باید«کمیته ای » برای رسیدگی به شکایت اهالی سینما و تلویزیون تشکیل شود
سعید پیردوست در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
باید«کمیته ای » برای رسیدگی به شکایت اهالی سینما و تلویزیون تشکیل شود
یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به طلبکاری بسیاری از بازیگران از تهیه کنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی از مسئولین خواست تا «کمیته ای» را برای رسیدگی به شکایت اهالی سینما و تلویزیون راه اندازی کنند تا لااقل همچون فوتبال ، محکمه ای برای رسیدگی به شکایت هنرمندان وجود داشته باشد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
سعید پیردوست بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز با اشاره به طلبکاری خود از تهیه کننده سریال «جاده چالوس» گفت: چند سال قبل در سریالی به نام« جاده چالوس » بازی داشتم و با وجود گذشت سه سال از ساخت این سریال و علی رغم اینکه این سریال از شبکه های مختلف از تلویزیون بارها پخش شده است. اما من هنوز دستمزدم را از تهیه کننده دریافت نکردم! چه کسی باید به کار امثال من رسیدگی کند؟! تهیه کننده این کار که یکی از بهترین دوستان من بوده است نه تنها دیگر به من زنگ نمی زند که حتی تلفن من را هم جواب نمی دهد! و برای اینکه دستمزد مرا ندهد خودش را حتی به من نشان نمی دهد!! ما شکایت خودمان را باید کجا مطرح کنیم؟

بازیگر سریال « شب های برره» افزود: در فوتبال ، هنگامی که فوتبالیست ها، دستمزدشان را نمی گیرند بلافاصله کمیته ای وجود دارد که با قوت به موضوع شکایت آنان رسیدگی می کند. درحالی که اهالی سینما و تلویزیون ، در حوزه سینما و تلویزیون چنین جایی را برای طرح شکایت و رسیدگی به مشکلات شان ندارند؟! ما باید حق مان را کجا بگیریم؟ ما باید دردمان را به کدام کمیته مطرح کنیم؟ زمانی که آقای ضرغامی حضور داشتند لااقل ما ایشان را در برخی از مجالس می دیدیم و دردمان را به ایشان می گفتیم اما حالا ، ما اصلا رئیس صدا و سیما را هم نمی بینیم.

بازیگر فیلم سینمایی « گوزنها» در مورد کارهای جدید خود یاد آور شد: در حال حاضر دو تله فیلم آماده پخش برای شبکه خانگی دارم که یکی به نام «بدهکاران به بهشت نمی روند» به کارگردانی آقای بهمن گودرزی است. و تله فیلم دیگر به کارگردانی سید محسن میرحسینی است کار کردم که الان نام فیلم یادم نیست.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به تلویزیون تصریح کرد: در تلویزیون چندین پیشنهاد بازی در سریال داشتم اما متاسفانه فیلمنامه ها خیلی خوب نبودند و من قصه های آنان را نپسندیدم. دلم می خواهد حالا که بعد از مدتها در تلویزیون کار نکردم لااقل در کاری حضور داشته باشم که خودم از آن راضی باشم چرا که معتقدم هنگامی که یک اثر، بازیگر را راضی نکند حتما تماشاگر هم از آن کار راضی نخواهد بود.

سعید پیردوست که همیشه یکی از بازیگران ثابت مهران مدیری بود در مورد عدم حضورش در کارهای جدید این کارگردان تاکید کرد: من از بعد از بازی در سریال «قهوه تلخ»، دیگر توفیق همکاری با آقای مهران مدیری را نداشتم که علتش را هم نمی دانم ممکن است نقشی برای من نداشته یا احساس کرده که من دیگر پیر شدم. شایدم «نو آومده به بازار، کهنه شده دل آزار»!، البته این موضوع را هم عرض کنم که ما هیچ کدورت و اختلافی با همدیگر نداریم و من حدود ۱۲ سال، مداوم در کارهای ایشان حضور داشتم.

بازیگر سریال «مرد هزار چهره» تصریح کرد: متاسفانه هستند آدم هایی که وارد سینما و تلویزیون می شوند که کارشان زیرآب زدن دیگران است و برای اینکه خودشان را نشان بدهند سعی می کنند زیر پای خیلی ها را خالی کنند که به هیچ عنوان کار جوانمردانه ای نخواهد بود. البته امیدوارم موضوع بین من و آقای مهران مدیری این مسائل نباشد.

وی با اشاره به سریال« درحاشیه» و برخی دیگر از مجموعه های تلویزیونی که مورد انتقاد برخی از صنوف قرار می گیرد گفت: مردم باید صبور باشند و یک کار را از «الف» تا «ی» آن تماشا کنند شاید آن تصوراتی را که نسبت به یک اثر دارند در قسمت های پایانی سریال برآورده شود. متاسفانه امروزه برخی از منتقدین و مردم ما؛ نسبت به فیلم ها و سریالها خیلی زود قضاوت می کنند و خنجر را از رو می بندند. من با این موضع گیریهای عجولانه موافق نیستم در حالی که معتقدم باید کار، هم به طور کامل پخش شود و هم، مخاطب آن را کامل تماشا کند. باید همه ما، آستانه تحمل خودمان را افزایش دهیم.

سعید پیردوست با اشاره به وضعیت سینمای ایران گفت: معتقدم سینما یک حرفه است بویژه برای آدمهایی مثل من ، من خودم قریب به پنجاه سال است که در سینما فعال بودم و عُمرم را در این حرفه گذاشتم و از مسئولین توقع دارم که به مشکلات ما رسیدگی کنند؟ اما آیا این رسیدگی وجود دارد؟ هنرمندان در همه کشورها ، سرمایه های یک کشور محسوب می شوند و باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند و مسئولین به درد دل آنان بویژه آنهایی که سن و سالی از آنان گذشته است رسیدگی کنند. امری که متاسفانه در ایران نادیده گرفته شده است و امیدوارم لااقل توجه ای به این موضوع بشود.
کد خبر: 81505
Share/Save/Bookmark