثار این تعداد از هنرمندان و آرتیست های حرفه ای در شرایط سخت اقتصادی امروز، کار ساده ای نیست و من از همه هنرمندان این نمایشگاه تشکر می کنم .

ساناز آرین فر  همچنین از برگزاری مجموعه ای از پرده های نقاشی قهوه خانه ای با توجه به نزدیکی ایام محرم بعد از این نمایشگاه خبر داد. ساناز آرین فر در پایان نیز از مهندس رفیعیان مدیرعامل پردیس فرهنگی هنری مهرسان و دکتر عبدالحسینی مدیر هنری این پردیس و تمامی همکاران این مجموعه برای خدمت رسانی به حوزه فرهنگ و هنر و روشن نگه داشتن چراغ هنر تشکر و قدردانی کرد.







گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 98066
Share/Save/Bookmark