تا سرمان را می چرخانیم به جای «یاسین» فیلم دیگری را اکران می کنند!!
محسن علی اکبری در گفتگو با هنرنیوز:
تا سرمان را می چرخانیم به جای «یاسین» فیلم دیگری را اکران می کنند!!
تهیه کننده فیلم سینمایی « یاسین» با اشاره به وضعیت اکران این فیلم در برخی از پردیس های شهر تهران گفت: متاسفانه به محض اینکه سرمان را می چر خانیم برخی از سالن های پردیس سینمایی به جای فیلم «یاسین»، فیلم دیگری را اکران می کنند! و این در حالی است که برای برخورد با این مشکل فرهنگی؛ هیچ منبع تصمیم گیرنده قدرتمندی هم در کشور وجود ندارد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم سینمایی « یاسین» در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد اکران این فیلم افزود: نظر ما برای اکران فیلم یاسین ، اکران دوم نوروز بود که این موقعیت برای فیلم ایجاد نشد و تقریبا ۵ روز بعد از ماه مبارک رمضان از سوی مدیران محترم سازمان رسینمایی به ما اطلاع داده شده که باید فیلم را اکران کنیم که البته ما هم پذیرفتیم.

این تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران ادامه داد: با توجه به زمان محدود برای مهیا کردن پوستر و کپی های فیلم و همچنین مسائل تبلیغاتی ، قدری ما در این مورد دچار کمبود وقت بودیم که البته موسسه سینما شهر و جناب آقای مسچی حمایت های خوبی از ما داشتند که من همین جا از ایشان تشکر می کنم.



                                                 نمایی از فیلم « یاسین»

وی با اشاره به برخی از سینمادارانی که تنها به سود می اندیشند و رسالت فرهنگی خود را فراموش کردند یاد آور شد: متاسفانه ما در ارتباط با اکران فیلم سینمایی«یاسین» با بعضی از سینمادارانی مواجهه شدیم - که چه درست چه غلط - عملکردشان بیشتر؛ عملکرد اقتصادی است و به نظر می رسد که باید در مورد این طرز تفکر تجدید نظر داشته باشند چرا که اگر فقط به دنبال سودهای کلان بودند نمی بایست به سمت سینماداری و کارهای فرهنگی می آمدند چرا که وقتی یک نفر به سمت فعالیت های فرهنگی مثل سینما می آید می باید عِرق فرهنگی داشته باشد این درحالی است که در کارهای فرهنگی مثل سینماداری، گاهی اوقات فیلم ها ، فیلم های خوبی هستند اما لازم است تا مخاطب فرصتی برای کشف این فیلم ها داشته باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «یاسین» با بیان اینکه سینماداران باید آنقدر صبور باشند تا فیلم ها بتوانند تماشاگران خودشان را پیدا کنند اظهار داشت: چه بسا ممکن است فیلمی در روزهای اول اکران خود، با صندلی های خالی روبرو شود اما سینماداری که به فکر مسائل فرهنگی است می باید این مساله را تحمل کند تا مخاطب این نوع فیلم ها وارد سینما بشوند این مساله در مورد فیلم حضرت مریم(س) هم برای ما اتفاق افتاد به طوری که ما اکران این فیلم را با ۳ سینما و بدون سر در  شروع کردیم اما فیلم را با ۳۰ سینما که مملو از تماشاگر بود به پایان رساندیم. لذا معتقدم این نوع فیلم ها برای پیدا کردن مخاطبین خود، نیازمند زمان هستند هر چند که یادمان نرود که « تجارت فرهنگی با تجارت سیب زمینی متفاوت است!».

محسن علی اکبری با تاکید بر اینکه سینماداران مطمئن باشند که فیلم سینمایی«یاسین» مثل بقیه فیلم ها؛ دارای قابلیت های اقتصادی برای سینما است گفت: اما فیلم یاسین چون یک فیلم دینی است لذا باید مخاطب خودش را پیدا کند و این درحالی است که قشر متدین و مذهبی ها کسانی نیستند که هر هفته به سینما بروند بلکه باید این قشر را با تبلیغ دیدن یک فیلم دینی، از خانه هایشان به سوی سینما تشویق کرد. بنابراین برای اینکه این قشر از چنین فیلمی مطلع شوند نیاز به زمان دارند. ضمن اینکه ما در هفته اول اکران فیلم یاسین، سئانس های روز داشتیم و با توجه به اینکه قشر مذهبی روزه دار هستند معمولا در روز به سینما نخواهند رفت و طبیعی بود که فیلم در هفته اول از فروش خوبی برخوردار نباشد. اما در حال حاضر، سئانس های شبِ فیلم یاسین شروع شده و امیدواریم با آمدن مخاطبین این نوع فیلم ها ، اقتصاد سینمای دینی هم به زودی فعال شود.

محسن علی اکبری با اشاره به سالن های نمایش دهنده فیلم یاسین تصریح کرد: ما الان حدود ۱۰ سالن سینما در تهران و حدود ۱۰ سالن سینما در شهرستانها در اختیار داریم اما متاسفانه به محض اینکه سرمان را می چرخانیم برخی از سالن های پردیس سینمایی در تهران به جای فیلم «یاسین»، فیلمی دیگری را اکران می کنند!! و جای بسی تاسف است که برای برخورد با این نوع مشکلات فرهنگی، هیچ منبع تصمیم گیرنده قدرتمندی هم در کشور وجود ندارد مگر اینکه خودِ تهیه کنندگان سینما وارد عمل بشوند و برخورد قاطعی با این مفسدان فرهنگی داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده اتفاقات خوبی به لحاظ جذب مخاطب برای فیلم سینمایی « یاسین» خواهد افتاد.

گفتگو از : مجید معافی
کد خبر: 81776
Share/Save/Bookmark