ساخت بی رویه فیلم های بی کیفیت ویدئویی به سینما آسیب زده است
محسن وزیری درگفتگو با هنرنیوز؛
ساخت بی رویه فیلم های بی کیفیت ویدئویی به سینما آسیب زده است
محسن وزیری تهیه کننده سینما گفت: متاسفانه این روزها با گسترش ساخت فیلم های بی کیفیت ویدئویی ۹۰ دقیقه ای در شبکه نمایش خانگی مردم کمتر راغب می شوند که به دیدن فیلم های سینمایی بروند و تولید این فیلمهای ویدئویی به سینما آسیب زده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶

محسن وزیری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز اظهار داشت: فیلم سینمایی «کالسکه» قرار بود چندی قبل به کارگردانی آقای «آرش معیریان» ساخته شود که متاسفانه به دلیل اینکه بایگران مد نظر ما برای بازی در این فیلم، سرفیلم های دیگر بودند ساخت آن به تعویق افتاد.
وی افزود: با توجه به اینکه مهلت پروانه ساخت فیلم تمام شده باید برای ساخت دوباره فیلم ، پروانه ساخت آن را تمدید کنیم و امیدوارم با اضافه شدن بازیگران فیلم ما بتواینم بعد از ایام ماه مبارک رمضان پیش تولید فیلم را آغاز کنیم.
وزیری اضافه کرد: متاسفانه این روزها با گسترش ساخت فیلم های بی کیفیت ویدئویی ۹۰ دقیقه ای که به شکل قارچ گونه ای در شبکه نمایش خانگی رواج یافته و در هر سوپر مارکتی می توان آنها را یافت باعث شده که مردم کمتر راغب باشند به دیدن فیلم های سینمایی بروند و بیشتر دوست دارند در خانه و درکنار همدیگر فیلم ها را خریداری کنند و تماشا کنند و تولید این فیلمهای ویدئویی به سینما آسیب زده است.
وی ادامه داد: سینمای امروز واقعا با توجه به حواشی که برای اش درست شده آسیب و صدمه دیده وکارگردانی که به راحتی می توانست کار کند به دلیل همین مشکلات نتوانسته فیلم جدید خود را کلید بزند و هر چند نمی توان کتمان کرد که مردم به این گونه حواشی و مشکلات اهمیت نمی دهند واز فیلمی که خوب و جذاب باشد استقبال می کنند وبرایشان فرقی نمی کند که چه کسی فیلم را ساخته وفقط به کیفیت کار اهمیت می دهند. نمونه آن فروش خوب فیلم سینمایی«خوابم

