کاهانی با آن همه شکایت به اکران نوروزی رسید
نگاهی به فیلم‌هایی که در نوروز امسال اکران خواهد شد؛
کاهانی با آن همه شکایت به اکران نوروزی رسید
بالاخره پس از کش و قوسی که طبیعی است چندی است فیلم‌هایی که در نوروز قرار است اکران شود مشخص شده اند.کاهانی با آن همه گله مندی که نتوانست در قجر حضور داشته باشد چگونه اکران نو.روز را از آن خود کرد؟!
 
تاريخ : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
بالاخره پس از کش و قوسی که طبیعی است چندی است فیلم‌هایی که در نوروز  قرار است اکران شود مشخص شده اند. هر ساله در نزدیکی ایام نوروز سینماگران تلاش می‌کنند تا فیلمشان در این نوروز به نمایش در بیاید تقریباً ثابت شده که فیلم‌ها در این بازه زمانی فروش قابل قبولی داشته‌اند. با توجه به اینکه چند سالی است ایام نوروز با دهه فاطمیه همراه است باید شرایط را نیز لحاظ کرد و مناسب‌ترین فیلم‌ها را در این ایام اکران کرد.

بعد از جشنواره فیلم فجر که همه توجه‌ها به این بود که سیمرغ‌ها بر شانه‌های چه کسانیخواهد نشست بلافاصله نگاه رسانه و اهالی سینما به سمت اکران نوروز جلب شد تا اینکه پنج فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی، «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفر جوزانی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی برای اکران نوروز انتخاب شدند.

«رخ دیوانه»

فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی قرار است در گروه سینمایی استقلال اکران شود. این فیلم سینمایی در ارتباط با چند جوان است که اتفاقی با هم آشنا می‌شوند به دلیل هیجاناتی که مختص این سن و سال است وارد یک بازی خطرناک می‌شوند و به نوعی در اپیزود‌های مختلفی که کارگردان به تصویر کشیده است مخاطب با زندگی آن کاراکتر و بخشی از داستان آشنا می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این فیلم استفاده از بازی زمانی است که تدوین گر به خوبی آن را پیش برده است.

طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیر محمد زند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر این فیلم برنده سیمرغ مردمی شد.

«استراحت مطلق»

بعد از مدتی که کاهانی در فرانسه به سر می‌برد و برخی که انتظار داشتند وی سرنوشتی همچون عده‌ای از سینماگران پیدا کند و دیگر به ایران باز نگردد وی با ساخت فیلم سینمایی «استراحت مطلق» آن هم در اکران نوروزی به سینما‌ها بازگشت. برای حضور این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم فجر بحث‌های زیادی شد. ابتدا از طرف ارشاد گفتند که باید بخش‌هایی از فیلم حذف شود تا بتواند در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند با توجه به این مسله کاهانی که کارگردان سر سختی است تغییرات را پذیرفت اما باز هم در مرحه اول هیئت انتخاب این فیلم را برای حضور در جشنواره نپذیرفت که در همین راستا کارگردان فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» طی یک نشست خبری در ارتباط با این رفتار اظهار نظر کرد و تقریباً صحبت‌های تندی را انجام داد. بعد از این ماجرا زمانی که صحبت به اکران فیلم‌ها در نوروز رسید باز هم حرف‌هایی از «استراحت مطلق» به میان آمد و تغییراتی دوباره که زمان فیلم را از حد معمول نیز کمتر کرد اما جالب این جا است که کاهانی با پذیرفتن این تغییرات حاضر به کران شد. جالب است با این همه حاشیه ای که برای این فیلم وجود داشت کاهانی چگونه توانست اکران نوروز را از آن خود کند؟!

از بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان اشاره کرد.

«ایران برگر»

فیلم سینمایی «ایران برگر» نیز قرار است درایام نوروز در گروه سینمایی آزادی اکران شود. مسعود جعفری جوزانی که کارگردان این فیلم است در آن ماجرای دو خانواده را به تصویر می کشد که از قرار معلوم جزو ملاکین آنجا محسوب می‌شوند و قرار است برای انتخابات شورای شهر با هم رقابت داشته باشند که هر کدام به نوعی تلاش می‌کنند تا در این رقابت به پیروزی برسند در این میان شاهد معلمی هستیم که یکی دیگر از کاندید‌ها می‌باشد و... .

این فیلم را می‌توان ترکیبی از مجموعه های «شب‌های برره» و «پایتخت» دانست فرم  فیلم و نحوه ارائه بازی توسط مجموعه بازیگران تداعی کننده این فیلم‌ها است.

در این فیلم بازیگرانی چون علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، فتح‌اله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، هادی کاظمی، حمیدرضا حیات، محمدرضا هدایتی، سیاوش چراغی‌پور، هاشم روحانی، می‌رطاهر مظلومی، اکبر رحمتی، صادق توکلی، رادمهر کشانی، سیروس میمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کریم‌پور، بهرام افشاری، رضا عشقی، سعید دلیری، محمد صادق‌پور، سمیه نجوم، سودابه گودرزی حضور دارند.

«طعم شیرین خیال»

کمال تبریزی که آخرین فیلمش به نام «طبقه حساس» در سینما‌ها حضور داشت و  فروش خوبی را تجربه کرد وی این بار با اکران فیلم «طعم شیرین خیال» در اکران نوروز حضور دارد. این فیلم سینمایی در ارتباط با محیط زیست است و تبریزی در نشست خبری که در جشنواره فیلم فجر داشت عنوان کرد این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی وی است تا آنجا که به دنبال تشکیل انجمنی در این رابطه با حضور کارگردانان مطرح است.

شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسفی‌پور و آسیه سلطانی‌نژاد از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«روباه»

سالی که گذشت دغدغه زیادی را برای ایرانیان به همراه داشت خصوصاً در زمینه مذاکرات هسته‌ای و اینکه چه نتیجه‌ای خواهد داشت. سینما نیز از این دغدغه‌مندی بی‌بهره نمانده است و در همین راستا در اکران نوروز ۹۴ بهروز افخمی فیلم سینمایی «روباه» را با موضوع انرژی هسته‌ای به سینما‌ها می‌آورد.

در این فیلم آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی، حمید گودرزی، بابک حمیدیان و جلال فاطمی نقش آفرینی کرده‌اند.
کد خبر: 79752
Share/Save/Bookmark