ارجمند در پاسخ به پرسش هنرنیوز مبنی بر اینکه «عملکرد دفاتر موسیقی مراکز استان هایی مثل البرز یا تهران عملکرد ضعیفی بوده است که نمونه آن را در تولید و توزیع آلبوم استاد بهروز الوندی پور می بینیم، ممکن است بازده کاری خوب دفتر موسیقی حوزه را تحت الشعاع قرار دهد، نظارت دفتر موسیقی بر سایر مراکز وابسته به چه صورت است؟» اظهار داشت: ما به عنوان یک مرکز نظارتی و سیاست گذاری بر تمام تولیداتی که در حوزه هنری و سایر مراکز وابسته به آن تولید می شود نظارت و مدیریت داریم و به نوعی تمامی آثار و فعالیت ها از کانال ما رد می شوند.
وی با بیان این مطلب افزود: من مرکز موسیقی حوزه هنری را جدای از مراکز استانی نمی دانم و هرچه در آن مراکز تولید شود انگار در این مرکز تولید شده است؛ زیرا هدف ما یکی است ولی برخی از استان های ما بسیار فعال هستند همچون استان چهارمحال بختیاری، استان گیلان، استان سیستان و بلوچستان، استان کرمان ، استان کردستان و کرمانشاه ولی حتی استان هایی که فعال نبودند از امسال شروع به فعالیت کردند، برای مثال مرکز موسیقی حوزه در یکی از استان ها در کل مدت تاسیسش تا امسال کار نکرده بود ولی به شدت مشغول به فعالیت و تولید شده است و این فعالیت متناسب با ظرفیت هر استان است؛ برخی شهر ها مذهبی هستند و به تناسب دغدغه ها و محدودیت های دیگری دارند اما من حیث المجوع ما در نوع فعالیتشان تغییر رویکرد ایجاد نمودیم بنابر این من اصلا نگران نیستم چون استان البرز کارهای خوبی تولید کرده است در حوزه های پژوهش هم کارهای خوبی انجام شده است که همه در دانشنامه موسیقی خواهد آمد.
وی در ادامه دیگر پرسش هنرنیوز را در خصوص استفاده از دستاورد های جشنواره های خصوصی که بنا به دلایلی موفق به ادامه راه نشدند من جمله دلایل مالی همچون جایزه آواز ایرانی ایرج بسطامی چنین پاسخ گفت: حمایت دفتر موسیقی حوزه هنری حمایت صرفا مادی نیست، بلکه حمایت مادی معنوی است، هرکس به دفتر موسیقی حوزه هنری رجوع کرده همچون دانشجویان ما در حد توانمان کمک کرده ایم.
وی تصریح کرد: جایزه آواز ایرج بسطامی جایزه بسیار خوبی بود ولی قرار شد جشنواره آواز ملی در کرمان برگزار شود وخانواده بسطامی جایزه مورد نظرشان را در جشنواره ما طراحی کنند که قرار شد همزمان تندیس آقای بسطامی در بم رونمایی شود و برای آن هم برنامه ریزی کردیم.
مدیر مرکز موسیقی حوزه پرسش «آمار واقعی از توزیع و پخش محصولات و تولیدات مرکز موسیقی توسط شرکت های همکاری کننده با حوزه هنری واقعی نیست همچون آوای باربد.آیا آمار واقعی به دست شما به عنوان متولی آن می رسد؟» گفت: قبلا حوزه هنری آثارش را به ناشران و پخش کننده ها می سپرد؛ یعنی محصولی که در حوزه هنری تولید میشد ما بخشی را درحوزه هنری نگاه می داشتیم و بخش اعظم را به پخش کننده ها اهدا می کردیم ولی اخیرا این رویه را عوض کردیم به گونه ای که الان برخی محصولات ما در همان مرحله تولید که هنوز به توزیع نرسیده به فروش می رود؛ این منوپولی که قبلا در پخش و توزیع ایجاد میشد بسیار نامناسب بود و لذاما همینک هولگرام دفتر موسیقی حوزه هنری را بر محصولاتمان می زنیم و منوپول توزیع را از شرکت ها حذف و شیوه چاپ را عوض کردیم تا جعل اثر کم شود اما در نهایت باید گفت به سمت ثبت رسمی ناشران و تولیدکنندگان محصولات موسیقی می رویم که برای نخستین بار در ایران اتفاق می افتد؛ ما و این ناشران اجماع کرده و هم اندیشی با یکدیگر داریم که می تواند در عملکردهای بعدی بسیار موفق بوده و نتیجه خوبی داشته باشد.