تاکید بر تبیین شاخص‌های مکتب سلیمانی در قالب هنر
در نشست رسانه‌ای دومین کاروان هنری روایت حبیب ، بیان شد:
تاکید بر تبیین شاخص‌های مکتب سلیمانی در قالب هنر
در نشست رسانه‌ای «دومین کاروان هنری روایت حبیب» بر تبیین شاخص‌های مکتب سلیمانی در قالب هنر تاکید شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
به گزارش خبرنگارهنرنیوز، صبح امروز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ «نشست رسانه‌ای دومین کاروان هنری روایت حبیب» با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و سید مهدی ابطی، دبیر دومین کاروان هنری روایت حبیب در سالن مهر حوزه هنری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علی فروزانفر ، معاون هنری حوزه هنری در این نشست خبری با بیان اینکه بزرگداشت یاد حاج قاسم سلیمانی یک فرض انقلابی، شرعی و ملی برای همه ایرانیان است گفت: حوزه هنری که متولی هنر انقلاب اسلامی است برخود وظیفه می‌داند که به صورت جدی، اتفاق دیرینه‌های را در مورد این سردار شهید رقم بزند و امسال نیز همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ «دومین کاروان هنری روایت حبیب» نیز در ۱۰ استان کشوربرگزار خواهد شد.

به گفته وی، حوزه هنری وظیفه خود می‌داند علاوه بر احیای ذکر حاج قاسم سلیمانی، مرام، شیوه زیست، شهادت و مرام هنری و مدیریتی ایشان را نیز در طول سال جاری و ساری سازد.

علی فروزانفر با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته، برگزاری کاروان حبیب با مشارکت و همراهی مکتب حاج قاسم سلیمانی خواهد بود خبر داد که یکی از ویژگی‌های بارز این کاروان؛ حضور در بدنه مردم است و به همین دلیل، تمامی برنامه‌های این کاروان در میادین شهر‌ها و تجمعات مردمی اجرا خواهد شد و حضور مردم در این برنامه‌ها نیز، به نوعی ادای دین مردم و هنرمندان هر استان به سردار سلیمانی خواهد بود.

به گفته وی، کاروان روایت حبیب در ۱۰ استان مختلف کشور در حوزه‌های مختلف هنری همچون نمایش، پرده خوانی، عکس، تصویر سازی، نقد کتاب، سرود، موسیقی و شب خاطره فعال خواهد بود.

معاون هنری حوزه هنری؛ بخشی از محتوا‌ها و برنامه‌های این کاروان را مربوط به حوزه‌های هنری استان های منتخب اعلام کرد و از تمامی کسانی که در برگزاری کاروان حبیب زحمت کشیده‌اند، قدردانی کرد.

سید مهدی ابطحی، دبیر دومین کاروان هنری روایت حبیب نیز در این نشست خبری، تبیین شاخص‌های مکتب سردار سلیمانی در قالب هنرو توزیع هدفمند آثار هنری در حوزه هنری برای توده مردم را از ویژگی‌های این کاروان اعلام کرد.

وی، استان‌هایی همچون خراسان رضوی، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، تهران، یزد، کرمان و منطقه آزاد را ده استان مشارکت کننده در دومین کاروان هنری روایت حبیب عنوان کرد و خبر داد شروع این کاروان در تاریخ یازدهم آذر از حرم امام رضا (ع) و اختتامیه آن نیز در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ در کنار مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان خواهد بود.

به گفته دبیر دومین کاروان هنری روایت حبیب، مخاطبین امسال این دوره از کاروان هنری حبیب در استانها، سه گروه همچون توده مردم با محوریت خانواده، مردم مناطق کم برخوردار وهنرمندان و فرهیختگان استان‌ها خواهند بود.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه کاروان هنری حبیب در هر استان به مدت سه روز برنامه اجرا خواهند کرد اظهار داشت: حضور کاروان حبیب به هر استان با ورود «سفیر روایت» آغاز خواهد شد و حوزه هنری استان‌ها نیز؛ سهم مهمی در این کاروان خواهند داشت.

وی همچنین، نقد و بررسی آثار ادبی و هنری در مورد حاج قاسم سلیمانی را از دیگر برنامه‌های این رویداد نام برد و برگزاری «محافل ادبی خاطره» را مهم‌ترین برنامه در این کاروان برشمرد.

دبیر دومین کاروان روایت حبیب در مورد آثار هنری که قرار است در این رویداد به نمایش درآید از رونمایی ۱۰۰ اثرهنر‌های تجسمی در این کاروان خبر داد.

وی توجه به «کودک و نوجوان» را از ویژگی‌های این دوره اعلام کرد و از برنامه‌ای با عنوان «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» درهراستان خبرداد.

ابطحی در مورد برنامه «شب خاطره» هم اظهار داشت: ویژه برنامه شب خاطره یکی از برنامه‌های با سابقه در حوزه هنری هست که محور اصلی آن خاطره گویی، ادبیات پایداری و روایت است که تلاش می کند در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری نیز، روایت مستندی از شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشد.
کد خبر: 98985
Share/Save/Bookmark