دقت بیشتر دراخذ مجوز کارگردانی/  سینما در حد انتظار نظام نیست
جمال شورجه در گفتگو با هنرنیوز:
دقت بیشتر دراخذ مجوز کارگردانی/ سینما در حد انتظار نظام نیست
یک کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با بیان اینکه نباید بی جهت مجوز کارگردانی صادر شود از مدیریت سینمایی خواست در اخذ مجوز کارگردانی و صدور پروانه ساخت دقت بیشتری را اعمال کند.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
جمال شورجه در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به حوزه سینما و فیلم های تولید شده در سال گذشته یادآور شد: متاسفانه به آن نسبتی که انقلاب و مسئولین نظام از سینما انتظار دارند ما نتوانستیم ظرفیت های تاثیرگذاری را در آثار سینمایی ایجاد کنیم و در این مورد همچنان دچار مشکل هستیم لذا باید مدیریت سینمایی در این زمینه چاره جویی کند. ضمن اینکه ما نباید به صورت بی حساب و کتاب برای فیلمسازانی که مشخص نیست تغذیه فکری آنان از کدام آبشخور فکری است پروانه ساخت صادر کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی« 33 روز» و عضو شورای پروانه ساخت تصریح کرد: ورود فیلمسازانی که صلاحیت فکری آنان در جهت اندیشه های نظام و انقلاب نیست - بویژه اگر تهذیب نفس هم نداشته باشند- ممکن است خدایی نکرده در مقابل انقلاب سرکشی کنند. لذا لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود. از سوی دیگر ، معتقدم فیلمسازان علاوه بر اینکه باید واجد شرایط عملی و هنری در زمینه فیلمسازی باشند می بایست به لحاظ فکری و اعتقادی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند چرا که روح و جان مخاطبین نباید دستخوش مخاطرات فیلمسازان قرار بگیرد. از این رو، باید نهادهای مسئول مدیریت کنند تا ابزار تولید فیلم در اختیار هر کسی قرار نگیرد.

به گفته تهیه کننده فیلم سینمایی« آسمان هشتم»، فیلمسازان باید صاحب ویژگی و سلامت نفس باشند تا کالای فرهنگی که برای روح و روان مخاطبین تهیه می شود از آلودگی به دور باشد.

جمال شورجه با بیان اینکه نباید بی جهت مجوز کارگردانی صادر شود از مدیریت سینمایی خواست در اخذ مجوز کارگردانی و صدور پروانه ساخت دقت بیشتری را اعمال کند تا سینما در دستان فیلمسازان خوش فکر و خوش بین به نظام و آینده کشور قرار بگیرد.

این کارگردان فیلم های دفاع مقدس در عین خال اضافه کرد: خوشبختانه بعد از جشنواره فیلم فجر سی و چهارم احساس می شود شورای پروانه ساخت با قدری احتیاط عمل می کند که این احتیاط ، احتیاطِ خوب و لازمی است و امیدواریم خروجی سینما در سال جاری ، خروجی سالم ، سلامت ، امیدوارکنند، روح بخش و ابتهاج آوری برای جان های مخاطبین سینما باشد.
کد خبر: 90910
Share/Save/Bookmark