پندار اکبری بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تلویزیونی هنرنیوز در خصوص بازی در سینما اظهارداشت: من دوست دارم اگر قرار است از تلویزیون به سینما به عنوان بازیگر ورود پیدا کنم طبق یک سری اصول مثل فیلمنامه، کارگردان و عوامل خوب باشد و و فیلمی محکم و درست ساخته شود تا بتوانم در سینما حرفهای برای گفتن داشته باشم و حضور خود را اعلام کنم.
وی افزود: به نظرم ورود یک بازیگر به سینما باید با نقش خوب و اساسی باشد تا بازیگر بتواند جایگاه شایسته ای برای خود پیدا کند وخیلی زود فید نشود. چون سینما هنر بی رحمی است و اگر بازیگر از خوداش مراقبت نکند به زودی فراموش خواهد شد. در واقع معتقدم یک بازیگر باید از طریق یک فیلم به داشته هایش اضافه شود و بتواند با نقشی که بازی می کند حرف های زیادی برای گجفتن داشته باشد.
اکبری تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون درسینمای ما مشکل فیلمنامه وجود دارد و اکثر فیلمهایی که ساخته می شوند انسجام لازم را در ساختار ندارند و ملاک فیلم ها فروش آنها شده است. خب در چنین شرایطی کارکردن برای بازیگر خیلی سخت می شود دست بازیگر برای انتخاب نقش خیلی بسته می شود و مجبور است هر نقشی را بای کند.
این بازیگر تلویزیون در ادامه با اشاره به اینکه بازی در نقش های کم رنگو خنثی باعث نابودی یک بازیگر می شود خاطرنشان کرد: در سینمای ما تا دلتان بخواهد نقش های حنثی و بی خاصیت وجود دارد که بازی در آنها برای بازیگر هیچ منفعت و ارزشی ندارد و بدتر باعث عقب گرد بازیگر و نابودی او می شود . بنابراین من تصمیم گرفتم تا زمانی که فیلمنامه خوبی برای بازی در سینما به من پیشنهاد نشود به سینما ورود پیدا نکنم.
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه اکثر بازیگران مطرح ما به دلیل اینکه مشکلات مالی دارند در برخی از آثار سطحی و ضعیف بازی می کنند تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند و بنابراین می توان گفت که بازیگران ما زیاد در ساخته شدن برخز از فیلم ها دخیل نیستند و مشکل جای دیگری است . به عنوان مثال هر تهیه کننده و کارگردانی این روزها دوست دارد برای نقش اول زن و مرد فیلم اش از سوپر استار استفاده کند. در صورتی که به نظر من سینمای ما اصلا سوپر استار به معنای واقعی و مانند سینمای هالیوود ندارد .
بازیگر مجموعه تلویزیونی فاصله ها ابرازداشت: وضعیت امروز سینما ازآشفتگی و متن های ضعیف رنج می برد و من هم در این شراط فکر می کنم اگر نباشم بهتراست ، این بدان معنا نیست که من بازیگری در سینما را دوست ندارم بلکه دوست دارم در اثر درست وحسابی حضور داشته باشم و سریع فراموش نشوم. پس با این شرایط ترجیح می دهم به عنوان یک تماشاگر ناظر فیلم های سینما باشم و در مدیوم تلویزیون حضور داشته باشم.
اکبری در یادآورشد: مخاطبان ما دوست دارند فیلمهای خوش ساخت و جذاب را در سینما تماشا کنند و اگر فیلمسازی نتواند توقعات مخاطب سینما را برآورده کند و به شعور مخاطب با اثری که می سازد احترام نگذارد ، قطعا مخاطب هم به دیدن چنین فیلم های ضعیف وسطحی نخواهد رفت و سینما به تبع مشکل مخاطب پیدا خواهد کرد . خب در چنین شرایطی قطعا بدون مخاطب سینما نخواهد توانست به حیات خود ادامه دهد . چون سینما بدون مخاطب هیچ ارزشی ندارد.
وی گفت: متاسفانه در سینما فیلم های کمدی و طنز به سمت سطحی نگری صرف و هجو کشیده شده و مخاطب هم از دیدن آثار کلیشه ای و تکراری واقعا خسته شده و دوست دارد فیلمی نو و جذاب با داستانی بهتر وخوب تماشا کند و اگر قرار است برای دیدن یک فیلم پولی را هزینه کند ارزش ماندن در ترافیک را داشته باشد. نه اینکه با دیدن یک فیلم سطحی اولین و آخرین باری باشد که به سینما می رود.
اکبری افزود: در بخش تله فیلم ها هم مانند سینما مشکلاتی داریم که باید به مرور زمان آنها را حل کنیم. تا جایی که امروز ما در ساخت تله فیلم ها مشکلاتی خیلی بدتر از سینما داریم و هر کارگردان و تهیه کننده تازه واردی به خودش اجازه ورود به این حوزه را می دهد . کسانی که فیلمنامه آماده ندارند و با یک طرح چند صفح ای تله فیلم می سازند و به مخاطب هم اصلا فکرنمی کنند چون هدفشان ساختن یک تله فیلم و رسیدن به برخی از چیزها است .در واقع برای این دوستان کیفیت اصلا مهم نیست و با سرهم بندی یک اثر را می سازند و انتظار دارند من بازیگر هم به راحتی بتوانم با فیلم نامه چند صفحه ای ارتباط برقرار کنم و احیانا بازی شاهکاری هم ارائه دهم.
وی در پایان گفت: به نظرم تلویزیون باید در کیفیت تله فیلم ها به شدت نظارت داشته باشد اجازه پخش هر تله فیلمی را ندهد. چون پخش مجموعه های تلویزیونی و تله فیلمهای سطحی و ضعیف باعث قهر و دلسردی مخاطب می شود و در دراز مدت لطمات جبران ناپذیری می زند . ازطرفی باعث می شود که مخاطب به جای دیدن سریال هاو تله فیلم های کشورمان به سمت شبکه های ماهواره ای گرایش پیدا کند و به کل تلویزیون خودمان را فراموش کند.