ایران، آماده حضور گردشگران کشور چین است
معاون رئیس جمهور در نشست بخش خصوصی دو کشور؛
ایران، آماده حضور گردشگران کشور چین است
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست بخش خصوصی دو کشور ایران و چین گفت: ایران و چین از اشتراکات تمدنی و فرهنگی بسیاری برخوردار بوده و این امر لزوم آشنایی جامعه چین با فرهنگ و تمدن ایران زمین را بیش از پیش آشکار می سازد. کشور ایران با برخورداری از جاذبه های فرهنگی و طبیعی بیشمار برای ورود هرچه بیشتر گردشگران چینی اعلام آمادگی کرده و زمینه های لازم را برای حضور گردشگران این کشور فراهم می کند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
به گزارش هنرنیوز به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی مسعود سلطانی فر که به منظور شرکت در اولین کنفرانس جهانی گردشگری برای توسعه به کشور چین سفر کرده است در نشست بخش خصوصی دو کشور که با حضور بیش از یکصد نفر از فعالین صنعت گردشگری چین از حوزه های مختلف تورگردانی، رسانه های تخصصی و سرمایه گذاری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: بدون تردید برپایی چنین رویدادهایی موجب نزدیکی و شناخت هر چه بیشتر فعالین حوزه گردشگری دو کشور و توسعه تعاملات و روابط فی مابین خواهد شد. پیشینه و مناسبات سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین همواره برخوردار از روابط حسنه و احترام متقابل بوده و نوید همکاری های گسترده و امیدبخش را در آینده می دهد.

وی ادامه داد: امروزه صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می کند. درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم حاصل از فعالیتها و خدمات گردشگری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است، صنعت گردشگری یکی از سریع ترین حوزه های در حال رشد اقتصادی بوده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ سالانه بطور متوسط ۴ درصد افزایش یابد.


معاون رئیس جمهور تصریح کرد: براساس آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری طی سال گذشته بیش از ۱ میلیارد و ۱۸۴ میلیون نفر در جهان به گردشگری پرداخته اند که از آن میان بیش از ۱۱۷ میلیون نفر از کشور چین بودند. جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با برنامه ریزی مناسب درصد قابل قبولی از گردشگران چینی را در آینده نزدیک جهت بازدید از جاذبه های گردشگری خود جذب کند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵، شمار گردشگران ورودی بین المللی به ایران از افزایش قابل توجهی برخوردار و با رشد ۲/۷ درصدی در مقایسه با مدت زمان پیش از آن مواجه شد. بی تردید ساماندهی امور اقامتی و پذیرایی شمار روزافزون گردشگران ورودی بین المللی به ایران نیازومند زیرساختهای مناسب و با کیفیت در حوزه هتلداری، رستورانها، مراکز تفریحی و سایر حوزه های مرتبط با گردشگری است. حوزه ای که به سبب سالها تحریم ناعادلانه جامعه جهانی بر جمهوری اسلامی ایران مغفول مانده و در شرایط جدید به طور جدی نیازمند توجه و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.


وی افزود: براساس مطالعات به عمل آمده و با در نظر داشتن شمار در حال افزایش گردشگران ورودی، جمهوری اسلامی ایران نیازمند ساخت و تجهیز حداقل ۳۰۰ هتل ۳ تا ۵ ستاره در نقاط مختلف کشور است. تحقق این امر به سبب قوانین، مقررات و شرایط تشویقی بسیار مناسب برای سرمایه گذاران خارجی دور از انتظار نیست، شرایطی که در حال حاضر موجب جلب توجه و سرمایه گذاری بسیاری از شرکتهای معتبر بین المللی و احداث چند هتل ۴ و ۵ ستاره مطابق با استانداردهای بین المللی در تهران و چند شهر ایران شده است. مایلم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان به سرمایه گذاران چینی نسبت به سودمند بودن سرمایه گذاری آنها در حوزه آینده دار و امیدبخش گردشگری اطمینان کامل داده و مراتب آمادگی سارمان خویش را در ارتباط با ارائه کلیه تسهیلات و توصیه های مربوطه اعلام نمایم.


