برخی بانک‌ها به دنبال مصادره هتل‌ها هستند / آمادگی دولت برای همکاری مستقیم با بخش خصوصی و نمایندگان جامعه هتلداران
در نخستین همایش هتل داران ایران مطرح شد؛
برخی بانک‌ها به دنبال مصادره هتل‌ها هستند / آمادگی دولت برای همکاری مستقیم با بخش خصوصی و نمایندگان جامعه هتلداران
رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است شهرداری به بهانه‌های مختلف عوارض سنگینی از هتل‌ها دریافت می‌کند. این در حالی است که در مالیات پرداختی هتل‌ها سهم شهرداری نیز لحاظ شده است.
 
تاريخ : پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
به گزارش هنرنیوز ، نخستین همایش سراسری جامعه هتل‌داران ایران چهارشنبه چهارم مهرماه در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد.

بنا به این گزارش در این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران و تعداد زیادی از مدعوین، مسئولان و مدیران جامعه هتلداری سراسر کشور حضور دارند.

جشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران در ابتدای نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران با اشاره به مشکلات این روزهای صنعت گردشگری گفت: رفع مشکلات صنعت هتلداری نیاز به همکاری همه بخش‌های حاکمیت، دولت و مجلس شورای اسلامی دارد.

وی افزود: امروز صنعت هتلداری با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و همه ارگان‌ها دولتی برای چاره‌جویی این وضعیت باید کار بنیادی انجام دهند. کاهش شدید ارزش ریال، نوسانات ارزی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و کاهش گردشگر باعث شده برخی هتل‌ها به اجبار به سمت تعدیل نیرو بروند.

حمزه زاده با اشاره به موضوع افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: به طور مثال هزینه‌های آب و برق یک هتل دو ستاره از پنج میلیون تومان به حدود ۶۰ میلیون تومان افزایش داشته است و وزارت نیرو مقتضیات فعالیت هتل‌ها را درک نمی‌کند.

مدیر جامعه هتلداران ایران همچنین اظهار کرد: گردشگری موضوعی فرابخشی است اما متأسفانه در برخی از سازمان‌ها نگاه به منافع سازمانی برجسته است به طور مثال در سازمان مالیات این اتفاق رخ می‌دهد.

وی با تشریح مشکلات مالیاتی هتل‌ها توضیح داد: مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد فشاری بر فعالیت هتل‌داران است.

حمزه‌زاده با خطاب قرار دادن رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری به بهانه‌های مختلف عوارض سنگینی از هتل‌ها دریافت می‌کند. این در حالی است که در مالیات پرداختی هتل‌ها سهم شهرداری نیز لحاظ شده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به نشست بررسی گردشگری و صنعت هتل‌داری خواسته‌های این صنعت را خطاب به بخش‌های مختلف دولتی شرح داد: در شرایط فعلی نیازمند تعریف بسته‌های حمایتی از سوی دولت هستیم. همچنین در بخش مالیاتی هتل‌ها باید با توجه به شرایط فعلی از معافیت صد در صدی برخوردار باشند. از سوی دیگر هتل‌های بسیاری وام‌های سنگین با سود‌های بالا دریافت کرده‌اند که اکنون با مشکل بازپرداخت روبرو هستند، متاسفانه برخی بانک‌ها منتظر سنگین شدن این بدهی‌ها و مصادره هتل با قیمت پایین‌تر به نفع خود هستند.

وی خواسته‌های دیگر هتل‌داران را برشمرد و گفت: کاهش هزینه‌های حامل‌های انرژی، واگذاری کارهای تصدی‌گری از سوی دولت و دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی دیگر مطالبات هتل‌داران است. در حال حاضر یک هتل دو ستاره فول بورد برای گردشگران خارجی حدود ۸ تا ۱۰ دلار هزینه دارد که این ارزان فروشی هتل‌ها به گردشگران خارجی است.

حمزه زاده با اشاره به مراکز اقامتی غیرقانونی ادامه داد: متاسفانه مراکز اقامتی دولتی با تغییر تابلو در حال پذیرش مسافر هستند و با آنها برخوردی نمی‌شود. سازمان آموزش و پرورش سال‌هاست به جای خدمت‌دهی به قشر فرهنگیان به دلیل درآمدزایی رو به پذیرش مسافر آزاد آورده‌اند. این اتفاقات رقابت نابرابر بخش دولتی با بخش خصوصی کشور است. همچنین موضوع خانه مسافرها جزء مصادیق تاسیسات گردشگری دیده شده و به این موضوع اعتراض داریم. اجاره دادن بخشی از یک خانه برای کشور مشکلات سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد و باید به جای رسمیت دادن به خانه مسافرها آنها را ساماندهی کرد.

وی افزود: درخواست دیگر ما فعال شدن شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور با نمایندگان واقعی بخش خصوصی است.

مدیر جامعه هتل‌داران ایران گفت: کشوری در توسعه گردشگری موفق است که برنامه جامع داشته باشد اما متاسفانه برنامه‌های ما استانی و زمانی است و نیازمند برنامه جامع هستیم.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: دولت آماده پیشنهاد‌ها و همکاری مستقیم با بخش خصوصی و نمایندگان جامعه هتلداران کشور است.

امیری افزود: پیشنهاد‌های شما به منظور توسعه صنعت گردشگری کشور با همکاری دولت به صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا در صورت تصویب به قانون تبدیل شود.

وی از تشکیل کارگروهی متشکل از دولت و بخش خصوصی به منظور تبیین لایحه‌ای در زمینه رونق و توسعه صنعت گردشگری ایران خبر داد.
کد خبر: 97095
Share/Save/Bookmark