سرقت از تئاتر شهر به دستگیره‌های سالن اصلی رسید/ دزدی از بنای ملی!
سرقت از تئاتر شهر به دستگیره‌های سالن اصلی رسید/ دزدی از بنای ملی!
این روزها سرقت دستگیره های بیرونی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر بار دیگر زنگ خطر ناامنی در پیرامون این بنای ثبت شده در میراث ملی را به صدا درآورده؛ زنگ خطری که از سوی مسئولان شنیده نمی شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
به گزارش هنرنیوز و به نقل از مهر، طی سال های اخیر شاهد بروز اتفاقاتی تأثربرانگیز در محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر بوده ایم که سرقت کاشی های نمای این مجموعه تئاتری از جمله این اتفاقات است و در روزهای اخیر بار دیگر شاهد بروز چنین اتفاقی هستیم و این بار دستگیره‌های بیرونی در سالن اصلی مجموعه که ثبت میراث فرهنگی هم است، سرقت شد.

پیمان شریعتی رییس مجموعه تئاتر شهر درباره سرقت دستگیره های بیرونی در سالن اصلی این مجموعه تئاتری به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه طی روزهای اخیر ۴ عدد از دستگیره های بیرونی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر دزدیده شد و برای جلوگیری از بروز مجدد این اتفاق دستور دادم باقی دستگیره ها هم باز شود تا تکلیف این موضوع روشن شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه این مشکل را در بحث محیطی تئاترشهر داریم و چند روزی است که با کلانتری و پلیس پارک صحبت هایی کرده ایم زیرا باید شرایطی را برای حفاظت از مجموعه تئاترشهر ایجاد کنیم.

شریعتی تاکید کرد: تمام این اتفاقات بیانگر این مهم است که باید بحث محصور کردن محیط پیرامون مجموعه تئاترشهر که بارها و بارها مطرح شده، جدی گرفته شود و تمام ارگان های مسئول در این حوزه به این جریان اهمیت ویژه ای قائل باشند.

وی درباره وضعیت همکاری شهرداری و شورای شهر تهران درباره بحث محصور کردن محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر، یادآور شد: در مقطعی دوستان شورای شهر به مجموعه تئاتر شهر آمدند و بازدیدی از مجموعه و محیط پیرامون آن داشتند و صحبت هایی درباره محصور کردن محیط پیرامون تئاتر شهر انجام شد ولی به دلیل تغییر و تحولات شهرداری و شورای شهر این امر متوقف شده است و چندین بار هم که پیگیری کردیم به نتیجه عملیاتی نرسیدیم. لذا در انتظار ایجاد ثبات در شورای شهر و شهرداری هستیم تا این امر را پیگیری کنیم.

رییس مجموعه تئاتر شهر در پایان تصریح کرد: باید محصور کردن فضای پیرامون تئاتر شهر اجرایی شود.

طی سال های اخیر بارها و بارها موضوع ناامن و غیر فرهنگی بودن محیط بیرونی مجموعه تئاتر شهر در مقاطع مختلف زمانی از سوی رسانه ها منعکس شده است. این در حالی است که مجموعه تئاتر شهر به عنوان یکی از بناهای ملی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی کشور است ولی هیچگونه اقدامی درباره حفاظت و مراقبت از این بنای مهم فرهنگی و هنری از سوی مدیران دولتی و مدیران و مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران انجام نگرفته است.

این مهم را نمی توان نادیده گرفت که محیط بیرونی مجموعه تئاتر شهر به فضایی غیر فرهنگی و محلی برای حضور بزهکاران، معتادان و افرادی با رفتارهای غیر اخلاقی شده است ولی همچنان اقدامی اجرایی برای محصور کردن محیط پیرامون این مجموعه انجام نشده است.
کد خبر: 94683
Share/Save/Bookmark