متاسفانه سینماداران فیلم هایی که بازیگران غیر مطرح و حرفه ای در آنها بازی می کنند را اکران عمومی نمی کنند و دوست دارند حتما در فیلم هایی که اکران عمومی می کنند سوپر استار حضور داشته باشد
میآد» ساخته آقای عطاران است که این روزها اکران عمومی شده و استقبال از فیلم تا به امروز خوب بوده است.
این تهیه کننده سینما تصریح کرد: مردم ما خوشبختانه همیشه پیگیر ساخت فیلم های سینمایی از مرحله نگارش فیلمنامه، انتخاب بازیگران، کارگردان و دیگرعوامل فیلم ها هستند اخبار را از طریق اینترنت و روزنامه مدام پیگیری می کنند و خیلی به اسم و رسم ها بازیگر اهمیت نمی دهند و برایشان فیلم جذاب، خوب و قوی مهم است و مدام پیگیر دیدن اثر مناسب هستند.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین رکن یک فیلم موفق داشتن فیلمنامه و قصه قوی است خاطرنشان کرد: مردم این روزها نسبت به گذشته با هوش تر شدند و نمی توان به راحتی سر آنها کلاه گذاشت و با هر فیلمی آنها را به سینما کشاند ، مردم به قصه و داستان خوب یک فیلم اهمیت می دهند و فرقی برایشان ندارد که فیلم خوب در زمستان یا تابستان اکرالن عمومی شود چون در هر زمانی با علاقه به سینما می روند وبه تماشای فیلم مناسب می نشینند.
تهیه کننده فیلم «ساعت شلوغی» تاکید کرد: متاسفانه با توجه به اینکه فروش اکثر فیلم ها خوب نیست چرا برخی از بازیگران به ظاهر سوپر استار با توجه به اینکه فروش فیلم هایشان کم است بازهم فیلم به فیلم درخواست دستمزد بالا دارند و اهمیتی برایشان ندارد که فیلم شان فروش داشته باشد. در حالی که در سینمایی مثل هالیوود وقتی فیلم یک بازیگر حرفه ای یا سوپر استارفروش پایینی می کند خود بازیگر فیلم بعد دستمزد پایینی می گیرد چون همه چیز آنجا ضابطه مند است و مثل ما نیستد که به هیچ چیزی اهمیت ندهند.
وی ابرازداشت: مردم در گذشته ها شاید به خاطر یک سوپر استار به دیدن فیلم ها می رفتند اما این روزها فقط به دنبال دیدن فیلم مناسب و جذاب هستند و متاسفانه همیشه مشکل سینمای ما فیلمنامه بوده و این مشکل هم باعث شده که مردم از دیدن فیلم های سطحی و کلیشه ای خسته شوند و مدام دنبال فیلم خوب باشند.
وزیری یادآور شد: برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان برای اینکه مشکلات فیلمنامه های خود را مخفی کنند به جای یک بازیگر حرفه ای از چندین بازیگرنقش مکمل درنقش های مختلف استفاده می کنند و این گونه فیلم ها هم در گذشته به خاطر اینکه مخاطب متوجه این نکته مهم نشده بود استقبال می شد و اما این روزها این گونه فیلم ها هم در گیشه شکست می خورند. یا فیلم هایی هم هستند که از چندین بازیگرکم تجربه استفاده می کنند و در یک یا
مردم این روزها نسبت به گذشته با هوش تر شدند و نمی توان به راحتی سر آنها کلاه گذاشت و با هر فیلمی آنها را به سینما کشاند
دو نقش خیلی کوتاه از بازیگر حرفه ای استفاده می کنند که این شیوه هم امروز دیگر پاسخ گوی جذب مخاطب نیست و درگیشه شکست می خورند.
وی عنوان داشت: متاسفانه سینماداران فیلم هایی که بازیگران غیر مطرح و حرفه ای در آنها بازی می کنند را اکران عمومی نمی کنند و دوست دارند حتما در فیلم هایی که اکران عمومی می کنند سوپر استار حضور داشته باشد. اگربه میل من تهیه کننده باشد بنده دوست دارم از بازیگر ان تازه وارد وغیر حرفهای استفاده کنم چون بالاخره همیشه که نباید حرفه ای ها بازی کنند و باید عرصه برای ورود جوان هم به سینما باز باشد. اما چه کنم که اگر از تازه واردها و کم تجربه ها استفاده کنم امکان دارد سینما داران فیلم ام را اکران عمومی نکنند.
وزیری اظهارداشت: در طول سسال بین ۹۰ تا ۱۰۰ پروانه ساخت فیلم سینمایی صادر می شود و نمی توان در همه آنها و برای همه نقش ها از سوپر استار و حرفه ای ها استفاده کرد باید به تازه واردان هم بهاء و میدان داده شود. اما همان طور که گفتم فیلم خوب باید قصه خوب داشته باشد و هم اکنون کارگردان و تهیه کننده سینما از ترس نفروختن فیلم هایشان مجبورند از بازیگران مطرح دعوت به کار کنند. چاره ای نیست. امروز مگر ما چند فیلمنامه نویس حرفه ای در سینمای ایران داریم ، به نظرم تعداد آنها به انگشتان دو دست هم نمی رسد و اکثر آنها در طول سال سرکارهستند و برای تلویزیون هم کار می کنند که وقت آنها را یک سال برخی از این فیلمنامه ها می گیرد عملا وقتی برای سینما ندارند .
ور درپایان گفت: من در اولین جلسه ای که با آقای ضرغامی رییس محترم صدا و سیما داشته باشم به ایشان خواهم گفت که در تله فیلم ها و سریال ها از بازیگران تازه وارد وکم تجربه استفاده کنند و که هم استعداد یابی در این خصوص صورت بگیرد و هم این که تلویزیون این قدر از بازیگران سینما استفاده نکند چون بازیگری که از سینما به تلویزیون می رود شاید ماهی ۵۰ میلیون تومان درآمد و دستمزد داشته باشد که در سینما هیچ تهیه کننده ای خصوصی نمی تواند چنین دستمزدی را پرداخت کند. پس تلویزیون باید درمعرفی بازیگران جدید به سینما کمک کند.

کد خبر: 43471
Share/Save/Bookmark