نظر حمیدرضا نعیمی درباره حذف سهم تماشاخانه ایرانشهر
نظر حمیدرضا نعیمی درباره حذف سهم تماشاخانه ایرانشهر
حمیدرضا نعیمی معتقد است حذف حق‌السهم ۲۰ درصدی تماشاخانه ایرانشهر نشانگر جایگاه حمایتی شهرداری تهران از فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
به گزارش هنرنیوز؛ این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره حذف سهم ۲۰ درصدی تماشاخانه ایرانشهر از فروش آثار نمایشی، در گفتگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، اظهار کرد: ابتدا از آقای رجبی معمار تشکر می‌کنم به این دلیل که در طول تاریخ سال‌هایی که به یاد دارم، مدیران غیر تئاتری گام‌های مؤثر و دلسوزانه‌تر و کارآمدتر در بحث تسهیل کار برای خانواده تئاتر برداشته‌اند. نمی‌دانم چرا مدیران تئاتری نسبت به خانواده خود کم شفقت‌تر و کم برنامه‌تر هستند؟



نعیمی یادآور شد: اتفاقی که با آمدن آقای رجبی معمار در مجموعه تماشاخانه‌ ایرانشهر افتاده بسیار خجسته و قابل‌احترام است، نه از جهت حذف حق‌السهم ۲۰ درصدی تماشاخانه که نقش زیادی در زندگی هنرمندان ایفا می‌کند، بلکه از آن‌ جهت که یک مدیر فرهنگی به شأنیت و جایگاه هنر و هنرمندان احترام گذاشته است. در طی سالیان ثابت‌شده است که دولت هیچ گام دلسوزانه‌ا‌ی در قالب اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در تئاتر نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حال که یک مدیر با شجاعت و سخاوت چنین حرکتی می‌کند این سؤال برای ما مطرح است که چرا سایر مدیران دولتی و غیردولتی که داعیه دلسوزی برای فرهنگ و هنر دارند در پی افزایش دریافت سهم تالارها از اجراهای نمایش‌ها هستند؟ اینجاست که برای چنین حرکت هنردوستانه‌ای باید به احترام برخاست اما ای‌کاش مدیران سایر مجموعه‌های دولتی و نیمه‌دولتی یاد بگیرند و در این شرایط برای خدمت به فرهنگ و ادب این مملکت همسو با این جریان نقش کارآمد خویش را نشان دهند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر معتقد است در طی سال‌های اخیر شهردار تهران و مجموعه شهرداری گام‌های بزرگی نظیر راه‌اندازی پردیس خاوران و مجموعه فرهنگی و هنری صبا را در زمینه‌های حمایت از تولیدات و کارهای فرهنگی آغاز کرده‌اند.

نعیمی تأکید کرد: این اتفاق خجسته بیش ‌از پیش این نهاد را از نهادی سیاسی دور کرده و همچون تعریف کلان شهرداری، آن‌چنان‌که در تمام کشورهای دنیا همواره حامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر بودند، جایگاه خود را ثابت کرده است. به همین دلیل به شهردار محترم و خانه هنرمندان این اتفاقات محترم را تبریک و خسته نباشید می‌گویم.
کد خبر: 91351
Share/Save/Bookmark