معاون رئیس جمهور ادامه داد: نگرش مثبت ایرانیان نسبت به گردشگران خارجی ، ادب و برخوردهای صمیمی و دوستانه که از فرهنگ غنی آنان نشات می گیرد به عنوان سرمایه ای مهم جهت نیل به توفیقات حال و آینده گردشگری ایران به شمار می رود بسیاری از گردشگران خارجی پیش از ورود به ایران، به دلایل مختلف به ویژه تبلیغات مخرب رسانه های گروهی غربی فضای داخل کشور ما را گونه دیگر تجسم می کردند اما در سفرهای خود به ایران به این نتیجه رسیده اند که ایران فضایی سرشار از امنیت و صلح دارد، ایران به اذعان بسیاری از صاحبنظران و مطبوعات معتبر بین المللی یکی از ۱۰ مقصد مهم و برتر گردشگری در سال ۲۰۱۶ است.


وی ابراز امیدواری کرد، عملکرد مثبت دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران در کنار جلب توجه اصحاب رسانه کشور دوست و برادر چین نسبت به معرفی جاذبه ها و ظرفیتهای شگفت انگیز گردشگری، موجبات توسعه و تقویت این صنعت را در ایران فراهم آورد.


سلطانی فر تصریح کرد: بی شک نقش خبرنگاران و مطبوعات کشور چین در این عرصه بسیار مهم و حیاتی است سازمان میراث فرنگی، صنایع دستی و گردشگری، آمادگی کامل خود را جهت میزبانی از خبرنگاران چینی، سازماندهی تورهای آشناسازی برای آنها اعلام می کند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اطمینان دارم با حضور هیاتهای خبرنگاری، کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم های مستند گردشگری چین در ایران طی سالهای نه چندان دور شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در شمار گردشگران چینی به ایران خواهیم بود کشور ایران و چین از اشتراکات تمدنی و فرهنگی بسیاری برخوردار بوده و این امر لزوم آشنایی جامعه چین با فرهنگ و تمدن ایران زمین را بیش از پیش آشکار می سازد.

وی افزود: کشور ایران با برخورداری از جاذبه های فرهنگی و طبیعی بیشمار برای ورود هرچه بیشتر گردشگران چینی اعلام آمادگی نموده و زمینه های لازم را برای حضور گردشگران این کشور فراهم می کند، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و فرصتهای سرمایه گذاری مربوطه، دو نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری در شهرهای گوانگجو و شانگهای ایجاد کرده و نسبت به اعطای مجوزهای بیشتر نمایندگی اعلام آمادگی می کند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: جاده باستانی ابریشم یکی دیگر از حوزه های همکاری گردشگری دو کشور به شمار می رود این جاده با اتصال غرب به شرق همواره رابطه میان اروپا و آسیا و مسیری برای مبادلات اقتصادی، فرهنگی و همکاری های دوستانه بوده است در طول تاریخ جایگاه سرزمین کهن و باستانی پارس همواره موقعیت فرهنگی و جغرافیایی بی همتایی به جاده ابریشم عطا کرده است. اینجانب بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت هب ارتقا و افزایش همکاری ها جهت توسعه گردشگری پایدار در مسیر جاده ابریشم تاکید کرده و آمادگی سازمان خود را در ارتباط با انتشار اطلاعات، تبادل فرهنگی و همکاری های تجاری و مالی بهتر ایفا نمایم.


وی گفت: بی شک در این ارتباط نقش و اهمیت، حضور و پشتیبانی دولت چین در چارچوب سیاست توسعه جاده ابریشم غیرقابل انکار است.


معاون رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با درنظر داشتن برگزاری ششمین نشست کارگروه برنامه راه ابریشم سازمان جهانی جهانگردی که طی ماه گذشته در شهر ارومیه برگزار شد، علاقه مندی خود را جهت سرمایه گذاری در پروژه های مشترک جاده ابریشم با رویکرد توسعه پایدار، برگزاری تورهای تلفیقی در کشورهای مسیر، آموزش راهنمایان گردشگری و انجام فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی مشترک در زمینه معرفی محصولات گردشگری این مسیر ابراز می دارد.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین با گنجاندن تورهایی به مقصد ایران در سبد فروش تورگردانان کشور چین از طریق برگزاری تورهای آشناسازی اصحاب رسانه و دفاتر خدمات مسافرتی، اهداف بلندمدتی را برنامه ریزی کرده است.

در نظر است همزمان با دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، تور آشناسازی جهت اصحاب رسانه و تورگردانان چینی در فوریه ۲۰۱۷ برگزار شود.
کد خبر: 91612
Share/Save/Bookmark